Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik Astra 19,2 & Astra 23,5 met Duo-LNB In Spanje?


EllenAnn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste forumleden,

 

 

                               heb de antwoorden en verdere discussie met belangstelling gevolgt. Als ik het goed begrijp, is een schotel van 100 cm- 95 cm noodzakelijk tesamen met twee losse lnb's.

Moet tussen die lnb's een verbindings apparaat ?

Veel dank voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RickB


Ik durf bijna hardop te zeggen dat er nagenoeg geen enkele satellietzaak is die weet wat je in het buitenland precies nodig hebt. Soms weten ze niet eens wat je in Nederland nodig hebt.
 

Denk je nu echt dat die zaak weet dat de ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 in Alicante 9,5% groter is dan in Amsterdam?

Ze weten soms niet eens welke duo-lnb op welke schotel moet in Nederland.


Je kunt die duo-lnb niet op een grotere schotel gebruiken, zelfs niet fatsoenlijk op een Triax 88, alleen op een schotel van 80cm breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RickB


Je koopt eerst een schotel en dan kijk je welke duo-lnb of monoblock er bij past.
 

Ga dus eerst naar de winkel en kijk welke schotel ze voor je hebben. Dan koop je er passende lnb’s bij. Dat wil dus niet zeggen dat je die schotel al meteen moet kopen maar geef me dan de afstand op van het midden van de lnb-houder tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde. Dus als de schotel 90cm hoog is, de afstand meten op 36cm vanaf de onderzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ronde 80cm-schotel past de duo-lnb die je in Amsterdam gekocht hebt.


Je kunt proberen of je daar de HD-zenders van de Astra 23,5 goed mee kunt ontvangen. Ik ben bang dat het voor zenders als Eurosport HD en History HD niet goed gaat lukken. Dat moet je ook even bij wat minder weer bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt dat ik het eerst wil proberen met die lnb die nu hebt en een schotel van rond 80.

Die schotel kan ik dan bij de plaatselijke winkel kopen en lukt het dan niet dan ik die weer omruilen.

 

De spullen die ik nu heb kan ik die wel gebruiken in midden Frankrijk of is dat ook niet goed.

Ik wil in de toekomst verhuizen naar Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RickB

 

Hoe zit het nu?

In bericht 23 schrijf je dat je een ronde schotel hebt van 80cm.

Nu schrijf je weer dat je die schotel nog moet kopen.


Ik vind het trouwens merkwaardig dat je schotel precies rond is. Die zijn er bijna niet, alleen wat Duitse schotelmerken

 

Een schotel ruilen die al een keer geplaatst is, zal niet lukken. Je kunt altijd zien dat de bouten goed aangedraaid zijn geweest. Die nemen ze niet meer terug.

 

In midden Frankrijk kun je al met een 60cm-schotel terecht. Heb je wat groter, dan heb je minder last van uitval bij flinke regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste sprietje,

 

 

 

                        inderdaad bericht 23 was van mij,in antwoord op je vraag welke schotel we hebben. Het is een triax , en ik dacht 80 cm, maar kan ook 78 zijn. Hij is echt rond.

Sorry voor de verwarring, maar je hebt twee vragenstellers tegelijk. Ik wacht het wel af of je nog verder info voor me hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men noemt dit ook wel topic kaping.

EllenAnn, rickb, open even een eigen topic met je vraag.

aangepast door ceesv
personen verwisseld, met excuses aan EllenAnn

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...