Ga naar inhoud


Rebox 8500 hik in geluid


bobronald

Aanbevolen berichten


Heb je al eens een andere HDMI poort gebruikt? 

Ik heb het idee dat het niet aan je Rebox ligt maar aan je Marantz receiver, heb zelf een Marantz receiver gehad die hetzelfde probleem vertoonde.

Had je het bij eerdere software versie's niet? Misschien is het toen niet opgevallen?

Mocht dat niet het geval zijn, zou ik downgraden en dan nog eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ooit wel eens iets over gelezen dat de volgorde bepalend kan zijn bij een Marantz toestel.

 

Echter, heb ik mijn Rebox 8500 aan een Marantz receiver gezet en vanavond bekeken of ik hetzelfde euvel heb.

En ja, ik krijg sporadisch een glitch in het audio spoor. Het is op de receiver ook te zien op het display knippert snel een keer de vermelding Dolby of Stereo ten tijde van uitval, ongeveer een halve seconde globaal bekeken.

Zodra ik mn 8500 weer aan mijn Mcintosh receiver hang is dit probleem verholpen.

 

Het blijft wel een vreemd verhaal.

Als ik een ander apparaat op diezelfde poort zet gebeurd er niks.

Zal eens informatie inwinnen voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Halo , ik heb het zelfde probleem ik kwam er achter toen ik wat muziek opnames aan het beluisteren/bekijken was, geluid hikt valt heek kort even weg heb geen idee wat dit kan zijn heel erg irritant. 

Ik heb er een kingston solid-state 120GB schijf in, voorheen geen problemen de reebox 8500 pvr is aangesloten op een Sony TV  Met een HDMI kabel.

 

met vr. groet  Tinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

beste,

 

ik heb onlangs ook een rebox 8500 aangesloten op mijn satelietschotel. En ik heb nu al geruime tijd, ook die hik in mijn geluid.

Ik kijk met een Sony Smart tv.

 

Zou het op te lossen zijn, zoals hier onder vermeld, met eventueel een andere Hdmi kabel te gebruiken?

 

 

alvast dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de 8500 via de aparte digitale SPDIF uitgang aangesloten op mijn Pioneer receiver en heb geen klachten.

Kijk eens of je de ontvanger op die manier kunt aansluiten en dan nog klachten hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb hetzelfde probleem. Rebox is aangesloten op een Samsung smart tv. De hik in het geluid zit alleen in de HD zenders (Ned1-3, RTL8). De overige zenders kijk in SD en daar heb ik geen probleem.

 

Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dat is niet de oplossing.

 

Iemand nog een ander idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere TV ? ;-)

 

In een ander draadje is al eens aangegeven dat de oorzaak gezocht zou moeten worden in de (niet uniforme) HDMI implementatie van verschillende TV fabrikanten.

 

Ik heb bij mijn installatie dit probleem nooit ondervonden.

 

Je zou eens kunnen spelen met de Dolby instelling van de 8500: daarmee wordt bepaald of het Dolby geluid wordt gedecodeerd in de 8500 of dat het niet-gedecodeerd naar de TV wordt doorgestuurd.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...