Ga naar inhoud


VU+ Duo rode led


minplus

Aanbevolen berichten


Ik heb zelf het idee dat er in sommige gevallen te vaak en te snel naar de elco wordt gewezen.

Zelf heb ik 2 ontvangers welke zonder al te veel extra plugins prima werken doch als ik er  een aantal hobby plugins aan toevoeg problemen gaat krijgen van tandwieltjes en zo.

Ook een EPG van een week geeft verstoringen terwijl als ik die op 3 dagen houd de box stabiel laat functioneren.

Ik vermoed dat het interne geheugen van de box aan de krappe kant is waardoor de ontvanger vast loopt als er teveel extra geinstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai al weer enkele maanden met hetzelfde image en geen extra plugins geladen. Toch had ik opeens het probleem met de rode LED. Elco vervangen en de box doet het weer. Lijkt me dus wel een hardware probleem ipv een plugin of image.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een relatie met spanning en temperatuur betreffende de hardware maar of een plugin (software) nu die Elco extra belast is toch een beetje uit de lucht gegrepen.

Bij malware en trojans op de PC's komt het inderdaad voor dat CPU's extreem overbelast kunnen raken en dat het systeem zich ophangt. Echte Hardwareschade is exztreem zelden maar niet ondenkbaar

 

De onderdelen hier in dit Topic betreffen de voeding... > spannings pieken dus door opstarten van het systeem en of HDD's

Het is gewoon een slecht bouwdeel / onderdeel (dm7020 PSU was/is identiek)

 

Ik heb met de oude duo wel veel images geflashed en dus herstart, maar extreem weinig deepsleep en boot acties ondernomen daar de VU+ bij mij dag-in-dag-uit enkel in standby gaat. Verkocht in perfect werkende toestand.

 

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier ook een vu gehad met het rode led fenomeen dit weekend.

Niet direct ergens een winkel in de buurt waar ik een vervang elco kon vinden, en op zondag zeker al niet.

Een soldeerpomp heb ik trouwens ook niet liggen.

Dus ik heb de raad gevolgd van de topic starter, een paar keer geknepen met een platte tang op de elco, en daarna er aan getrokken.

De pootjes blijven dan netjes staan op de print,  je hebt twee eindjes van ong 1 cm lang om je nieuwe elco aan vast te maken.

Alleen hecht soldeer niet goed bovenaan aan die pootjes. Vermoedelijk hangt daar nog wat chemisch spul aan van die oude elco.

Ik heb ze dan wat korter geknipt, en ruw gemaakt met een nagelvijltje.

De vervang elco was er ene van een oude print 220µf 63 volt. Die kon zowieso nauwelijks direct op de print gezet worden, want de poten waren al flink geknipt.

De vervang elco op de pootjes gesoldeert, en de vu werkt weer als een tierelier.

Is het een mooi zicht ??   Niet echt, maar niemand ziet het zowieso.

De kans dat deze van 63 volt ooit nog eens moet vervangen worden is uiterst klein.

Ik kan redelijk solderen, maar op deze manier kan eigenlijk iedereen het doen.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag zomaar genoemde storing. Er zitten drie buck-converters op de print. Deze moeten resp. 2,5V, 1,2V en 1,3V leveren. Voordat je elco C807 gaat vervangen kan je die spanningen even meten. Bij mij blijkt inderdaad de 1,3V niet aanwezig te zijn (was 0,8V oid). Elco C807 vervangen door 220uF en 35V. Om veel geschroef te voorkomen de pruts-methode gebruikt. Oude elco paar keer met een tangetje inknijpen en dan van de print trekken. De pootjes die dan uit de print steken op ongeveer 5mm afgeknipt. Aan de pootjes van de nieuwe elco oogjes gebogen en deze over de pootjes gestoken. Even snel solderen met een lichte soldeerbout en klaar is Kees.

aangepast door Fritsprt
Link naar reactie
Delen op andere sites

de defekte Vu duo die ik had heb ik verkocht met de wisselstukjes erbij voor een mooie prijs.Was te moeilijk om de Ictjes te vervangen.Ben blij met mijn Duo2.Wat een supermachine is dat.Vier tuners erin en gaan met de geit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...