Ga naar inhoud


VU+ DUO2 waarbij op VTI de EPG import niet werkt.


duitsland
Ga naar oplossing Opgelost door Emekli,

Aanbevolen berichten

Ik heb nu de EPG van. Nederland en Duitsland wel maar de Engelsen nog steeds niet. Het is niet de EPG die de zender meestuurt want ze gaan 7 dagen vooruit i.p.v. 2 dagen. Ik vind dat wel merkwaardig maar we zullen over 24 uur ens kijken of het dan volledig is. Wel raar dat het niet meteen werkt maar na een etmaal, alsof de data maar 1 x per dag wordt ververst.

 

gebruik je overigens ook de CoolTVguide?

kun je onder de rode knop plaatsen na installatie herstart en inrichten

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je zou nog kunnen proberen of je met epg import een manuele import kan doen.Epg import plugin selecteren, dan de gele knop en kijken of manueel wel werkt. Gaat dat niet dan is er iets anders aan de hand.

Ja dat heb ik gedaan en de events worden ook geladen. Vervolgens heb ik wél de Nedelandse en Duitse informatie maar de Engelse dus niet.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zeg, :frown:

na een dag loopt het, zo was het altijd al bij mij

 

ik heb dat echt maar twee keer gehad, toen heb ik de EPG.dat via de VTI systeemgereedschappen gewist (die staat in de root van hdd)

dan de box uitgeschakeld per menu

dan de box ingeschakeld en de epg manueel geimporteerd via het plugin

dan de box officieel laten herstarten, opdat de EPG.dat opnieuw op HDD geschreven wordt en bij boot ingelezen wordt

 

wat is de datum:uur van je Huidige EPG.dat op de hdd?

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij gedaan hebt heb ik gisteren ook al een paar keer gedaan, maar ik ga jouw volgorde nog eens proberen.

 

Ik ben op dit moment niet thuis.

 

Wat is dat voor handige miniatuur trouwens, kan jij de tuner hiermee op afstand programmeren?

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

miniatuur???

 

dat is je standaard Openwebinterface...

en daarmee kun je zenders kiezen en meer

 

en dus ook op te roepen via een veilige wan verbinding

ook vanaf je werkplek (waar de baas dat eigenlijk niet graag ziet) werkt dat maar dan spreken we over een WAN verbinding en open poorten op je router thuis

 

je wan ip-adress vul je dan in en niet je lokaal lan adres

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mannen, dit ging over epg, en niet over de webinterface. Heb je hier een vraag over, open dan je eigen topic. Zo wordt het een bende hier...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zeg, :frown:

na een dag loopt het, zo was het altijd al bij mij

 

ik heb dat echt maar twee keer gehad, toen heb ik de EPG.dat via de VTI systeemgereedschappen gewist (die staat in de root van hdd)

dan de box uitgeschakeld per menu

dan de box ingeschakeld en de epg manueel geimporteerd via het plugin

dan de box officieel laten herstarten, opdat de EPG.dat opnieuw op HDD geschreven wordt en bij boot ingelezen wordt

 

wat is de datum:uur van je Huidige EPG.dat op de hdd?

 

ciao

Zoals jij het beschrijft moet het goed werken. Ik heb inderdaad geen gegevens nadat ik de epg.dat heb gewist en opnieuw heb opgestart. Daarna de Nederlandse, Duitse en Engelse manual ingelezen in epgimport, weer uitgeschakeld, opgestart. De Nederlandse zenders zijn weer 7 dagen gevuld... de Duitse zenders bijna (ook enkele zenders zijn leeg gebleven) en de Engelse..... compleet leeg. Frustrating!

Ik zou je bijna vragen mij jouw epg.dat te willen sturen, maar zie dat de file 4.32 MB is. De file is van vandaag 18:29, dus die is van zojuist.

Nog een ding: bij het manual updaten zie ik de UK gewoon vullen dus ja, ik weet het echt niet meer.

 

Offtopic: Excuus voor het sturen van PM, ik dacht dat ik las dat ik je JUIST een PM moest sturen. Lange dag geweest denk ik.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een keer epgimport manual gedaan. Wat je ook nog kan doen is de cache opslaan naar epg.dat, dan hoef je de tuner niet opnieuw op te starten. Ik heb nu alle zenders weer... Op de Engelsen na.... Grrrrr.....

 

De epg.dat is nu 8.89 MB, behoorlijk groter dus.

post-60797-0-26937100-1406049892.jpg

post-60797-0-30882600-1406049901.jpg

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat je kan proberen is de epgimport plugin verwijderen, dan uit /etc/enigma2 het bestand epgimport.conf even hernoemen naar epgimport.conf.old. Dan box herstarten en de epgimport plugin opnieuw installeren. De epgimport plugin starten en selecteren welke items je wil importeren. Dan handmatig importeren en weer kijken of het dan werkt.

 

Wellicht staat er iets vreemds in die epgimport.conf. Jammere is dat je er niet in kunt kijken met een editor.

 

succes!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...