Ga naar inhoud


Vraag over aansluiten externe HDD


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag was ik bij een kennis van me die problemen heeft met het aansluiten van een externe HDD.

Zoals in de prefix al aangegeven gaat het om een M7 ontvanger en hij wil daarop een WD My Book 1TB USB HDD aansluiten.

Als de HDD op de M7 is aangesloten en hij gaat naar het USB / HDD Menu dan komt de melding, geen HDD aangesloten.

 

De HDD heeft een USB 3.0 aansluiting maar volgens mij moet dat geen probleem zijn omdat USB 3.0 downwards compatible is met USB 2.0.

Ik weet ook niet hoe deze WD HDD van fabriek uit is geformatteerd maar ik denk in FAT32.

 

Voordat ik nu onnodig ga zoeken eerst even de vraag of dit soms een bekend probleem is want ik heb nog nooit eerder met een M7 te doen gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mag ik hier even op aanpikken.

Ik ben ook in het bezit van de M7sat801.

Tot nu toe heb ik mij nog niet bezig gehouden met opname maar wat heb je nu eigenlijk nodig

een ext HDD geformateerd in fat32 zoals ik hier boven lees,

maar moet daar dan ook een of ander prog. op om die opname te kunnen maken? Of nog iets anders?

Is mss. een domme vraag maar ja,  je kan niet alles weten he. :sick:

 

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een HDD hebt die in FAT32 geformatteerd is zal hij gewoon werken,

heb je een HDD die 32GB is, die kan je formatteren in Fat32 met Windows,

is de HDD groter dan 32GB dat kan niet in Windows, daar is weer een

andere manier voor

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gewoon aansluiten en via de M7 opname starten.

Alleen moet ik dan nog eens uitzoeken hoe ik een grotere HDD of eventueel een usb-stick kan formateren.

Bedankt voor de info

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week een 2TB usb 2.0 met externe voeding van WD ge(her)formatteerd naar FAT32 met als resultaat +/- 1.86TB beschikbaar - Werkt ondertussen prima met een SAT801 - Heb daarvoor Fat32FormatterEN_D gebruikt op WIN7 Laptop....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Heb vorige week een 2TB usb 2.0 met externe voeding van WD ge(her)formatteerd naar FAT32 met als resultaat +/- 1.86TB beschikbaar - Werkt ondertussen prima met een SAT801 - Heb daarvoor Fat32FormatterEN_D gebruikt op WIN7 Laptop....

 

Deze oplossing werkt tot op heden probleemloos bij enkele gebruikers - In Fat32 formatteren met een Mac is (vermoedelijk) <> . 

Deze Tool kan je eenvoudig Downloaden/installeren.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...