Ga naar inhoud


ET9500 en UPC


PE1MTF

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Ik heb een ET9500 en wil die gebruiken in combinatie met mijn UPC kabel abonnement.

 

In een Post van augustus vorig jaar lees ik dat het moet kunnen (http://www.sat4all.com/forums/topic/326182-instellingen-om-kanalen-in-scannen-van-upc-in-de-xtrend-9500/).

Ik krijg het alleen (nog) niet voor elkaar.

 

Kan iemand mij uit de brand helpen?

 

Alvast hartelijk dank,

Frank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een zendamateur? Leuk!

 

ik neem aan dat ik de netwerkID in moet voeren bij de tuner configuratie.

daar kan ik echter maar vier digits kwijt en dus niet de vijf die je aangeeft ...

(ik heb er twee DVB-C tuners in zitten)

 

Gr.

Frank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu heb gedaan weet ik niet, maar ik heb alle zenders nu ineens wel.

Wel een beetje vreemd en ik hou er nooit zo van als ik niet weet hoe het werkt, maar voorlopig werkt het dus.

En wel met alle zenders in mijn abonnement voor zover ik heb gezien.

 

zo, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :-)

aangepast door PE1MTF
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, volgens mij heb ik wel alles. Maar ik heb wel het kleinste abbo.

misschien die paar HD kanalen niet. Maar ja, met upscaling wordt dat verschil wel erg klein.

hoe dan ook, het werkt nu prima. En ik heb de mediabox er ook maar weer aangehangen.

Al was het maar voor de veel betere EPG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij UPC zijn sinds kort de kanalen die analoog doorgegeven werden nu ook FTA in DVB-C.

Daar bovenop heb je Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 ook in HD, precies zoals staat op http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/ onder 'Digitale Kabel TV 30+ zenders'.
M.i. jammer dat ze digitaal kijken niet wat meer stimuleren door een paar extra zenders aan te bieden, zoals bijv. in Zeeland bij Delta (welliswaar is daar dan wel een CI+ module en smartcard nodig maar blijft het abonnementsgeld hetzelfde als bij analoog) en al helemaal vreemd dat promotiekanelen zoals Zender van de maand of UPC Kijktips niet beschikbaar zijn.
 

Maar, in tegenstelling tot wat op hun site staat, ook alle regionale zenders van Nederland en alle lokale zenders van jouw provincie en AT5. En het testbeeld dus...

 

Misschien heb je nog wat aan bijgevoegde settingslijst. Zo te zien is deze van de provincie Noord Brabant.

Toen ik even mijn DVB-C tuner in de ET9500 had gedaan zag ik dat als je een andere regiocode invoert je ook de zenders vind maar andere lokale zenders.

Ik vraag me af of je settinglijsten van alle provincies zou kunnen samenvoegen zodat je alle lokale zenders kan zien, dus dat de regiocode alleen gebruikt wordt bij het scannen of dat-ie ook gebruikt wordt bij het kijken naar de zenders?

20130404 UPC Digitaal FTA kanalenlijst voor TV en Radio.zip

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je geluk gehad als je regionale zenders uit een andere regio kunt ontvangen dat is tegenwoordig goed dicht getimmerd ze (Ziggo) willen dat niet dat je andere zenders kunt krijgen dan alleen uit jouw regio.

Elke kabelmaatschappij kan het weer anders doen.

Ziggo werkt misschien met regiocodes per gemeente?

Die heeft UPC ook (zie: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/90/) maar de vijfcijferige codes zijn voor een hele provincie.

Maar ik heb hier dus wel TV Utrecht en TV Flevoland op de kabel erbij die niet op de satelliet zitten en in feite heb ik nu i.c.m. satelliet/kabel alle regionalen weer terug.

Kan, maar kan ook via DVB-T (gratis) en eventueel streaming (ook gratis). Om daar nou die dure kabel voor te nemen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Nou via dvb-t kun je meestal ook niet buiten de regio ontvangen ook dat is dicht getimmerd, je kunt ze vaak wel scannen maar slaat ze toch niet op dat is nu eenmaal inherent aan het dvb-t systeem in Nederland. Er zijn wat ontvanger waar je dit mee kan omzeilen maar op mijn Philips tv met dvb-t is dit echt niet mogelijk.

Klopt. Dat lukt me met mijn ET9500 ook niet.

Ik kan met een beetje moeite hier Omroep Brabant op kanaal 30 ontvangen, maar als ik die in scan ben ik TV Rijnmond kwijt.

 

Zelf veel standaard Digitenne-ontvangers kunnen meerdere regio's ontvangen, bij een vriendin in Dordrecht (kamerantenne in raam richting het Noordoosten) ontvang je TV West, Rijnmond, Utrecht en Brabant.

 

Waarom kan dat niet op de Enigma ontvangers?

