Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 schotel installeren en de juiste spullen aanschaffen


DM7020HD

Aanbevolen berichten


je hebt volgnes mij wel de lnb's teveel naar voren geschoven in de houder, ik zie ze ongeveer in de midden staan

probeer eens meer signaal te krijgen door ze wat naar achteren  te schuiven

bij mijn t90 heb ik ze gewoon met de kop ongeveer tegen de houder zitten en ik krijg een stuk meer signaal binnen als wat  jij aangaf

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad blackeyes. Er zijn volop lnb's waar de nek maar 30mm lang is. Als je die gebruikt en in het midden zet, kun je de lnb maar 5mm vooruit of achteruit verplaatsen. Aangezien de meeste lnb-klemmen 20mm breed zijn betekend dit dat de kop 5-10mm van de klem af moet staan. Rond die koers moet je het maximale signaal hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is geplaatst en werkt perfect.

Alleen ben ik vergeten "door de koude wind" foto's te maken we waren blij dat we weer beneden waren.

En als er ooit nog een Wavefrontier T120 komt ben ik direct van de partij.

Maar misschien van de zomer dat ik wel een Wavefrontier T90 aanschaf wie weet, je hebt in ieder geval direct beeld zonder dat de schotel hoeft te draaien dat is een groot voordeel ;)

Het is dan meer een hebbe dingetje want veel tv kijk ik niet

 

Wou bij deze iedereen nogmaals bedanken voor alle hulp.

 

Vrg,

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heb nu dezelfde schotel (Wavefrontier T90) met EMP switch en lnb's.

Alleen dit is nu een Dreambox 800HD met de laatste PLI software.

Mijn instellingen zijn zie bijlage:

 

Als ik de kabel van de receiver direct aan de lnb's aansluit heb ik beeld met alle satellieten.

Maar als ik de EMP switch 8/1 aansluit heb ik bij alle satellieten geen signaal.

Kabels zijn allemaal goed aangesloten en het schakelaartje staat op:

Dip lever

DiSEqC 1.1

1. on

2.off

 

Wat doe ik fout?

De instellingen zijn wel anders nu, er staat wat meer info b.v. toon hoogte 800mv

De AA BA instellingen kom ik ook niet meer tegen?

 

Vrg,

Rudy

post-70099-0-92135600-1405784688.jpg

aangepast door DM7020HD
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo staat het bij mij met een emp switch en de t90

 

 

LNB1

****
Satelliet : sat kiezen
LNB : LNB1
Prioriteit : Auto
LOF : universele usb
Spanningsmodus : Polarisatie
Verhoogd Voltage = nee
Tone modus : Band
Diseqc-modus : 1.1
Toneburst : Geen
Committed Diseqc commando : geen
Snelle Diseqc : nee
herhaal sequence : nee
Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst
Unicommited Diseqc commando : Input1
Diseqc herhaling : Geen

LNB2
****
Satelliet : satkiezen
LNB : LNB2
Prioriteit : Auto
LOF : universele usb
Spanningsmodus : Polarisatie
Verhoogd Voltage = nee
Tone modus : Band
Diseqc-modus : 1.1
Toneburst : Geen
Committed Diseqc commando : geen
Snelle Diseqc : nee
herhaal sequence : nee
Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst
Unicommited Diseqc commando : Input2
Diseqc herhaling : Geen

 

enz........

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rudy:

Ik ken de DM en openpli zelf niet, maar wel even een vraagje over wat je kunt instellen:

 

Welke keuzes heb je bij Diseqc 1.1 command? Input 1 tot input nummer hoeveel? (Of begint het bij input 0?)

 

En als je bij Diseqc 1.1 commando iets hebt ingevuld, is het zo dat je dan bij diseqc 1.0 commando niets meer kunt invullen? Of dat je daar toch gewoon A/A, B/A, A/B EN B/B kunt invullen?

 

Sommige ontvangers splitsen de diseqc-commando's namelijk in aparte 1.0 en 1.1 commando's; andere handelen het helemaal binnen het menu van diseqc 1.1 af.....

 

Groet, A33

 

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

blackeyes, Bedankt voor de info.

 

Ben benieuwd met de info/foto die ik heb geplaatst wat ik in mijn situatie zou moeten invullen?

Ik weet dat er iets niet goed staat met de receiver instellingen maar welke instellingen zijn dat?

 

@Rudy:

Ik ken de DM en openpli zelf niet, maar wel even een vraagje over wat je kunt instellen:

 

Welke keuzes heb je bij Diseqc 1.1 command? Input 1 tot input nummer hoeveel? (Of begint het bij input 0?)

 

En als je bij Diseqc 1.1 commando iets hebt ingevuld, is het zo dat je dan bij diseqc 1.0 commando niets meer kunt invullen? Of dat je daar toch gewoon A/A, B/A, A/B EN B/B kunt invullen?

 

Sommige ontvangers splitsen de diseqc-commando's namelijk in aparte 1.0 en 1.1 commando's; andere handelen het helemaal binnen het menu van diseqc 1.1 af.....

 

Groet, A33

 

Hoi A33,

 

Ik ga maandag weer verder met de schotel en ga kijken welke mogelijkheden er nog meer zijn.

Maar wat ik eerder aangaf de A/A, B/A, A/B EN B/B instellingen kom ik niet meer tegen na de software update.

Met deze software update was ik ook de zenderlijst kwijt en omdat deze persoon er geen harde schijf in had zitten kon ik van te voren geen backup maken er zat alleen de 19.2 lijst in na de update.

Maandag neem ik mijn laptop mee om er een eigen zenderlijst in te zetten.

 

Als er nog personen zijn die mij kunnen helpen welke instellingen ik moet gebruiken zoals aangegeven van de foto die is geplaatst zou ik zeer op prijs stellen ;)

En wat zou ik moeten invullen bij toon hoogte 800mv?

Het gaat dus om een DM800HD met de laatste open PLI

 

Vrg,

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...