Ga naar inhoud


Startmenu komt toch echt terug in Windows 8.x


winwiz

Aanbevolen berichten

Volgende week komt voor Windows 8.1 een update uit die al weer een betere integratie met het bureaublad verzorgt..  Lees er hier meer over. http://tweakers.net/nieuws/95179/microsoft-maakt-update-voor-windows-81-op-8-april-beschikbaar.html  Ik heb deze update al een week of 3 draaien en het werkt weer een stuk beter :)

 

Nog een tijdje later zal er weer een update komen, ik weet niet wanneer, maar dan krijgen veel mensen hun zin. Het startmenu komt terug. Wel op een iets andere manier zo te zien. Er kunnen ook live tiles op getoond worden.

 

http://tweakers.net/nieuws/95181/windows-81-krijgt-in-toekomstige-update-klassiek-startmenu-terug.html

 

Microsoft%20new%20start%20menu%20Windows

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Microsoft wil met de update Windows 8 makkelijker bedienbaar maken met muis en toetsenbord. Het startmenu is daar een onderdeel van. Het menu ziet er wel anders uit dan voorheen in Windows 7, met een lijst van apps en gekleurde tegeltjes die verticaal staan gerangschikt. Windows 8.1 maakt het ook mogelijk om applicaties met de moderne Windows 8-vormgeving in vensters te draaien in de oude desktopomgeving. Dat kon tot nu toe alleen in volledig venster. http://frontpage.fok.nl/nieuws/646140/1/1/100/microsofts-startmenu-bijna-terug.html 

 

Er ontgaat mij wel enige logica hier want wat men nu wil met Win8 bestaat toch al lang in Win7?

 

Maargoed ik ben allang blij dat ze inzien dat ze tegen de richting van de gebruikerswensen inliepen, als na dat nieuwe startmenu(met tweak om van de tiles af te komen) ook nog de optie komt om Metro te dumpen gaat ik wel aan upgraden denken. Ze hebben in iedergeval met deze komende aktie mijn aandacht getrokken.

 

Ik wacht het rustig af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8.x is veel meer dan alleen een ander startscherm/menu. Het is het echt wel waard om over te stappen..

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik begrijp best en accepteer ook dat bij iedere vernieuwing ook een stuk gewenning komt kijken. Vanuit dat oogpunt ook geen bezwaar. Wat mij vreselijk tegen de borst stuit is dat je als gebruiker gewoon geen zeggenschap krijgt over de instelling en indeling van je eigen computer. In eerste instantie wilde Microsoft niet aan het 'oude' startmenu puur omdat Microsoft dit niet wilde. Onder het mom van universe programmering van Windows Phone, Tablet en Dsktop moest en zou alles vierkant. Zelfs na klachten van gebruikers en eindeloze feedback besloot monopolist Microsoft om zijn zin door te drukken. Resultaat:

 

Verkoop van Windows 8 ver beneden peil.

Windows 8 RT flopt..

 

Wat doet Microsoft? Aanpassen van Windows 8 aan de wensen van de gebruikers? Neen, driewerf neen! Microsoft voert de verkoop van Windows 8 op door Windows 7 gewoon niet meer beschikbaar te stellen!! Je MOET en ZAL Windows 8 kopen..

 

Verkoop van Windows 8 nog steeds ver beneden peil plus de prognose dat hierdoor Windows 8 verkooptechnisch wel eens tegen kon gaan vallen.. Imago probleem.. Dus NU gaan ze het in de portemonnee voelen.. Shit! Shit! Now what? Board meeting..

 

Nu? Dan SNIK SNIK maar toegeven aan die zeikerd van klanten wereldwijd.. Oke, Oke jullie krijgen je startknop terug zeikerd.. Happy now???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku je moet die gekleurde bril eens afzetten en de feiten eens goed op een rijtje zetten.

