Ga naar inhoud


STBP-pakket met RTL8(hd) ?


MastaG

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb momenteel een BasisHD (oranje) kaart van CanalDigitaal.

Nu zie ik dat ik voor 1.50 per maand een tweede kaart kan aanschaffen (+ 9,95 administratie kosten:P).

Nou zie ik alleen op de site van CD twee berichten die elkaar een beetje tegenspreken:

 

Hier: http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/extra-tv-aansluiten/

(*) Op je extra smartcards bij het Basis HD-pakket kijk je naar het STBP-pakket zonder de zender RTL8 HD.

 

En hier: http://apps.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/extra-tvs-aansluiten.aspx

(*) Op uw extra smartcards bij het Basis HD-pakket kijkt u naar het
STBP-pakket zonder de SD-zender RTL8. RTL8 HD is wel onderdeel van dit pakket.

 

Ik krijg dus op mijn tweede (en derde) kaart het STBP-pakket.

Zit hier nou RTL8HD of RTL8(sd) op?

En ook de overige Basis HD zenders?

 

En wat is hier de achterliggende reden van?

Waarom zouden ze RTL8 beperken voor de tweede kaart, beetje lompe actie toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canaldigitaal heeft al jaren een beleid om een zo ondoorgrondelijk mogelijk programmapakket aan te bieden.

Ze snappen er zelf vaak niets meer van.

Dat blijkt ook weer uit deze twee berichten die elkaar volledig tegenspreken.

In de praktijk zitten rtl 8 noch rtl8 hd in het stb-pakket op de extra kaart.

Dit kun je zien als je de HD-kanalenlijst download: http://apps.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Ik zou het bericht uit de 2e link uitprinten en naar de geschiilencommissie stappen waarbij canaaldigitaal sinds kort is aangesloten.

http://www.degeschillencommissie.nl/klacht-indienen/aangesloten-ondernemers/search?q=canaldigitaal&category=ondernemers&p=1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Youriy,

 

Ik ga ze hier zeker op attenderen.

Ik zie in de pdf dat RTL8 HD zowel in het STBP-pakket en HDTV pakket zit (dat is nu BasisHD).

RTL8 HD (06u-00u hierna k. 290) mpeg 4/HD TV 23,5 11.856 V 27.500 5/6 HDTV (en STBP only)

 

Ik kan er dan alleen met mn pet niet bij waarom ze dan de normale RTL8 (sd) alleen in het Basis-pakket hebben en dus niet op de tweede en derde kaart.

Vreemde keuze van hun om zoiets te doen :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MastaG

 

Je maakt een probleem van iets wat er niet is.

Als je extra kaarten neemt voor €1,50, dan zitten daar nooit de HD-zenders bij ook al heb je op je eerste kaart de HD-zenders als extra genomen voor 5 euro per maand.

Wil je op je extra kaarten ook de HD-zenders hebben, dan betaal je per maand €5,- extra. De extra kaart komt in jou jeval dan op €6,50 / maand

Nu is het wel zo, dat als je op je eerste kaart het SetTopBox-pakket hebt, je de zender RTL8 HD kunt ontvangen. Het SetTopBox pakket is echter al geruime tijd niet meer op je eerste kaart te nemen.

Jij hebt het BasisPakket en op je extra kaarten krijg je dan wel het SetTopBox-pakket echter in dat geval dan niet met RTL8 HD. Dat wordt ook op de zenderlijst aangegeven met “STBP only”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een mooie combinatie, het SetTopBox-pakket plus het HD-pakket. Goedkoop en toch flink wat zenders, vooral ook HD. Maar aan die combinatie kun je tegenwoordig alleen nog maar komen als je een duurder abonnement hebt, je verder geen verplichtingen meer hebt wat betreft contractduur en je tegen CanalDigitaal zegt dat je je abonnement op wilt zeggen. Dan vragen ze of je het SetTopBox Pakket misschien wilt hebben en daar doen ze graag ook nog het extra HD-pakket bij. Liever een klant met een goedkoop abonnement dan een klant die ze kwijt zijn.

Maar met het SetTopBox-pakket op je hoofdkaart zou je ook RTL8 HD hebben. Dat ligt dus niet aan het HD-pakket waar je €5,- per maand extra voor betaald.

