Ga naar inhoud


Probleem met Acronis Tru Image Home 2014


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn technische gratis ondersteuning bij Acronis per 2 februari is verlopen, dit zowel per Chat als E-mail, tenzij ik die voor € 20,= opnieuw aanvraag, wil ik het onderstaande probleem hier ook eens plaatsen.

Ik heb die vraag ook al in het Acronis forum gesteld maar daar verwees men mij naar de officiële te betalen optie.

 

Sinds jaren gebruik ik Acronis Tru Image Home.

Toen ik nog een laptop met Windows 7 gebruikte had ik in ATIH 2013 de optie Acronis Startup Recovery Manager geïnstalleerd en dat functioneerde prima.

Deze optie maakte het mogelijk om tijdens de bootfase op F11 te drukken en dan startte ATIH op zonder dat Windows gebruikt werd.

 

Sinds kort gebruik een nieuwe laptop met Windows 8.1 en daar heb ik ik vorige week ook de optie Acronis Startup Recovery Manager geïnstalleerd.

Helaas functioneerde deze optie alleen maar één keer nadat ik de laptop voor het eerst opnieuw had opgestart.

Daarna kreeg ik onderstaande foutmelding in beeld waarna de laptop na circa 10 seconden weer normaal in de Windows modus opstartte.

 

Starting Acronis UEFI Loader
Runtime error: Error 0x10d00e: Failed to find
line info: 0xec492506f42e4db
$module: bootwiz_efia64

 

Het OS WIN 8.1 staat op een 265 Gb SSD (C:/) en daarnaast is er ook nog een normale 500Gb HDD als D:/ geïnstalleerd.

 

De UEFI optie functioneert prima want ik kan alle externe drives / USB sticks via UEFI opstarten en gebruiken.

 

Heeft iemand een suggestie is welke richting ik dit probleem zou moeten zoeken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt een verouderde build te zijn van ATI....    http://forum.acronis.com/forum/56011

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is het bericht dat ikzelf onder de naam SRNA513006 op het Acronis forum had geplaatst dus ik heb ook zoals geadviseerd de laatste beschikbare Build 6673 erop gezet maar helaas zonder een beter resultaat.

Zoals je daar kunt lezen adviseerde men mij om contact met de Acronis Support op te nemen maar dat dan tegen betaling van € 20,= voor één incident. :angry:

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kon ik ook niet weten dat jij dat was :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...