Ga naar inhoud


Publieke themazenders vanaf nu met nieuwe naamgeving


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het grote NPO logo wordt pas enkele minuten na aanvang uitzending transparant, het zenderlogo blijft continu fel in beeld. Daarnaast is nu een 3e locatie in gebruik genomen om het programmalogo in te zetten. Het programma '1 vandaag' gebruikt zelfs een bewegend logo om aandacht te trekken, dan kijk je tenminste meer naar het logo dan de presentator, die dan ook bijna niet te vinden is tussen de DRIE logo's in beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gezeur over die logos.

 

In Syrië, Irak, Afghanistan, et cetera, zouden ze blij zijn met die logos, als ze tenminste TV zouden kunnen kijken onder al dat geweld.

 

Dus zeur niet om zo iets  triviaals.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig zit er een zoomknop op mijn TV, gewoon net zo lang vergroten tot die beeldlogo's buiten het kader vallen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanders hebben altijd wel iets te klagen, is de volksaard en we staan er in het buitenland om bekend.

 

Wel of geen logo's in beeld, zal mij een zorg zijn.

 

Het is door het zeuren er over dat je hersenen geprogrammeerd zijn om ze ook echt te zien.

 

Mij leid het niet af, ik ga voor het programma, is het interessant of niet, is het dat, blijf ik kijken, wanneer niet, zoek ik een zender waar

wel iets leuks is. 

 

Misschien zijn die zeurders dan ook nog  gefixeerd op het merkje dan net onder de beeldrand op hun TV staat, namen hoef ik niet te noemen, maar de beginletter is dikwijls L, S en P.

Nou dan krijg je toch echt koppijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staatssecretaris Sander Dekker (Media) gaat het zelf doen... :D

bron nu

 

Veranderen kost geld, dat weten we of je knipt radicaal die kosten veroorzakende elementen eruit.

 

Ook weer enkele Grafische Ontwerpers met een boterham extra met nieuwe namen en logo's.

En al die tijd die men in picons moet steken ... pfff.

 

NTS

NPS

NTR

NOT

NOS

NPO

fusies fusies fusies

kosten kosten kosten

verzuiling ontzuiling ontstoffen

 

Ook Mediawetten volgen elkaar op en aangenomen waren er recent niet zo veel. Het is een raadsel waarom :sick:

1988 ~2006 ~2008 ~2009 en nu ?

 

Als je daar op zoekt, lach je jezelf kapot

mediawet 2006

mediawet 2008

mediawet 2009

mediawet 2011

mediawet 2012

mediawet 2014

en allemaal met handhavingsbrief voor komende jaren

etc etc etc

met 20% vrij in te vullen aan programma's (20% flauwekul dus)

 

En nu dus kosten nog moeite gespaard om weer eens wat anders te gaan verzinnen in het o zo breed pluriform TVland Nederland.

 

gewoon één omroep maken NLTV

25% informatieve programma's

25% culturele programma's

25% educatieve programma's (b.v. 1: hoe kan ik van de commerciele zenders afkicken)

25% amusement

0% vrij in te vullen

:P

 

 

Oeps, één staatsomroep die ons precies voorschrijft wat we moeten denken. Dat is helaas nu al aardig het geval als het over internationaal nieuws gaat maar om dat ook nog eens te gaan formaliseren gaat me echt veel te ver.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig trouwens dat iedereen zich meteen op tv werpt. Wat ik veel lastiger vind is de waanzin dat een hele hoop landen hun omroep doodleuk met radio 1, radio 2 enzovoorts betitelen. Iedereen die binnen het bereik van de Vlaamse radiozenders woont kan bevestigen wat een rot-ellende het is om op je autoradio "radio 2" te zien staan en dan niet te weten naar welke zender je luistert. Typische Randstad arrogantie waar ze van dit soort problemen geen last hebben. NPO vind ik niet echt heel lekker klinken maar als de radiozenders voortaan NPO 1, 2, 3 enzovoorts op het RDS schermpje heten zou ik dat een ware zegen vinden. Veel reclamezenders verpesten dat ideale identificatie systeem door er allerlei kletskoek op te gooien, nou maar hopen dat Hilversum niet net zo dom wordt.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlanders hebben altijd wel iets te klagen, is de volksaard en we staan er in het buitenland om bekend.

 

Wel of geen logo's in beeld, zal mij een zorg zijn.

 

Het is door het zeuren er over dat je hersenen geprogrammeerd zijn om ze ook echt te zien.

