Ga naar inhoud


lievelings distro ???


kill2this
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Sinds mijn overstap naar apple, voor draaien van grafische programma's, heb geen linux meer gebruikt. alhoewel het os van apple ook linux gebaseerd is.

 

Jarenlang waren mijn pc's en laptops voorzien van linux en op de meesten was dat OpenSuse KDE

 

Puch

 

De OS X kernel (Darwin) heeft niks te maken met Linux! Dit is een Mach3 microkernel (ontwikkeld aan de Carnegie Mellon Universiteit) met elementen uit BSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Had een oude desktop op zolder staan waar ik niets mee deed.

Ergens vond ik dat erg zonde en ben wat met linux gaan spelen.

Het eerste wat ik er op zetten was Ubuntu en moet nu naar 4 jaar toch toegeven dat dat de enige is die ik echt fijn vind werken.

Wat ik ook leuk vind is PC-Bsd maar het start wel heel sloom op.

Nu staat er Ubuntu 13.04 op mijn Eee-PCtje en op mijn oude desktop Ubuntu 12.04 omdat de videokaart de nieuwe Unity niet aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds mijn overstap naar apple, voor draaien van grafische programma's, heb geen linux meer gebruikt. alhoewel het os van apple ook linux gebaseerd is.

 

Jarenlang waren mijn pc's en laptops voorzien van linux en op de meesten was dat OpenSuse KDE

 

 

 

Puch

Volgensmij is apple gebaseerd op unix de gpu is afkomstig van xerox die dit ontwikkelt had, microsoft heeft in 82 dos ontwikkelt en pikte later van apple het tegenwoordige windows.

Linux is gebaseerd op unix.

In de beginjaren zijn er nog genoeg andere os versie geweest dat wel daar ga ik nu even niet op in.

Heb ik het verkeerd hoor ik het graag.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij is apple gebaseerd op unix de gpu is afkomstig van xerox die dit ontwikkelt had, microsoft heeft in 82 dos ontwikkelt en pikte later van apple het tegenwoordige windows.

Linux is gebaseerd op unix.

In de beginjaren zijn er nog genoeg andere os versie geweest dat wel daar ga ik nu even niet op in.

Heb ik het verkeerd hoor ik het graag.

 

Zonder de ganse geschiedenis van Unix en Linux te moeten vertellen: Linux is een Unix clone.

 

De oorspronkelijke auteur claimde dat Mac OS X op Linux gebaseerd is wat compleet onwaar is; hij bedoelde waarschijnlijk op Unix. Gezien de populariteit van Linux denken velen dat Linus het warm water heeft uitgevonden terwijl er velen aan hem vooraf gegaan zijn. Linux is "maar" een Unix clone...

 

Volgende grafiek geeft een mooi overzicht van de (meest gebruikte) Unices: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/77/Unix_history-simple.svg/1280px-Unix_history-simple.svg.png

Zoals je kan zien is er geen enkele link tussen Linux en Mac OS X (of beter de Darwin kernel).

 

De GUI werd inderdaad door Xerox PARC ontwikkeld en door o.a. Apple en MS overgenomen. Ook hier heeft Apple niks bij de Linux distributies geleend. Sterker nog: de meeste Unices gebruiken een X11 gebaseerde GUI terwijl Mac zijn eigen GUI ontwikkelde: Aqua (de opvolger van Platinum die ook van Apple was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een aantal maanden Ubuntu 12.04 draaien op de laptop.

En als 2e systeem op de desktop.

Ik heb eerst nog Android voor PC op de lap geprobeerd maar dat had het nog niet helemaal.

 

Ik moet me nog wel wat meer gaan verdiepen in de basis commando's als je via Terminal iets moet instaleren.

Maar dat komt uiteindelijk wel goed.

 

Bewust op de lap alleen voor Ubuntu gekozen.

Dat dwingt me om er gebruik van te maken als ik weg ben voor werk.

En tot nu toe bevalt het me ook goed.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeeuh die gene die standaard aanstond ?  :D

 

Zoals ik al vermeld had ben moet me er nog flink in verdiepen.

En ben daar tot op heden nog niet echt mee bezig geweest.

 

Libre office stond er op en kan een muziekje afdraaien, filmpje kijken, en spul naar PDF printen.

Via ubuntu software center zijn er leuke extra programmetjes te downloaden wat zich zelf instaleerd.

En dat was voor het moment ff genoeg.

 

En als ik ergens tegen aanloop wat niet zomaar gaat dan duiken we ff internet op en speuren we na hoe het zaakje werkend te krijgen.

En uiteraard een Linux for Dummies op de e-reader staan.

En was van plan me daar afgelopen trip op te gaan storten. 

Maar zoals altijd als je denkt daar mooi de tijd voor te hebben liep dat uiteraard ff anders.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel al de overstap was zo een positieve ervaring ten opzichte van microsoft, ik ben blijven hangen op Opensuse.

 

ik heb wel wat getest, maar ben een trouwe aanhanger gebleven.

de juiste balans tussen vrijheid en erg makkelijk beheer.

 

en o zo fijn met enigma2 boxen en NAS in je netwerk.

ciao

 

Het voordeel is volgens mij dat het juist niet blijft hangen. :P

 

Wat ik als leek dan weer een nadeel vond: veel soft voor E2-boxen is geschreven voor Windows.

 

btw: ik gebruik Ubuntu

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch

 

Stel je die vraag aan mij?

 

Mijn ervaring gaat vooral op voor de Kathrein en daar heb je bijv. KCC (tegenhanger van DCC zeker?) en een RecoveryTool van AAF die ik nooit werkend gekregen heb onder Ubuntu.

 

gr.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

CPM > ZCPR (Unix voor 8 bits) > MS-Dos > Windows 3.11 > OS/2 > Mandrake > Mandriva.

 

En nu op de diverse systemen Linux Mint Petra(Ubuntu gebaseerd) met Cinnamon desktop.

 

Een systeem is uitgerust met Linux Mint gebaseerd op Debian.

 

En op mijn 2 Raspberry Pi's, Arch Linux als file-server.

 

En voor herstel van Windows systemen gebruik ik de Live DVD van Knoppix (het "Zwitserse zakmes" om problemen op te lossen).

 

Had alleen nog een probleem met SatChannelListEditor.exe. Maar met het installeren van Mono op Linux Mint werkt dit nu ook perfect.

 

Apple en Linux zijn variaties op Unix met veel overeenkomsten, zoals het boomstructuur file systeem. Cups printer server aandrijving voor printers is identiek.

 

Ja, de Grafische  omgeving is er in vele maten en soorten. Dat is dan ook de kracht van een modulair systeem. Maar zonder deze grafisch schil werkt het ook prima.

 

Mint Cinnamon bevalt mij op dit moment het beste en ziet er ook prachtig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn server/nas draait op CentOS. Mijn laptop heb ik multiboot: Standaard Ubuntu, vanwege de grote gebruikersgoep en goede support in de forums. Wel de classic menu indicator applicatie geïnstalleerd, want dat Unity vind ik een drama en vreselijk onhandig! Daarnaast nog CentOS, Mint, OpenSuse, Fedora en natuurlijk Kali (Backtrack)...

 

En voor als het echt niet anders kan, nog een Win7 partitie...

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...