Ga naar inhoud


Philips 55PFL8008K/12 TV met vreemd sat probleem


ronaldsl

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Lijkt op een 8PSK ontvangst probleem.

 

Sommige Rebox ontvangers hebben een soortgelijk probleem, hetgeen te verhelpen is door een extra elco over de spannings- stabilisator.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb een paar weken terug ook zo'n TV gekocht en ook ik had hetzelfde probleem.

Balen natuurlijk dat Nederland 1 en 3 alleen maar blokken vertoonden terwijl Ned 2 en de RTL' s het wel goed deden.

Na 10 minuten was het probleem meestal weg.

Dan ben ik natuurlijk mijn schotel opnieuw gaan afstellen maar daar was geen winst meer te behalen.

Tot dat ik me herinnerde dat er iemand een topic over dit toestel was begonnen.

Gerust gesteld dat het een bekend probleem was heb ik maandag de klantenservice van Philips gebeld.

Na uitleg van het probleem werd mij verteld dat ze vrijdag een monteur zouden sturen.

Die monteur is zojuist hier geweest.(hij belde 20 minuten van tevoren zodat ik niet thuis hoefde te wachten en rustig een boodschap kon gaan doen, wel handig dus)

 

De monteur heeft hier ter plaatse een condensatortje op het mainboard gesoldeerd.

Waar de condensator nou precies voor was kon de monteur geen antwoord op geven maar zo te zien was het geen elco maar waarschijnlijk ceramisch.

Het probleem was meteen verholpen.

De monteur vertelde mij dat het probleem vaker voorkwam maar nooit met zoveel blokken en dat het bij anderen nooit na 10 minuten over was.

 

Mijn dank aan TS en percies want dankzij hen heb ik de afgelopen nachten kunnen slapen wetende dat het een oplosbaar probleem was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...