Ga naar inhoud


Openelec + VDR Kan geen gecodeerde zenders kijken Help aub.


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een aantal maanden overgestapt van Telenet naar tv vlaanderen gemaakt wegens aanhoudende ontevredenheid.

Ik had al een htpc met openelec in elkaar gestoken waarvan ik heel tevreden ben dus had ik graag ook de functie live tv werkende gehad.

 

Ik heb een cine s2 V6.5 en flex ci van digital devices gekocht alsook een tv vlaanderen cam en smartcard.

In openelec heb ik gekozen voor VDR als backend en xvdr als frontend.

 

De FTA zenders kan ik perfect bekijken maar geen gecodeerde zenders. De gecodeerde zenders staan wel in de zenderlijst en ook de epg is volledig in orde.

Als ik een gecodeerde zender wil bekijken krijg ik volgende melding. Unable to decrypt channel. Ik heb ook al wat geprutst met Oscam maar zonder resultaat.

 

Ik heb ook een smargo smartreader v2 gekocht maar ook deze krijg ik niet aan de praat.

 

Kunnen jullie mij helpen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Yannick,

 

mbt je smartreader om te beginnen moet je zorgen dat deze de juiste drivers heeft, ik ga ervan uit dat dit ook onder Linux nodig is. (ik heb geen ervaring op linux)

Zodra dat het geval is dien je in OScam je smartreader correct te identificeren, hierover vind je de nodige informatie in het oscam subforum.

Zodra je via de webinterface ziet dat je kaart gelezen wordt heb je de eerste stap binnen.

Vervolgens zul je op een bepaalde manier met oscam moeten praten. De kaart is niet vanzelf via oscam gekoppeld aan je TV backend software, hiervoor zal je een plugin nodig hebben in je backend software. Ook hiermee heb ik enkel windows ervaring, je kan best even zoeken op dit forum dan kom je hierover zeker informatie tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OSCAM moet je uitbreiden met de volgende configuratie:

 

In oscam.user:

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1,2,3,10

In oscam.conf:

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
pmt_mode                      = 4
reopenonzap                   = 1
boxtype                       = pc
user                          = dvbapiau


Binnen OpenElec (hoe je dit precies doet, dat kan ik je niet vertellen) moet je aangeven dat je gebruik maakt van de vdr-dvbapi plugin. Als jij je oscam hebt ingesteld dat ie gebruik maakt van je smartcard-reader, dan zou oscam nu de kaart moeten gaan gebruiken en zou je beeld moeten zien :)

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...