Ga naar inhoud


Discovery Channel en M7 Sat801


pulignano

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

De Coax is goed, de Vu+ Uno van de woonkamer heb ik naar boven gebracht en die werkt gewoon goed. Ik denk echt dat de Sat801 heeft een tuner dat bij zulke gevoelig signalen niet goed werkt.

Goed genoeg voor de Vu+, maar voor je andere ontvanger?

 

Skew is ook heel belangrijk, zelfs een andere LNB is soms de oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In 99 % van de gevallen is de skew een bepalende factor of je wel of geen ontvangst hebt.

 

Er zijn ook gevallen bekend, waar een CI module of de kaart het probleem veroorzaakte.

En dan is er ook nog de ontvanger zelf die natuurlijk defect kan zijn.

Ontvang je wel Een SD en Canvas SD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pulignano, Ik gebruikte de zelfde kabel maar die van mij hing al 5jaar in de volle zon, nu vervangen door zelfde koka-799 en kreeg gelijk beeld.

 

Met oude kabel werkte alle frequenties zelfs de bekende slechte transponder waar natgeowild hd op zit @ 23,5e maar 12722 op 19,2e werkte gewoon weg niet ook al doet rest het wel zonder problemen.

 

Maar goed, andere coax heb je al gepobeert, dan blijft er over lnb of je box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het TVV forum doorleest over de ontvangst van die transponder zal je een bericht tegenkomen van iemand die met een spectrum analyser kon aantonen dat de kabel rot was.

Ook lnb's waren daar oorzaak van het niet ontvangen van deze transponder.

Maar meestal was slechts de skew niet goed ingesteld.

 

Ik ben erg benieuwd wat de BER is op die transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wat is nu de BER op die transponder?

0 kan niet, ik zou eerst de BER controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaal op Discovery is als volgt:

SNR: 84%

AGC: 78%

BER: 0

13,52 db

 

Hier stuk slechter(wok beetje verschoven met kabel vervangen) morgen weer ff goed uitrichten.

 

Signaal 61% kwaliteit 100% ber 00+2E(werkt niet denk ik ook a haal ik coax eruit blijft ber zelfde), en volgens dvbviewer transedit 0 missende pakketjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvanger is geen meetinstrument, en daarom geeft hij slechts 0 aan.

 

De vraag is of die 0 gelijk is aan 0,8e-3 (onvoldoende)  of 0,3e-5, hetgeen beter is.

 

Hier een onderwerp waar met meten het probleem opgelost is. http://www.sat4all.com/forums/topic/336526-vuduo2-triax-64-versus-triax-78-met-triple-qaud/?p=2201473

 

Uitleg http://en.wikipedia.org/wiki/Bit_error_rate

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar ik bezit geen meetapparatuur om dit vast te stellen. Ik heb een schotel bedrijf thuis gehad vorige week, en die beweert dat alles goed staat.

Ik heb buiten, voor de slaapkamer witte Koka 799 kabel hangen. Nou lees ik dat voor buiten zwarte koka 799 coax beter is.

Ik moet denk ik morgen op zoek gaan naar een winkel dat dit verkoopt hier in het dorp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...