Ga naar inhoud


Nieuwe codering Fox Sports 2 international


Aanbevolen berichten

Juist... mijn gedachte... maar we gaan domweg alle "theorietjes" proberen ;)

Ik verwacht net als jij dat nano 01 het signaal voor de cam is om een postprocessing te doen op het controlword voordat deze doorgegeven wordt aan de receiver. En dat zal wel geen simpele XOR zijn maar een of andere AES crypt met een 256 bit sleutel.

Dus firmware dumpen en disassemblen en dan zoeken naar cam gedeelte. Ik verwacht niet dat de aes key in de hardware zit

maar dat het inderdaad in programmacode in de firmware zit.

Deze codering is wel relatief simpel aan te pakken. Volgende generatie receivers zal de keys wel in hardware hebben en schuif je

enkel een controlword erin en komt er vervolgens een postprocessed controlword uit.... maar wie dan leeft dan zorgt.

Dan zijn we hopelijk al weer jaren verder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou de kaart het controlword gaan coderen? Dat kan net zo goed bij de zendinstallatie gebeuren. De kaart ontcijfert het gecodeerde controlword dan op normale wijze en de CI-module ontcijfert het controlword verder. De CI-module snapt alleen niets van de gecodeerde ECM... dus moet de signalering in de header gebeuren doormiddel van een bitje. Daarmee voorkom je gelijk ook dat een bij de hand iemand het bitje weer op 0 zet :)

Hangt van de gekozen oplossing van de ontwikkelaar af. Zowel een over encryptio aan het headend als alleen tussen smartcard en ontvanger word toegepast. Heeft vast met patenten te maken..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga die patch vannacht of morgen even uitproberen en nee inderdaad verwacht ook niet dat het zo simpel is, maar stel dat het wel werkt.  

 

En of het de kaart is die de cw versleuteld of de verzender zelf, daar hoop ik dus eventueel achter te komen met de season wat op dit moment nog niet echt wil werken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn krengen die seasons. Ik heb er ook eentje gehad in de tijd van de irdeto. Dat werkte prima.

Ik denk dat de baudrate je parten speelt. Die ligt aanzienlijk hoger dan vroeger.

Je kunt die gaan gokken totdat je geluk hebt maar je zou ook kunnen meten aan Vclock hoe de kaart geclocked wordt in een orginele receiver en dan de baudrate uitrekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol,

 

Ik ben gek op mijn Season, je moet toch ergens gek op zijn ..........

 

Parity = even

 

baud = 11520

databits = 8

stopbits = 2

 

In het kaartslot van een dreambox 7020.

Bij gebruik van een Cam moet de baudrate op 9600 staan als het goed is, er zit verschil in n.l..

 

Gr.

 

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol, Met de patch veranderd de ecm inderdaad en geeft die melding weer.   De kaart geeft cw's af nog steeds om en om herhalend en ik heb de cw's vergeleken met een kaart die zonder patch draait, ze komen exact overeen.  Kortom het doet werkelijk niks.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...