Ga naar inhoud


Dreambox 800 HD SE op UPC


rvdnol

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Na aankoop van de dreambox en de problemen met het vinden van alle kanalen heb ik me aangemeld voor dit forum, even een vraag stellen aan de experts:

 

Ik heb de Dreambox 800 HD SE met DVB-C Philips Tuner, Open PLI erop.

 

Als ik scan op kanalen dan vindt ik er rond de 324 maar niet alle zijn beschikbaar, ook is nederland 1,2,3 RTL 7 en bijvoorbeeld SBS 6 niet beschikkbaar, worden niet gevonden.

 

Nu ben ik een leek met deze zaken en ben ik op zoek naar iemand de me vanaf begin kan vertellen hoe het scannen naar zenders in zijn werk gaat, ik ben bekend (geworden) met de frequentie, QAM en Netwerk ID.

 

Ik woon in Vlaardingen en heb UPC, ik dacht dat ik daarvoor regio Rotterdam moet gebruiken, specifieke code voor Vlaardingen is er niet,

 

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen,

 

Dank alvast,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk eens op de website van UPC. Daar staat alle info voor het instellen. Je hebt overigens de boxkey nodig om een UPC smartcard te laten werken in de Dreambox. Gratis kanalen gaan prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de instellingen voor UPC kabel in de gehele regio Zuid-Holland (voor zover ik weet hebben ze Vlaardingen nog niet verplaatst)

 

Zuid-Holland 43146

Frequentie: 164000

Modulatie: 64 QAM

Symbolrate: 6900

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraagje.. staan die zenders wel in je zenderlijst of helemaal niet?  

 

Als ze wel in de lijst staan maar not found geven dan ligt het aan het signaal dat waarschijnlijk te zwak is.

 

Als genoemde zenders niet in de lijst staan betekend dit dat ze niet werden gevonden tijdens het zoeken kan ook betekenen dat het signaal zwak is of gestoord op een bepaalde frequentie of dat je niet goed zoekt.   Het beste kun je de kabelscan functie gebruiken met de instellingen van Mimisku. Vooral die 43146 is belangrijk

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rvdnol

Ik herken dit, het zelfde heb ik met mijn Vu+.

Signaal is hier perfect, krijg met geen mogelijkheid Nederland 3 HD geïnstalleerd

sinds gisteren. Met een Cable.xml lukt het ook niet.

 

Ben ook benieuwd of iemand een oplossing weet.

 

Grt

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel RTL 8 HD. Die zitten namelijk op dezelfde frequentie

@guppje29

 

Nu je het zegt, nee die staat er ook niet bij in mijn lijst. Heb even mijn kabels na gekeken maar dat zit goed.

Er is een frequentie wissel geweest het kan niet anders, want als ik mijn oude cable.xml terug plaats

is het signaal 0%, maar dan zou je zeggen dat hij het toch moet vinden bij een scan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...