 

Een paar "kleinigheidjes":  

 

  • Windows 7 is nog steeds te koop
  • Je geeft aan dat alles vierkant moet en dat daardoor Windows RT geflopt is.  Volgens "iedereen" is  het een prima tablet OS, dus dat kan de reden niet zijn. Ik denk dat je het meer moet zoeken in prijs en beschikbaarheid van apps. Probeer maar eens op te boxen vanaf niets tegen iOS en Android die een paar jaar voorsprong hebben.
  • Verkoop valt tegen; dat zou kunnen kloppen, maar we zitten/zaten ook in een recessie. Er zijn erg weinig pc aankopen gedaan de laatste jaren en daarbij: veel gebruikers hebben eerst een Tablet gekocht. Als een pc goed werkt zijn veel mensen niet bereid om over te stappen dat zie je nu rond xp Je  hebt bosjes mensen die niet willen/durven over te stappen... 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@WinWiz

 

Windows 7 kun je via Microsoft NIET meer kopen! Zelf geinformeerd bij Microsoft. Alleen restvoorraden bij diverse Webshops. Wellicht de Windows 7 Professional wel, maar die heb ik als gewone consument niet nodig.

 

Wat de RT tablets betreft. Ontwikkeling is door o.a. Asus e.a. gestopt vanwege gebrek aan animo. Recessie of niet (tablet verkoop is verdubbeld in het afgelopen jaar dus ook in de recessieperiode).

 

Zou dus niet willen spreken van een gekleurde bril mijnerzijds...

 

Wellicht ben je zelf een beetje Microfiel??? :)

 

Microsoft Gecertificeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Windows 7 is gewoon te koop en er is ondersteuning tot ergens in 2020. Volgens mij zijn we hier allemaal consument. En hoe denk je dat de migratie projecten die nu bij bedrijven lopen gaan? Die gaan bijna allemaal over naar Windows 7. Ik zit er momenteel weer midden in bij een klant.

 

De RT is gewoon te laat op de markt gekomen en te duur. Beetje vergelijkbaar met Blackberry. Hun laatste OS is best wel goed,  maar ze zijn veel te laat om het op te kunnen nemen tegen iOS en Android.  Als RT zou worden aangeboden in het 100 - 200 euro segment zou je een heel ander plaatje krijgen.

 

Ik ben geen Microfiel maar een realist en heb een hekel aan ungefundamenteerde uitspraken. Verder maak ik gebruik van Mac OSX en Ubuntu. En ja, ik ben ICT'er en daar horen nu eenmaal certificaten bij.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 consumenten verkoop wordt stop gezet in Oktober, neemt niet weg dat het hier in Spanje nu vrijwel niet meer verkrijgbaar is. http://tweakers.net/nieuws/94338/eind-oktober-stopt-de-verkoop-van-windows-7-systemen-voor-consumenten.html

 

Daarnaast las ik een tijdje terug ook dit: 

 

De ondersteuning met updates voor Windows 7 met Service Pack 1 stopt op 13 januari 2015. In 2020 stopt de ondersteuning voor Windows 7 geheel.

 

De vraag is dan of er nog wel een service pack 2 uitkomt met de komst van Windows 9 op de agenda, anders is het ook Exit voor Windows 7 volgend jaar. Dus wordt er in mijn ogen wel degelijk van alles gedaan om je maar op Windows 8 over te laten stappen, dat is op zich prima maar dan moet Windows 8 wel aan de eisen voldoen die ik wil en daar scheelt het hem aan.

 

Voor mij is Windows 7 de beste Windows die ik ooit in gebruik heb gehad. Ik wil namelijk niet al die oerlelijke vierkante tegels en andere poespas op mijn scherm, en wil ook geen programmas in app vorm. Dat doen ze maar op een tablet of mobiel maar niet op mijn laptop of desktop.

 

Als Microsoft nu wakker aan het worden is dan hoop ik dat Windows 9 een verbetere versie van Windows 7 wordt, mocht dit zo zijn stap ik per direct over zodra het uitkomt.

 

Maar ik zeg nogmaals dat Windows 8 mijn aandacht heeft en ik goed op de veranderingen gaat letten die er gaan komen, het start menu terug is alweer een stap in de goede richting, ook het programmas runnen in vensters is er zoeen.

 

Maar Windows 8 is voor een bedrijf met een tiepmiep totaal onbruikbaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De retail versie  is al niet meer te koop. En enkel met de retail versie heb je als consument recht op ondersteuning van Microsoft. (dat is de ondersteuning die stopt in 2015) Op de OEM versie verloopt alle ondersteuning via de leverancier, vandaar dat die een stuk goedkoper is.

 

Voor een typmiep is Windows 8.1 uitstekend bruikbaar. Of je zet alleen de tegels op het startscherm die ze nodig heeft (Word, Excel, Outlook en een browser) en/of je zet de snelkoppelingen hiervan op het bureaublad en laat standaard direct hier naartoe opstarten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...