 

Maar weer even on-topic:

Hoe werkt dat nou precies met die regiocodes?

Als alleen je eigen regiocode zou werken, wat heeft dat hele systeem dan voor nut?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Idd dan heb je geen HD, ik heb hier Ziggo op de ET9500 zitten en daar heb ik wel alles in HD ik heb er gewoon mijn Ziggo kaart inzitten omdat hier Ziggo nog geen fta dvb-c heeft. Ik heb nu het gemak van een Linux ontvanger dus zonder beperkingen opnemen en kunnen opslaan op de hdd wat bij de originele Humax beperkingen heeft.

Halo Sjaak, misschien zit ik hier helemaal fout. Maar mijn vraag aan jou is, is het mogelijk om in deze ontvanger zowel je Canaldigitaal kaart (voor sat ontvangs) als je Ziggo kaart te gebruiken? Ontvang ik dan beide in HD. Ik zit er zwaar over te denken om deze ontvanger aan te schaffen zodat ik dan niet meer twee ontvangers nodig heb.

 

Nog een klein vraagje (vast ergens anders behandeld. Maar kan ik de zenderlijst van de sat ontvanger via mijn netwerk bewerken zoals ik hem wil.

 

Bedankt voor je tijd en begrip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Sjaak, misschien zit ik hier helemaal fout. Maar mijn vraag aan jou is, is het mogelijk om in deze ontvanger zowel je Canaldigitaal kaart (voor sat ontvangs) als je Ziggo kaart te gebruiken? Ontvang ik dan beide in HD. Ik zit er zwaar over te denken om deze ontvanger aan te schaffen zodat ik dan niet meer twee ontvangers nodig heb.

 

Nog een klein vraagje (vast ergens anders behandeld. Maar kan ik de zenderlijst van de sat ontvanger via mijn netwerk bewerken zoals ik hem wil.

 

Bedankt voor je tijd en begrip.

Ik ben @Sjaak(K) wel niet maar dat kan :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je mist dan wel ITV(interactieve tv) en VOD(video on demand) dat kan dus niet met een 9500 en andere E2 ontvangers, maar die bieden weer HbbTV wat de meeste kabelaars niet doorgeven op een enkele regio uitzondering na dan. ;) .

Hoi Sjaak dat is gelukkig helemaal geen probleem. Ik gebruik dat nu ook al helemaal niet.

 

Ik ben al redelijk veel aan het lezen over deze ontvanger. Is er op deze site toevallig een Tips & Tricks  voor de 9500,. Waar je o.a. kunt vinden welke software voor de cams van o.a. ziggo en CD je moet downloaden. Welke software wat doet en welke de moeite waard zijn en welke niet. En dat alles voor Newbee's en gevorderden

 

Dat lijkt mij een leuke discussie 

 

Gr. Rob

aangepast door robsim32
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Ik ben van plan dit mooie apparaat binnenkort aan te schaffen ,moet wel eerlijk zeggen dat ik totaal nieuw ben ik deze wereld maar heb een en ander goed doorgelezen en ben overtuigd van de vele (extra)mogelijkheden die dit apparaat mij gaat bieden . Ik heb op dit moment de  upc horizon mediabox. Zijn er toevallig meer mensen die ervaringen hebben met de Xtrend ET-9500 HD in combinatie met upc horizon? En wat heb ik buiten de Open Pli  software nog meer nodig om te kunnen zien wat ik graag wil zien  ;)

Graag zie ik jullie reactie tegemoet !

aangepast door maswa1414
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo Allemaal,

 

Ik ben van plan dit mooie apparaat binnenkort aan te schaffen ,moet wel eerlijk zeggen dat ik totaal nieuw ben ik deze wereld maar heb een en ander goed doorgelezen en ben overtuigd van de vele (extra)mogelijkheden die dit apparaat mij gaat bieden . Ik heb op dit moment de  upc horizon mediabox. Zijn er toevallig meer mensen die ervaringen hebben met de Xtrend ET-9500 HD in combinatie met upc horizon? En wat heb ik buiten de Open Pli  software nog meer nodig om te kunnen zien wat ik graag wil zien  ;)

Graag zie ik jullie reactie tegemoet !

Volgens mij is de Xtrend ET-9500 er één van de vorige generatie.

 

Recente Xtrend boxen zijn de ET10000 (incl 4 tuners 550 euro), ET8000(incl 3 tuners 340 euro), ET7500 (incl 1xdvb-c + 1 extra tuner +/- 230 euro?) en ET7000 (1xdvb-s). De 7500 en 7000 liggen nog niet in de winkel. Van het weekend wordt mijn ET8000 geleverd en ik wacht nog even op een 7500. Verder ik ga ook met UPC aan de gang en UTG en Hbbtv. Ik laat hier ergens mijn ervaringen wel landen.

 

Overigens lijkt mij de ET9500 ook een mooi apparaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...