Ga naar inhoud


VU+ DUO2 waarbij op VTI de EPG import niet werkt.


duitsland
Ga naar oplossing Opgelost door Emekli,

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+duo gekocht waar ik super tevreden over ben op 1 probleem na, ik krijg de EPG import niet werkend.

De image is VTI en voorzien van de laatste update, maar na het downloaden van deze plugin wil hij de gegevens voor de BBC en CDS kanalen de epg niet laden.

Ik heb ook de Cross epg een keer geprobeerd maar ook deze wil geen gegevens laden.

Kan iemand mij hiermee helpen of een paar tips geven ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Bij mij werkt op Duo met VTi 6.0.0 EPG Import goed, heb wel de EIT EPG in het menu uitgeschakeld, ook voor de Infobar.

Je moet met EPG Import eerst de plugin installeren, dan de ontvanger middels menu even uitzetten, dan ook nog met netschakelaar en dan weer aan**.

Dan open je EPG Import, bij "sources" de landen aanvinken waar van je de EPG wilt hebben en dan OK.

Met de gele knop kan je dan eenmalig importeren.

**: Dit herhalen nadat je de tijd en activeren hebt veranderd, evt. ook bij When in deepsleep op Wake up and import zetten.

Dan MOET het werken.

Voor EPG Import, moet je ontvanger wel met je modem/router verbonden zijn.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik ben sinds vrijdag (18-07-2014) bezitter van de VU+ duo2 en werk met VTI.

Ik heb hetzelfde probleem dat ik de EPG gegevens van de Engelse kanalen niet binnen krijg.

Alles wat hierboven staat heb ik nauwkeurig opgevolgd maar vanochtend was de EPG nog steeds leeg.

 

Vroeger werkte ik met DVB player onder Windows waar je gewoon de epg list van freesat aan kan vinken, een van de Engelse kanalen een tijdje aan laten staan en de EPG vulde zich vanzelf, dus via de sateliet.

 

Wie helpt mij?

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet maar eentje in epg-import (en of CrossEPG) aanvinken

als je meerdere voor UK aanvinkt gaat het mis

 

bovendien is het ook afhankelijk van wanneer je die gegevens laat inlezen (per timer)

ik heb gemerkt dat je beter om 10:00 uur kunt inlezen via EPG-import

 

ciao

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie Tonskidutch! :)

 

Ok, ik heb inderdaad de BBCi ook aanstaan, hoewel je daar met een Nederlands IP adres waarschijnlijk niks aan hebt.

Verder zag ik jouw post in een ander forum (http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Thread&threadID=57281 - 3e plaatje import wissen)over instellen van de EPG opslag wat ik ook nog even ga checken.

Waar kan ik dat scherm precies vinden?

 

Gr.

Andre.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb inderdaad de BBCi ook aanstaan, hoewel je daar met een Nederlands IP adres waarschijnlijk niks aan hebt.

 

 

Andre. puur uit nieuwsgierigheid, wat heeft het aanstaan van BBCi te maken met een Nederlands IP-adres?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andre. puur uit nieuwsgierigheid, wat heeft het aanstaan van BBCi te maken met een Nederlands IP-adres?

Ik dacht in eerste instantie aan de BBC-iplayer die hier niet werkt, maar jouw vraag lezende bedenk ik ineens dat bedoeld worden waarschijnlijk de Red Button kanalen die vroeger inderdaad BBCi heetten.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is voorgekomen dat men met een buitenlands IP adres geen toegang kreeg op bepaalde nationale diensten

bij de iPlayer is dat echter niet van toepassing als je een abonnement hebt

 

bij EPG is het belangrijk dat er geen dubbele lijsten worden opgehaald

en ook wat Emekli over EIT EPG uitschakelen schreef indien de tijdzône niet de kijkzône is

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de EPG van. Nederland en Duitsland wel maar de Engelsen nog steeds niet. Het is niet de EPG die de zender meestuurt want ze gaan 7 dagen vooruit i.p.v. 2 dagen. Ik vind dat wel merkwaardig maar we zullen over 24 uur ens kijken of het dan volledig is. Wel raar dat het niet meteen werkt maar na een etmaal, alsof de data maar 1 x per dag wordt ververst.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je zou nog kunnen proberen of je met epg import een manuele import kan doen.Epg import plugin selecteren, dan de gele knop en kijken of manueel wel werkt. Gaat dat niet dan is er iets anders aan de hand.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...