Daarom staat er ook op de zenderlijst: “SetTopBoxPakket only”, dus als je dit op je hoofdkaart hebt staan en niet het SetTopBoxPakket als extra kaart naast een Basis-abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook stb en een hd pakket, sd heb ik geen rtl 8 maar met hd wel.

laat hem hier eens terug scannen en kijk of hij er bij jou bijstaat j@rno

hier toch beeld op de rtl 8 zender 

astra 1   19.2°E

12343 H   FEC 3/4   SR 27500

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

J@rno,

 

Dat heb ik ook, alleen jammer dat je de meuk van RTL/SBS er bij moet nemen, had liever eigen keus gehad.

 

------------------

 

@smetje,

 

Bij mij doet RTL 8 SD niks, maar heb er dan wel weer Cartoon Network/TCM en Journaal/Best 24 bij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Vanaf vandaag (1 augustus 2014) zijn de HD zenders van NED1, 2 en 3 niet meer te zien met mijn STBP abonnement.

Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over de samenstelling van de Canal Digitaal pakketten, heb ik hieronder een overzicht opgenomen van de zenders die ik nu kan ontvangen met mijn STBP pakket (met seca3 smartcard);
NL in SD
Ned1
Ned2
Ned3
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
NET5
En de volgende 2 HD zenders
RTL8 HD
Veronica/Disney/XD HD

 

En natuurlijk de FTA zenders
 

  • Like 1

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Nederland 1,2 en 3 in HD heb je blijkbaar een HD abbo nodig op je STB kaart....  Ik denk ook dat dit met het basispakket zo is...

Wat een belachelijke klant onvriendelijke truuk...... zeker met een 2e kaartje of zo.... die al extra veel duurder is!!!! :(

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD is misleidend bezig, oneerlijk en belazerd de boel.

 

En dat is heel makkelijk te bewijzen.

 

ik ben er per 29/8 weg.

 

Ik heb cd per mail en telefonisch, op de hoogte gebracht van hun misleidende werkwijze.

 

En zeg maar, dat ik niets heb over gelagen.

 

Persoon gaf mij gelijk dat in de email van cd niet staat waarvoor je die 3 euro voor het HD light pakket betaald.

 

En dat is 1 punt CD, van de zoveel!!!!!.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vandaag (1 augustus 2014) zijn de HD zenders van NED1, 2 en 3 niet meer te zien met mijn STBP abonnement.

Omdat er nogal wat onduidelijkheid is over de samenstelling van de Canal Digitaal pakketten, heb ik hieronder een overzicht opgenomen van de zenders die ik nu kan ontvangen met mijn STBP pakket (met seca3 smartcard);

NL in SD

Ned1

Ned2

Ned3

RTL4

RTL5

SBS6

RTL7

NET5

En de volgende 2 HD zenders

RTL8 HD

Veronica/Disney/XD HD

 

En natuurlijk de FTA zenders

 

 

 

Ik heb ook dit STBP, daar boven op het €5.-- HD pakket.

 

Kosten per maand  €11.67

 

Na het verdwijnen van MTV HD, kwam er iConcerts (SD!!) voor in de plek en dit is sinds vorige week plots verdwenen.

 

Bovendien nog NPO-Doc, NPO- Politiek/Best, Cartoon Netw. en het Duitse Auto Motorsport HD.

 

Dus extra's die niet in het HD pakket, laat staan in het STB pakket zitten, zie:

 

http://www.canaldigitaal.nl/zenders/hdtv-pakket/

 

Ik zal maar geen slapende honden wakker maken  :D , want goedkoper kan het niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL en mij konden ze niets anders aanbieden,  ik kon alleen maar naar dat hd light pakket voor 3 euro meer, of opzeggen.

 

En mensen met een stb pakket voor 6.6 euro in de maand, mogen wel in SD blijven kijken en worden niet verplicht overgezet naar HD, weer die oneerlijkheid.

 

Ik heb een hele lijst met oneerlijkheid en die wordt als maar langer.

 

Die 3 zenders die jij beschrijft, zitten ook als niet vermelde zenders in mijn basis pakket. :D

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...