Ga naar inhoud


Dreambox 800 HD SE op UPC


rvdnol

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je over boxkey en rsa beschikt en een bijbehorende kaartje met abo heb je beeld op welke zender je maar wil.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu diverse keren de ontvanger een nieuwe scan laten doen, maar krijg idd, alles wat onder de frequentie valt waar ook

Ned. 3 HD onder valt geen signaal. Ik lees nergens dat UPC een verandering heeft gedaan in zijn frequenties.

 

Het lijkt mijn onwaarschijnlijk dat de kabel tuner defect zo zijn.

Zijn op dit forum die misschien de huidige frequentie kan uitlezen.

 

Ik moet er wel bij vertellen, als ik mijn oude cable.xml in de ontvanger plaats waar ik dan wel Ned. 3 HD in mijn lijst zie, en deze dan kiest

de melding krijg foute PID dus moet iets veranderd zijn.

 

Wie O wie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog even wat dingen geprobeerd. En heb de zenders nu weer terug heb nu zelfs nog meer zenders.

 

via Menu - zenders zoeken - tuner configuratie op ok gedrukt op de tuner.

Daar gebruikte zoek methode verandert van frequentie banden naar frequentie stappen. (stappen op 1000)

en heb netwerk ID aangepast van 0000 naar de laatste 4 cijfers van mijn regio (43142 gelderland) Of dit nodig was weet ik niet.

dat opgeslagen en opnieuw zenders gezocht. Dit duurde nu veel langer en kreeg op veel meer frequenties een OK en heb iets van 100 zenders meer nu.

 

Dit was voor mij de oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, heb e.a. voor mekaar, was veel werk maar als je de juiste settings weet dan kom je er wel,

 

Voor de mensen met een DB 800 HD Se in de regio Rotterdam moet je de volgende instellingen gebruiken via Cablescan

 

Regio ID : 43146 ( dit is Rotterdam )

Symbolrate 6900

Freq: 156000

QAM256

 

Verder heb ik de cables.xml geplaatst op de dreambox via FTP in de map /etc/tuxbox/  en via Dreamboxedit de kanalen geupload na de dreambox met daarna een reload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over boxkey en rsa beschikt en een bijbehorende kaartje met abo heb je beeld op welke zender je maar wil.

 

Daar zit hem nou net nou de kneep. (Om met het vroegere Farce Majeure te spreken!)

 

Er moet toch een 'veilige' methode zijn om deze te kunnen (laten) bepalen, of gebruikt iedereen dan toch de alternatieve methode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...