Ga naar inhoud


Slechts deel zenders Astra 19 in Scandinavië te ontvangen.


macfin
Ga naar oplossing Opgelost door BVN-TV,

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Het volgende probleem:


 


Ongeveer een (half) jaar geleden is ARTE Francais op Astra 19 op een andere frequentie gezet.


Ik woon in Finland met en sinds die tijd kon ik met een 75 cm schotel deze zender niet meer ontvangen.


Dit leek me logisch omdat het nieuwe signaal hier minder sterk was.


Besloten om de 75cm te vervangen door een 110cm schotel.


 


Helaas bleek hierna Arte Francais nog steeds niet voldoende sterk door te komen


 


Ik besloot  een Triax Flexiblock aan te schaffen om te proberen met 2 nieuwe LNB’s een poging te wagen via Hotbird Arte te ontvangen.


 


Toen het Flexiblock en de nieuwe LNB’s binnenkwam ALLEEN eerst oude LNB vervangen (ruim 20 jaar oud)


en wat blijkt: ARTE Francais komt loepzuiver binnen, maar…


 


Nu kan ik al mijn Nederlandse zenders zenders niet meer ontvangen….


 


Wat voor eenvoudige… fout maak ik, of wat zie ik over het hoofd?


Macfin


 

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum.

Je geeft wat weinig informatie over welke Nederlandse zenders je het hebt, SD (Astra 1) of HD (Astra 3). 

Je zit niet per abuis te kijken naar ARTE France op Astra 1? Zodat de andere lnb ten oosten nu geen sat ziet?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het welkom.

Overigens was ik 10 jaar terug ook geregeld op dit forum, maar blijkbaar is er een grote schooonmaak geweest, want mijn oude login naam werd niet meer herkend.

Registreren met mijn oude log in naam ging echter wel :-)

 

 

De schotel is op Astra 1 gericht. Alles is SD (heb nog een "ouderwetse" TV)

 

Ik heb het flexiblock nog niet gemonteerd, dus alleen de oude LNB vervangen.

 

Arte Francais 12402V en

Arte Deutsch 10744H zijn beide goed te ontvangen

 

Dus het kan dus niet zo zijn dat de Horizontale of Verticale polarizerigs gedeelte van de LNB niet werkt (mijn eerste gedachte)

 

Geen enkele Nederlandse zender:  BVN, ned 1,2,3, RTL 4,5 SBS 6 en Net 5 (en waarschijnlijk vele andere buitenlanders ) zijn te ontvangen

 

Precies Triax 110  en zuid Finland thv Helsinki

aangepast door macfin

Triax 110, 2x Inverto Eco LNB, EMP Centauri DiSEqC 2.0 Switch, Clarke-Tech 6600 SST plus,  FW 1.28p

Locatie: Zuid Finland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag, ook opzoek naar info en woonachtig in Finland, en ook plots sinds vandaag/vanmiddag geen nederlandse (sd) zenders meer, zelfs bvn niet te ontvangen. geen signaal en geen data op de transponder meer te vinden. Gekke is dat bijv. veronica die niet meer uitzen d in sd, geen beeld geft maar nog wel op signaal sterkte 14db staat maar de andere nl kanalen op 1db bliven staan met de boodschap geen data te vinden.

canal digitaal op hun website geen storings meldingen of niets. Transponders liggen er echt uit. Duitse kanalen doen het wel overigens.

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de hoge band van je LNB niet meer werkt, de Duitsers zitten op de lage band.

Je LNB schakelt op die hoge band met een 22 kHz. signaal uit je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja zou vreemd zijn als de lnb niet meer werkt, want zoals hier eerder macfin problemen vandaag en nog een nederlander in noord finland die ook vandaag de transponder niet meer kan vinden. dat is dan wel vreemd.

 

nickelodean nederland doet het wel maar die is verticaal en andere transponder volgens mij

aangepast door throw

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD zenders op 19,2 12.515 H ook hier verdwenen...dat wil dus zeggen Ned1,2,3 net5, SBS6, RTL4,5,7 en BVN niet meer te zien, geen signaal(dan blijft er verder niet zo veel meer over).

Dit topic dus net ontdekt helaas iets te laat, had al lnb verwisseld andere switch ertussen helemaal in de stress, blijkt het dus CD weer eens te zijn.

En dan maar hopen dat het tijdelijk is anders is het einde oefening hier in midden Noorwegen waar de Astra 3 gewoon te weinig signaal heeft om met een 'gewone' schotel HD binnen te hengelen.

 

Iemand meer info wat er aan de hand is/gaat gebeuren?

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, LNB's gaan wel eens kapot, maar het kan in jouw geval natuurlijk ook de ontvanger zijn die geen 22 kHz schakelsignaal meer geeft, daarvan hadden we er op het forum vandaag pas een geval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier werken de SD zenders gewoon op Astra 1 12515.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dat is vreemd ceesv, bij jouw werken ze wel? jij zit in nederland, wij in finland en nu net oldenbroek uit noorwegen en ook problemen.

ik ben legaal, dwz gewoon een legaal eerlijk canaal digitaal kaartje en betaal netjes maar zou dan toch canal digataal een truukje hebben gevonden om nederlanders buiten nl uit te zetten of zo, want ook als zijn we legaal, betreft zogenaamde auteurs rechten zouden ze de uitzendingen liever niet buiten nederland te zien zijn.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, LNB's gaan wel eens kapot, maar het kan in jouw geval natuurlijk ook de ontvanger zijn die geen 22 kHz schakelsignaal meer geeft, daarvan hadden we er op het forum vandaag pas een geval.

 

Dan had ik waarschijnlik op 1W ook problemen gehad?

Ziet er naar uit dat de beam naar het noorden op deze frequentie dus pleite is...

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan hier geen verschil in signaalsterkte vaststellen.

Het kan natuurlijk zijn dat het vermogen (tijdelijk) lager is, maar dat zal onbedoeld zijn.

 

Maar heb je wel ontvangst van een nabuur transponder?

Bijvoorbeeld sat1 of prosieben op 12544?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wel, nickelodean nl doet het gewoon, vh1 en vh1 classic ook gewoon maar dat is mtv networks, ander transponder. maar dus alleen de frequentie 12515 horizontaal 22000 licht er uit (bij ons). wie weet, vermogen terug geschroefd? iets met de ophanden zijnde oorlog te maken in ukraine? wie zal het zeggen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...