Ga naar inhoud


Problemen met duo lnb afstellen op de m7 801


230571

Aanbevolen berichten

Goeiendag,

 

Ik heb voor de buren die op vakantie gaan naar spanje een duo lnb op de schotel geplaatst en wat ik ook doet, ik krijg alleen singaal op de astra 1 en de astra 3 niks.

Staat er wat fout in de instellingen van de satontvanger bij de lnb instellingen?

Heb het hele heelal afgezocht met de lnb maar echt geen teken van astra 3.

Nu is mijn vraag dan ook is het mischien handig om alleen astra 3 te bekijken via de enkele lnb omdat ik niet echt meer weet welke zenders er nog over zijn op astra 1 nederlandstalig dan, of is het echt noodzakelijk om de astra 1 erbij te hebben.

Wie kan mij verder helpen.

 

Met vr grt Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo 230571

 

Het is best mogelijk dat er een diseqC instelling niet goed staat.

Een eenvoudige manier om de juiste instellingen in je decoder te krijgen is door een fabriek reset uit te voeren.

Als dit gedaan is zal je weer voor Nederlands moeten kiezen om vervolgens een nieuwe kanalenlijst te downloaden.

Je kan dan kiezen voor een SD of een HD kanalenlijst.

Heb je een HD abonnement kies je voor HD en heb je een SD abonnement dan kies je voor de SD kanalenlijst.

 

De Astra 19.2 kan je maar beter wel installeren, nieuwe software en kanalenlijst zijn alleen via  Astra 19.2 te downloaden.

Het zou zo langzamerhand wel slimmer van CanalDigitaal zijn om de download op Astra 23.5 beschikbaar te stellen.

Misschien breng ik CanalDigitaal hiermee op een idee, een bedankje(s) kan CanalDigitaal dan door een schenking hier kwijt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De  Astra 19.2 kan je maar beter wel installeren, nieuwe software en kanalenlijst zijn alleen via  Astra 19.2 te downloaden.

Het zou zo langzamerhand wel slimmer van CanalDigitaal zijn om de download op Astra 23.5 beschikbaar te stellen.

Misschien breng ik CanalDigitaal hiermee op een idee, een bedankje(s) kan CanalDigitaal dan door een schenking hier kwijt.

Te laat!

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/339059-wat-is-dit-voor-een-lnb/?p=2225275

 

Ik weet alleen niet of alle ontvangers via een software update hierover op de hoogte zijn gesteld. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies Cees, het is decoder afhankelijk, en laat nu net de decoder van CanalDigitaal de lijst via 19.2 binnen krijgen.

CanalDigitaal is veel te laat, Pli heeft de download via Astra 23.5 al meer dan een jaar in zijn software geïmplanteerd maar dan heb je een Linux ontvanger nodig..

 

Hier heeft iemand nog een serieus probleem omdat de astra 19.2 niet ontvangen kon worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...