Ga naar inhoud


Software hangt bij zenderzoeken.


vonnie

Aanbevolen berichten

Heb goed signaal op Astra 19 en Astra 23, wil dan de zenders op gaan zoeken. Kom in het scherm kies taal, ik kies dan voor Nederlands, dan kom ik in het scherm kies pakket SD of HD. Ik kies dan voor HD omdat ik dat pakket heb en dan doet hij niks meer, volgens Canal Digitaal moet hij dan automatisch de zenders op gaan zoeken maar dat doet hij dus niet. Ik kom ook niet meer uit dat scherm dan. Ik heb de ontvanger al van het stroom gehad, ook een oplossing van Canal Digitaal, kaart eruit, 30 seconden later weer aan en kaart er weer in. Maar doet totaal niks. Wie kan ons helpen om zenders en beeld te krijgen?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb goed signaal op Astra 19 en Astra 23, wil dan de zenders op gaan zoeken. Kom in het scherm kies taal, ik kies dan voor Nederlands, dan kom ik in het scherm kies pakket SD of HD. Ik kies dan voor HD omdat ik dat pakket heb en dan doet hij niks meer, volgens Canal Digitaal moet hij dan automatisch de zenders op gaan zoeken maar dat doet hij dus niet. Ik kom ook niet meer uit dat scherm dan. Ik heb de ontvanger al van het stroom gehad, ook een oplossing van Canal Digitaal, kaart eruit, 30 seconden later weer aan en kaart er weer in. Maar doet totaal niks. Wie kan ons helpen om zenders en beeld te krijgen?????????

Welkom, vonnie.

Ik weet niet of je ontvanger recentelijk een update heeft gehad, maar ik zou sowieso eerst even teruggaan naar de Fabrieksinstellingen, alles even opnieuw instellen via het menu en van daaruit weer proberen de HD-zenderlijst in te laden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, vonnie.

Ik weet niet of je ontvanger recentelijk een update heeft gehad, maar ik zou sowieso eerst even teruggaan naar de Fabrieksinstellingen, alles even opnieuw instellen via het menu en van daaruit weer proberen de HD-zenderlijst in te laden.

Hallo Eduard07,

Dank je voor je antwoord maar wij hebben de ontvanger vorige week pas ontvangen en zelf geen update gedaan. Hoe kan ik terug naar fabrieksinstellingen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eduard07,

Dank je voor je antwoord maar wij hebben de ontvanger vorige week pas ontvangen en zelf geen update gedaan. Hoe kan ik terug naar fabrieksinstellingen dan?

Je moet kijken onder "Uitgebreide instellingen".

Daar kun je automatisch updaten, handmatig updaten, signaal controleren, de diseqc-instellingen wijzigen, en ook terug naar de Fabrieksinstellingen.

Dat laatste is met name gewenst na een geconfigureerde update, al dan niet automatisch.

 

In de Handleiding met name beschreven in paragraaf 8.5 --> pagina's 27-28.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet kijken onder "Uitgebreide instellingen".

Daar kun je automatisch updaten, handmatig updaten, signaal controleren, de diseqc-instellingen wijzigen, en ook terug naar de Fabrieksinstellingen.

Dat laatste is met name gewenst na een geconfigureerde update, al dan niet automatisch.

 

In de Handleiding met name beschreven in paragraaf 8.5 --> pagina's 27-28.

Wij komen niet verder dan eerste installatie, we kunnen niet in instellingen komen??? Wijzig diseqc instellingen kunnen we wel maar nog steeds in scherm eerste installatie. Als ik canal digitaal bel zeggen ze dat wij voor ons pakket astra 23 moeten hebben en die geeft voluit signaal. Verder kunnen we niks. Je moet ook de afstandsbediening activeren met een code maar ook dat kan dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Wij komen niet verder dan eerste installatie, we kunnen niet in instellingen komen??? Wijzig diseqc instellingen kunnen we wel maar nog steeds in scherm eerste installatie. Als ik canal digitaal bel zeggen ze dat wij voor ons pakket astra 23 moeten hebben en die geeft voluit signaal. Verder kunnen we niks.

2) Je moet ook de afstandsbediening activeren met een code maar ook dat kan dus niet.

1) Vreemd dat je er niet in kunt komen, want volgens de handleiding moet het wel kunnen en is het ook normaal dat je handmatig wat kunt aanpassen of activeren. 

2) Dat verschijnsel ken ik niet bij een bijbehorende AB. Die moet toch gelijk alles kunnen doen met de bijbehorende ontvanger?

 

Weet je zeker dat je in het menu niet iets over het hoofd ziet?

Heb je een papieren handleiding bij de hand?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vonnie, wat voor lnb heb je?

 

Weet je zeker dat je ook signaal hebt op Astra 1? Daar zit namelijk de frequentie op die de zenderlijst inlaadt.

 

Probeer eens handmatig de volgende frequentie in te programmeren en te scannen:

 

12.515 / Horizontaal / 22000 5/6  op Astra 1.

 

Als dat lukt, probeer dan nog eens de HD lijst in te laden. 

Als dat niet lukt, probeer dan de SD lijst eens in te laden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 1 "hangt" op 19 graden oost, Astra 3 hangt op 23 graden oost.

Je ontvanger kan wel signaal geven, maar kijkt hij ook naar de juiste satelliet.

De ontvanger software zal bij de opstart eerst proberen de zenderlijst in te lezen welke op Astra 1 uitgezonden wordt.

Wanneer jouw schotel zo geconfigureerd is dat diseqc 1 (satelliet kop keuze) niet naar Astra 1 maar naar een andere satelliet kijkt wordt de zenderlijst niet gevonden en kan de ontvanger gaan hangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een duo lnb. En hoe zit dat met Astra 1???? Wij hebben er geen Astra 1 bij staan, alleen Astra 19 en Astra 23 en die geven allebei een zeer goed signaal.

Hoe weet je dat ze allebei een goed signaal geven als je niet bij "Uitgebreide Instellingen" niet hebt gecheckt of ze wel allebei en apart binnenkomen?

Ik heb de indruk dat je alleen Astra3/23,5 signaal binnenkrijgt en daar zit 12.515 H met de benodigde software en zenderlijsten niet op.

Dan kun je ook niet verder.

En ook geen updates binnenhalen, want die zitten ook op 12.515/H --> Astra 19,5.

 

Er zijn nu 2 mogelijkheden:

1) Je ontvanger is niet goed geconfigureerd terwijl de schotel goed staat afgericht

2) Je ontvanger kan niet configureren, omdat je schotel niet goed staat afgesteld en hij momenteel alleen Astra3/23,5 pakt. En dan houdt het voor de ontvanger even op. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heb een Triple LNB van Canal Digitaal. Doordat de ontvanger defect was heb ik zeker drie weken geen signaal ontvangen. Eindelijk nieuwe ontvanger binnen. Sluit alles aan plaats de card en heb in inderdaad 76% (zit wel in Ierland). Maar vertikt het om de zenders te gaan scannen. Wat is de oplossing voor dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

kan het dan zijn da je wel op elk kanaal een goede verbinding ziet (alles groen) terwijl de satelliet niet goed is geplaatst.

en komt het menu om zenders te zoeken pas tevoorschijn als het allemaal goed is afgesteld of moet dat er standaard staan?

ik namelijk niet de optie om zenders te zoeken maar ik heb wel goede verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...