Ga naar inhoud


Dreambox 500 doet niks meer na een verkeerde flashupdate


mth1974

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een foutje gemaakt met mijn dreambox,

 

Heb via de wiffi een image willen installeren op de box. (stom van me ik weet het)

Nu is de wiffi uitgevallen en is de update mislukt.

Nu heb ik de box aangesloten dmv een nullmodem kabel op meerdere pc's.

Op geen enkele pc wordt de box herkend met  het programma dreamup.

Is er nog iets anders wat ik kan doen of is de box nu kapot.

aangepast door mth1974
Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal nog niet. Wat voor box is het exact? 500 oud model, 500 Plus, of een nieuwr 500HD of 500HD V2...

Welke van deze boxen heeft wifi, eigenlijk? Dat hebben clones toch alleen? En wifi via mini usb is mij niet bekend, maar dat kan aan mij liggen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk een oud model?

heb deze via marktplaats gekocht en weet niet welk model.

Is er een mogelijkheid om dit te controleren?

Gr Michel

Oud model met wifi?

Hoe heb je wifi gedaan? Met gewone usb-aansluiting?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude 500 heeft een gewone 9-pins seriële connector, de 500HD en 500HD V2 een mini USB. Maar goed. Over clones mogen we het hier niet hebben. Mocht het onverhoopt toch een originele box zijn geweest dan kan hij met DreamUp nog proberen. dM500 uitschakelen (voeding eraf!). Eerst via een PC een nieuw image downloaden (naar keuze). DreamUp starten. correcte COM: poort selecteren. Dan op 'Connect' drukken. DreamUp zet de flash klaar. Nu pas de DM500 aanzetten. Als je bootloader nog intact is meldt de Dreambox zich nu aan.. Druk op flash om de gekozen image te laden. Wordt de DM500 niet gezien dan is het klaar... Koop voor weinig een nieuwe receiver..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box op de router aangesloten doormiddel van een netwerkkabel.

Daarna via flashwizard de box via ftp geprobeerd te flaschen. Omdat mijn wifi is uitgevallen is het flaschen afgebroken.

Toen wou ik dus via de nulmodem kabel de box benaderen. daarvoor moest ik de stekker uit de box halen.

daar is het dus denk ik mis gegaan denk ik.

Dreamup zit de box niet (getest op meerdere pc's)

Ben bang dat het een nieuwe box gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon om een 500 (+) gaat..anders kan hij niet serieel flashen. Wifi zou ook gewoon via een bridge kunnen...

 

Probeer eens wat verschillende versies van DreamUP als je dat nog niet gedaan hebt. Ook wel eens zoiets gehad, met 1.3.3.9 geen verbinding 1.3.3.7 ook niet...1.3.3.4 werkte toevallig wel. Misschien kun je ook eens wat verschillende versies proberen.

 

Als je werkt met een USB naar Serial adapter, check dan ook even of je de juiste com-poort te pakken hebt (die kan veranderen als je de adapter loshaalt en weer aansluit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon om een 500 (+) gaat..anders kan hij niet serieel flashen. Wifi zou ook gewoon via een bridge kunnen...

.

Zou allemaal kunnen, maar waarom moeten we er een raadspelletje van maken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...