Ga naar inhoud


backup/copy van eigen cd's,mag niet in wagen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,
had vanavond een bericht gehoord,dat een vrouw,haar aangekochte cd's had gekopieerd,en de copy's in haar auto gelegd.Ze had de originele kartons van de originele cd gestoken in de cd's van de copy.
Bij een controle,van haar wagen,hebben ze gezien,dat er dus zelfs geschreven cd's in haar wagen lag,en hebben ze die in beslag genomen,en ze zeiden haar,dat ze nog een boete mag verwachten.
Nu had ik toch als verschillende keren gelezen en gehoord,dat je een backup/copy mag maken van het origineel,zolang je het origineel nog in bezit hebt.De originele en de copy's lagen nu wel niet in dezelfde ruimte,maar de originele lagen thuis,en de copy's in de wagen.
Mag men dan toch geen backup/copy maken van het originele,om het te gebruiken in de wagen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


aanklagen die gasten

ze  mag zeker wel een copy hebben ervan

daar  betalen we momenteel de thuiscopyheffing voorop elke lege cd en dvd

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een SD-kaartje van 32 GB in de autoradio zitten met allemaal gekopieerde mp3'tjes.

Hoeveel mensen zetten er tegenwoordig al muziek op een mp3-speler, telefoon of iets dergelijks?

En dat is allemaal toegestaan, mits voor eigen gebruik.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hi,

had vanavond een bericht gehoord,dat een vrouw,haar aangekochte cd's had gekopieerd,en de copy's in haar auto gelegd.Ze had de originele kartons van de originele cd gestoken in de cd's van de copy.

Bij een controle,van haar wagen,hebben ze gezien,dat er dus zelfs geschreven cd's in haar wagen lag,en hebben ze die in beslag genomen,en ze zeiden haar,dat ze nog een boete mag verwachten.

Nu had ik toch als verschillende keren gelezen en gehoord,dat je een backup/copy mag maken van het origineel,zolang je het origineel nog in bezit hebt.De originele en de copy's lagen nu wel niet in dezelfde ruimte,maar de originele lagen thuis,en de copy's in de wagen.

Mag men dan toch geen backup/copy maken van het originele,om het te gebruiken in de wagen?

Misschien heb je een bron van je bericht?

Om welk land gaat het?

 

Wetgeving is per land verschillend, de actieve handhaving ook.

 

Verder is je bericht niet consistent, waarom zou ik de originele kartons van de originele cd's in de cd's van de copy steken????

 

Zonder het antwoord op deze vragen is dit onderwerp zinloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het gaat hier om België en Kris heeft altijd van die spannende verhalen zonder enige onderbouwing.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't ja,het verhaal is dan ook van mijn kameraad zijn moeder haar vriendin,en kan ik niet checken op waarheid.

Dan zal ik dergelijke vragen niet meer stellen,schrijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Belgie is een copy voor eigen gebruik toegestaan.Het is aan die heren om effektief na te gaan of ze de originelen heeft.Zelfs aangekochte muziek via Itunes mag op een medium staan voor privegebruik.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heeft niets met de wetgeving per land te maken maar is in eerste instantie EU geregeld maar is vrijwel gelijk over de hele wereld(Lees de grootste autoriteit de VS, die bepalen de regels eigenlijk) de BUMA/STEMRA is eigenlijk weer ondergeschikt aan de RIAA.

Ik heb ze zelf eens aangeschreven, de RIAA dus in de tijd van Napster nog. Het is eenvoudig, men mag net zo veel kopieën maken/hebben als men wil/nodig acht als zijn het er 100 en die hoeven ook niet allemaal in dezelfde ruimte te bevinden als het origineel. Zolang men het origineel maar in eigendom heeft, maw, zolang men de copyrights betaald heeft. En voor elke originele CD heeft men dus automatisch de copyrights betaald, dat is bij de CD prijs in begrepen. 

 

De thuiscopy heffing is in het leven geroepen omdat men, vooral in de EU, er van uitgaat dat iedereen crimineel is tot het tegendeel bewezen is en de muziek leent van een ander en kopieert of download. Thuiskopie heffing heeft niets te maken met kopieën maken van legale originele CD's voor eigen gebruik want dat mocht al lang.

 

Dus ik was zo vrij om dan ook te vragen, ik heb een muziek verzameling van opgeteld, LP's, Cassete, CD's et. van meer dan 2000 albums, dat ik best veel nummers dubbel heb of zels 3 dubbel heb. Je koopt eens een LP of CD en later koop je een verzamel CD waarop een nummer staat die je al hebt, of van een overleden artiest komt er toch nog een album uit waar welgeteld 2 nieuwe nooit uitgebracte nummers op staan en de ander 10 nummers zijn al een keer uitgebracht.

Dus met andere woorden heb ik op sommige nummers wel 2 of 3x de copyrights betaald!! Kan ik dat even terug vangen AUB? Nee dus.

Maar voor het geval dat ze mij zouden aanklagen voor een enkel 'illegaal gedownload' nummer en daar een claim van een ton tegen over stellen kan het een tegen claim indienen voor de dubbel of tripple betaalde copyrights voor andere nummers. Maar goed dat zal niet gebeuren dus. Maar echt ik heb officieel antwoord gekregen van de RIAA dat kopies voor eigen gebruik gewoon mag.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...