 

Mij leid het niet af, ik ga voor het programma, is het interessant of niet, is het dat, blijf ik kijken, wanneer niet, zoek ik een zender waar

wel iets leuks is. 

 

Misschien zijn die zeurders dan ook nog  gefixeerd op het merkje dan net onder de beeldrand op hun TV staat, namen hoef ik niet te noemen, maar de beginletter is dikwijls L, S en P.

Nou dan krijg je toch echt koppijn.

 

Nou, dat ben ik absoluut niet met je eens. Als ik naar een speelfilm kijk die een donkere of nachtelijke scene toont en ik zie fel oplichtend KRO linksboven en een even fel oplichtende 1 of 2 rechtsboven dan is de sfeer wel voor de volle 100% verpest.

 

En waar je het wel echt nodig hebt, bijvoorbeeld bij het inregelen van je voorkeuzezenders terwijl er een eeuwig durende STER reclame bezig is dan kan die zenderinformatie ineens wel weg zodat je geen flauw idee hebt op welke zender je hebt afgestemd totdat de reclame weer over is.

 

Er is wel eens beweerd dat al die rotzooi in beeld noodzakelijk zou zijn omdat de programma's anders gekopieerd zouden kunnen worden om ergens anders illegaal vertoond te worden. Dat klinkt allemaal heel mooi maar dan mag je mij uitleggen waarom uitgerekend de BBC hun films en series helemaal niet met rotzooi hoeft te verzieken. Je zou zeggen dat engelstalige films en series in Nederland al redelijk beschermd zijn tegen illegaal kopiëren voor uitzinding in het buitenland doordat je nou eenmaal vast zit aan de ondertitels die mee uitgezonden worden.

 

Nee, ik denk dat ons systeem overduidelijk demonstreert dat het in eerste instantie bedoeld is om de belangen van het bedrijfsleven te behartigen. Aan de belangen van kijkers heeft men lak hoewel zij het leeuwendeel van de uitzendkosten betalen, de belangen van de STER-reclamekopers zijn daarentegen enorm belangrijk hoewel ze maar een heel klein deel van de kosten betalen. En zolang de BBC geen rotzooi in hun beeld hoeft te stoppen zie ik niet in waarom wij dat wel zouden moeten doen.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, één staatsomroep die ons precies voorschrijft wat we moeten denken. Dat is helaas nu al aardig het geval als het over internationaal nieuws gaat maar om dat ook nog eens te gaan formaliseren gaat me echt veel te ver.

 

 

Sinds wanneer heeft NL een Staatsomroep?,

In bijv. België hebben ze een staatsomroep maar niet in NL.

 

Dat de politiek zich er mee bemoeit, is juist daarom een schande.

 

Ook het afschaffen van luister en kijkgeld en dit vervangen door een belasting bijdrage is een schande en had nooit mogen gebeuren.

 

Dat TV kijken geld kost, weten we allemaal en vroeger ging dat goed met kijk en luistergeld, waar de politiek "buitenstond".

 

En als het geld wat de staat van ons inkomen inhoudt nu eerlijk verdeelde, nee ze houden de helft in, net als bij wegenbelasting.

Dat wordt ook niet helemaal geïnvesteerd in de wegen, viaducten en tunnels.

Laatste bewijs, Velser tunnel gesloten wegens nalatig onderhoud.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het feit dat voor mij die logo's weg mogen, zie ik ook iets ontstaan waarvan ik hoop dat het alleen maar bij één programma blijft.

En dan heb ik het over Eenvandaag.

 

Tijdens het overgrote deel van de tijd laten ze het V1 logo in het beeld draaien.

Overbodig irritant gedoe, het leidt ontzetten af.

 

Ik moet er niet aandenken dat dit straks gemeengoed gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijk je toch lekker naar Linda de Mol met haar dom gewauwel.

Komt natuurlijk wel later op de avond.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kijk je toch lekker naar Linda de Mol met haar dom gewauwel.

Komt natuurlijk wel later op de avond.

Waarom kom jij nou weer met een waarde-oordeel over een (commercieel) programma?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het zeuren over een logootje wel erg ver gaat.

 

Dat er een bepaalde ergernis over een programma is, kan ik wel volgen en voor mij is dat meisje de Mol en daarom kijk IK! er niet naar.

 

Ben eens alle logo's van de commerciëlen afgegaan en daar zitten her en der ook wel "vlaaien" bij.

Daar hoor je niemand over , zeker omdat ze "gratis" zijn?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...