Ga naar inhoud


Discovery Channel en M7 Sat801


pulignano

Aanbevolen berichten

De skew van jouw LNB aanpassen en je zou beeld moeten hebben. Indien de melding is 'geen signaal' wil dat zeggen dat jouw skew fout staat.

 

Alleen op die ene frequentie? je zou zeggen dat er dan meer problemen moet zijn, zowel de 1 bovende freqientie als 1 eronder werken nabehoren, net als de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is juist het vreemde. Alles werkt naar behoren, alleen die transponder werkt niet goed: daar zit ook Een SD (Belgie) op, Canvas SD etc.

Op de Vu+ Uno beneden werkt alles prima. Ik bedenk nu dat de LNB van de Astra 1 is een dunne INVERTO. Dan kan ik alleen concluderen dat de

Tuner van de sat801 slecht is. Daarom vraag ik me af als iemand anders problemen heeft met deze ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde op mijn showbox HD evolution en een M7 geen beeld, maar op een oude dsr 7121 weer wel, zitten allemaal op dezelfde schotel. Wat me wel opviel als het zwaar bewolkt is geeft de M7 weer wel beeld.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent had ik een gelijkaardig probleem, bleek dat 12721 en 12722 voorkwam in de 19.2 lijst - Een fabrieks reset + nieuwe scan was de oplossing...

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gereset, een nieuwe Sd lijst binnen gehaald, niets helpt. Vanmiddag heb ik de Vu+ Uno naar de slaapkamer gehaald: resultaat alles werkt gewoon perfect.

De enigste conclusie is dat de tuner van de sat801 zeer slecht is een kan deze transponder niet kan ontvangen. Het zou mooi zijn als Canal digitaal daar wat aan 

doet.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerdr aan een slechte coax kabel die de hooge frequenties te veel verzwakt, waardoor de agc in de tuner meer moet gaan versterken, waardoor de lage frequenties de boel oversturen... Een oplossing is hier een andere coax, of een satslobe,(die dan weer de lage frequenties verzwakt). Met 8psk heb je hier sneller last van dan met qpsk. De lnb zal weinig helpen... Omdat dit marginaal kan zijn kan het zijn dat het met de ene ontvanger net wel en met de andere net niet werkt... Dat wil niet zeggen dat een tuner slechter of beter is.

 

Vroeger voor de dmm7000 toen je de tuners nog helemaal aan kon sturen had ik hier een aanpassing gemaakt op enigma1 zodat hij juist op deze transponders de agc terug regelde als dit gebeurde. Helaas zitten ontvangers meestal de agc te regelen op signaalsterkte ipv ber.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk bedoel je een satslope.

Die kan misschien het probleem oplossen maar daarvoor krijg je naar alle waarschijnlijkheid meer problemen terug.

 

Topic starter kan even kijken wat voor Coax er gebruikt is. Bij een kwaliteit kabel staat dat vermeld op de buitenmantel.

Controleer dan ook meteen of de kabel niet ergens klem is komen te zitten of met een scherpe bocht is gemonteerd.

Dat doet de afscherming inwendig geen goed.

 

Nu we het toch over afscherming hebben, kijk even of er geen dect telefoon in de buurt staat van kabel of decoder.

Die wil ook graag voor interferentie zorgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...