Ga naar inhoud


LG 42LE5510 kan geen hdmi apparaten meer aansluiten


roelmmmom

Aanbevolen berichten

Een dikke twee maanden geleden viel de tv plots uit, de digicorder die er aan vast hing via hdmi was stuk. Ook aan de tv bleek iets te schelen. Tv gaf nog beeld, maar geen enkele aansluiting werkte nog: hdmi/scart/... Naar hersteldienst geweest, eerst was het een volledig nieuw moederbord (+300 euro), na wat aandringen is 'm gemaakt voor 45 euro. Drie weken goed gewerkt, en nu terug hetzelfde. Ik heb contact opgenomen met de verkoper maar hij weet (???) niet wat de techniekers gedaan hebben voor die 45 euro. 

Wat zou ik kunnen doen/proberen? Ik ben niet van plan een nieuw moederbord te kopen, als het natuurlijk ook anders kan... een klein nadeel: ik kan wel met een soldeerbout overweg, maar dan eerder bij gitaren en oude versterkers... tv's zijn een raadsel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


retour naar de reparateur zou ik zeggen. jou toestel is van 2011 .

de reparatie van 300 euro is gebaseerd zonder coulance. na aandringen van jou kant heeft LG waarschijnlijk een mainboard gratis geleverd.

 

Je betaald dan alleen arbeidloon (45 euro)_

 

Onderdelen binnen 3 jaar worden meestal gratis geleverd door LG (dit is de coulance regeling)

 

Mocht het defect van je tv een externe oorzaak hebben................................... is er geen sprake meer van coulance en of garantie

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die bewuste digicorder ook (laten) vervangen?

Want diezelfde digicorder kan de tv misschien weer stuk gemaakt hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die digicorder is ondertussen vervangen door een nieuw model, en 't is dus bij dat nieuwe model dat het nu gebeurd is. Het moet dus wss wel ergens in de tv zitten... Ik heb 'm opengedraaid, en er is helemaal niks te zien aan die printplaat, ziet er op het eerste zicht goed uit, al ben ik dus helaas geen elektronicus die alles kan nameten etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

 Ik heb 'm opengedraaid, en er is helemaal niks te zien aan die printplaat, ziet er op het eerste zicht goed uit,

 

Wat had je dan verwacht?

Het is niet altijd een verbrand of ge-explodeerde onderdeel.. meestal niet zelfs.

Alleen met meten kom je achter de problemen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie heb je in bepaalde gevallen garantie op herstellingen.Ik zou dit eens onderzoeken,en de tv gewoon terug naar hersteller.

Ik zou er zelf niet aan komen,daar ze een extra punt hebben te zeggen dat de garantie is vervallen,en daar sta je dan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo,

 

Deze vraag is al een paar maanden oud, maar ik ben zeer benieuwd naar wat je uiteindelijk hebt gedaan en bereikt.

Ik heb nu exact hetzelfde aan de hand met een 42LV5500. Ook hier moet moederbord vervangen, maar is ook zeker te duur.

LG wil geen coulance geven, omdat het moederbord kennelijk niet europees is. 

Ik heb het toestel gewoon in nederland gekocht, maar LG wil kennelijk toch niet helpen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...