Ga naar inhoud


Ontvangst van 23.5 rond Barcelona.


Sky viewer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil van de zomer op vakantie gaan, met mijn caravan, in de buurt van Barcelona.

Mijn vraag is, hoe groot moet de schotel zijn, om er de Nederlandse zenders te kunnen ontvangen?
En welke dubbele lnb moet ik gebruiken?

Ik heb opgezocht dat de schotel zo rond de 1.00 moet zijn. 
Heeft iemand ervaring?

En welke reciver zou ik kunnen gebruiken, buiten die Canal+ promoot.

Hoop dat ik duidelijk ben geweest.

 

grt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal mijn opinie geven en ervaring alhoewel ik niet de meest ervaren persoon ben. Ik zou zeggen gezien de footprint van de sat dat 1 mtr ruimschoots voldoen is voor Barcelona. Betreft ontvanger ben ik nogal gecharmeerd van de Linux gebaseerde ontvangers maar deze ontvangers zijn meestal voor de wat meer ervaren omdat je de software kunt veranderen en aanpassen naar wat je wenst en ook aan te sluiten is op internet enzo doende 'plugins' dus een uitbreiding aan mogelijkheden kunt downloaden. Maar dat vergt wel bezoek aan websites zoals deze, openpli etc etc. De canal digitaal ontvangers zijn ook prima maar daar kun je niet veel mee behalve dus canaldigitaal ontvangen en de FTA (gratis kanalen). Canal digitaal, weet ik uit ervaring, hebben een zogenaamd vakantie of seizoens pakket. Kun voor een minimale prijs met spullen erbij ik dacht van maart of april t/m september of oktober kijken. Denk wel dat met een caravan de losse schotel het best op een losse poot staat op de grond en niet op het dak. Maar je hebt ook andere schotel, sterke maar kleiner formaat die wel op het dak van de caravan gemonteerd kunnen worden en zich zelf uitrichten. Zodra de ontvanger aangaat komt de schotel omhoog(die in ruststand plat op het caravandak ligt) en afhankelijk van het kanaal de juiste satelliet uitzoekt. Daarvoor even googelen, jaren geleden was er een firma die dat installeerde op caravans, de naam was iets van hans buskers, busckers of bunkers of zo.

 

Maar dit is wat ik weet, ben er van overtuigd dat anderen en meer ervaren hier wat recentere informatie hebben op dit gebied.

mvg Ron

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik wil van de zomer op vakantie gaan, met mijn caravan, in de buurt van Barcelona.

Mijn vraag is, hoe groot moet de schotel zijn, om er de Nederlandse zenders te kunnen ontvangen?

En welke dubbele lnb moet ik gebruiken?

Ik heb opgezocht dat de schotel zo rond de 1.00 moet zijn. 

Heeft iemand ervaring?

En welke reciver zou ik kunnen gebruiken, buiten die Canal+ promoot.

Hoop dat ik duidelijk ben geweest.

 

grt.

 

Ik woon zo´n 700km van Barcelona af richting het zuiden van Spanje, ik ontvang met een schotel van 80cm beide Nederlandse satellieten prima. Ik heb er een monoblock op zitten van Opticum aangezien een duo-lnb speciaal voor Nederland gemaakt is.

 

opticum-monoblock-twin.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sky viewer

In Barcelona heb je geen schotel van 100cm nodig. Met een Triax 64 zou het ook kunnen echter zonder reserve voor de Astra 23,5. Daarom adviseer ik je een Triax 78, een schotel van 70cm breed en 78cm hoog, in feite dus een 70cm-schotel. Een Triax is een handige schotel om mee te nemen vanwege zijn inklapbare lnb-arm.
Een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel past er in Barcelona prima op.
Ik adviseer deze Inverto: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
Die koop je al in Nederland voor €35,99 inclusief verzendkosten.
Welke duo-lnb je ook koopt, hij moet in Barcelona 16 graden schuin staan.

Als ontvanger zou je de SAB Sky 4800 mini kunnen nemen, een HD-ontvanger die zo klein is als een pakje sigaretten en die je gewoon achter je TV hangt. Hij gaat prima om met de smartcard van CanalDigitaal. Die ontvanger koop je al voor €69,-.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan eens zoeken in google naar "megasat caravanman"  automatic sat antennes, zijn zeker niet goedkoop ipv 40 tot 60 euro gaan deze tot net boven de 1000 euro maar volledig automatisch op de dak van je caravan, hoef je niets aan te doen of af te stellen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 59,95 kun je ook een SAB SKY 4900 HD FTASC kopen, dan hangt er tenminste niets achter je TV te bengelen :)

 

78283505.jpg

SAB SKY 4900 HD FTASC

1080p Full HD Satelliet ontvanger
1 Kaartlezer
USB PVR mogelijheid om op te nemen met externe harde schijf of usb-stick
TimeShift
USB Wifi ondersteund
FastScan, MultiScan
BlindScan
YouTube
RSS Reader
Media Player
Weatherforecast
WebTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo, 'Satters'.

 

Heb inmiddels alle onderdelen die ik nodig heb in mijn bezit.

Dus de Triax 78 schotel, de duo lnb, en de sat-ontvanger.

Maar ik  zit met een probleem.

Als ik de lnb in de klem zet van de astra 19.2, en de 23.5 is dan 'zwevend', dan is er op de astra 19.2 een vol signaal.

Maar de 23.5, die 'meldt' zich niet. 
Wel de 26.0 E.

Wat doe ik verkeerd, of wat is er fout?

Iemand een idee?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Sky Viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sky vieuwer

In Maastricht is de ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 oost  5,29 graden, in Barcelona is dat 5,71 graden. Daarom ontvang je in Limburg nu de Badr 26E als de schotel op de Astra 19,2 is uitgericht. Maar zodra je de schotel In Barcelona opstelt, ontvang je de Astra 19,2 en 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...