Ga naar inhoud


2e kaart mogelijkheden


fjskmdl

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben een basic+ abbo bij tv vlaanderen.

Ik verhuis binnenkort,en zou graag ene 2e kaart voor 2,50 euro nemen en gebruiken op de plaats waar ik ga wonen.

Ik weet dat het de bedoeling is dat dit normaal binnenshuis gebruikt wordt, maar kan dit problemen opleveren, kan dit achterhaald worden? Het is niet dat er illegaal geshared wordt ofzo...

 

En ben ik juist dat ik dan enkel de basis zenders (en niet alle zenders van basic+ kan ontvangen)?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mijn ouders hebben een basic+ abbo bij tv vlaanderen.

Ik verhuis binnenkort,en zou graag ene 2e kaart voor 2,50 euro nemen en gebruiken op de plaats waar ik ga wonen.

Ik weet dat het de bedoeling is dat dit normaal binnenshuis gebruikt wordt, maar kan dit problemen opleveren, kan dit achterhaald worden?

 

Het is niet dat er illegaal geshared wordt ofzo...

Dit is precies het argument waarom het voor eerlijke gebruikers steeds moeilijker en duurder gemaakt wordt om een 2e en 3e kaart aan te schaffen.

Satelliet providers gebruiken precies deze reden om het aantal kaarten, de te ontvangen zenders en de kosten per kaart te rechtvaardigen.

 

De voorwaarden zijn duidelijk, een 2e kaart mag uitsluitend binnen een huisgezin gebruikt worden.

 

Je gaat elders wonen, dan moet je net zo goed een eigen contract met alle andere leveranciers voor gas, water, elektriciteit, telefoon en internet afsluiten, dus ook voor je TV ontvangst.

 

Door jou voorgesteld handelen heb ik minder zenders op mijn 2e kaart! :mad:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben een basic+ abbo bij tv vlaanderen.

Ik verhuis binnenkort,en zou graag ene 2e kaart voor 2,50 euro nemen en gebruiken op de plaats waar ik ga wonen.Ik weet dat het de bedoeling is dat dit normaal binnenshuis gebruikt wordt, maar kan dit problemen opleveren, kan dit achterhaald worden? Het is niet dat er illegaal geshared wordt ofzo...

Je weet dat het niet mag, maar toch wil je het doen. :angry:

Met dit soort gedrag zorg je er voor dat er op de tweede kaart enkel een beperkt aanbod is in plaats van alle zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste fjskmdl,

 

Haat jij je ouders dusdanig dat je hen wilt aanzetten tot onrechtmatig handelen, en hen daarmee aan strafvervolging wilt blootstellen ? Regel gewoon je eigen zaakjes !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat M7 de kans dat dit verschijnsel plaatsvindt, heeft ingecalculeerd.

Daarom ook maximaal 3 kaarten, en op de 2e en 3e kaart slechts een beperkt pakket gebaseerd op het hoofdpakket

Wil je meer op een 2e of 3e kaart, dan moet je apart afsluiten en betalen. 

 

Om dit verschijnsel van 2e en 3e kaart elders bekijken verder te beperken, zijn er ooit multiroom-kaarten ingevoerd.

Misschien ook wel om uitruil tussen Nederland en Vlaanderen te dwarsbomen.

 

Hoe dan ook, de mogelijkheden van extern gebruik van 2e en 3e kaart zijn beperkt. 

En dan nog afhankelijk van het hoofdpakket.

 

Ik vermoed dat het extern gebruik van deze (legale) kaarten voor M7 allerminst een hoofdpijndossier is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat klopt, voor de provider is het geen hoofdpijn dossier, die heeft gewoon de dienstverlening op de 2e kaart flink terug gedraaid wegens deze "grijskijkers".

En dat gaat ten koste van diegenen die hun 2e kaart wel gewoon in het gezin thuis gebruiken.

Bij kabelproviders krijg je wel een identiek pakket op je 2e kaart.

 

En mietde, ik krijg toch echt geen HD zenders op mijn 2e en 3e kaart.

Daar mag ik naast de € 2,50 nog eens extra € 5 voor betalen.

 

En bij TVV krijg je bij Basic+ op je 2e kaart alleen Basic.

 

TS geeft luid en duidelijk te kennen dat hij de 2e kaart gaat gebruiken waar hij niet voor bedoeld is, namelijk abonnement sharing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij kabelproviders krijg je wel een identiek pakket op je 2e kaart.

Bij ons ook,maar dan moet de decoder wel via utp verbonden zijn via de modem,anders na 5 dagen enkel basispakket.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS geeft luid en duidelijk te kennen dat hij de 2e kaart gaat gebruiken waar hij niet voor bedoeld is, namelijk abonnement sharing.

Ja, en dat is hooguit een grijs gebied. Er wordt namelijk wel voor betaald, en voor uitbreiding zelfs het volle pond.

Ik ken veel mensen die samen het abonnement van de krant delen.

 

Je kunt het ook omdraaien: als deze mogelijkheid vervalt, volgen er nog meer opzeggingen en worden abonnementen ook duurder.  

 

Maar nogmaals: ik denk dat dit gebruik van 2e en 3e kaarten beperkt is, want wat stellen 2 extra kaarten nou voor in deze tijd.

Ziggo staat al jaren max. 5 toe met het volledige pakket van de hoofdkaart, en piept nergens over.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door rood licht rijden mag niet.

Maar als je niet handhaaft rijd op een gegeven moment iedereen door rood.

Je kan ook gewoon iedereen bekeuren of ie nu wel of niet door het rode licht rijd.

Ik wed toch dat zo een maatregel geen langleven beschoren is ...

 

Idem met de tweede en derde kaart van de M7 groep. Die wordt links om of rechts om ingehaald door andere methoden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt grappig dat ritselen met tweede en of derde kaart, maar de providers weten echt wel wat aan de hand is

en gaan dus ook bewust andere richtingen onderzoeken

 

en

-straks is er een paired settopbox + kaart + Ethernet aansluiting

-niks vrije receiverkeuze

-verplicht reclame kijken

 

dat voor die paar onnozelaars die gratis of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

 

en het ook nog publiekelijk komen navragen wat daarvan te denken.

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een afspiegeling van onze huidige maatschappij, het vervagen van normen en waarden.

 

Canaldigitaal wordt wel door velen vergruisd, maar is eigenlijk nog een van de laatste "open platform" providers, met slechts een sportzender op een beperkte hardware platform.

 

Ik heb in Zuid-Afrika aan den lijve mogen ondervinden wat het betekent dat de (Multichoise) kaart met de ontvanger is getrouwd en dat je keuze hebt uit welgeteld 2 verschillende ontvangers.

 

En ga eens in Frankrijk kijken, je Orange ontvanger werkt niet wanneer hij niet aangesloten is aan de internet aansluiting.

Daardoor is je satelliet ontvangst en ontvanger ook nog eens aan een huisadres gekoppeld.

 

Alles als reactie op grijs en zwartkijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt grappig dat ritselen met tweede en of derde kaart, maar de providers weten echt wel wat aan de hand is

en gaan dus ook bewust andere richtingen onderzoeken

 

en

-straks is er een paired settopbox + kaart + Ethernet aansluiting

-niks vrije receiverkeuze

-verplicht reclame kijken

Als dit voor de provider batig is, zal hij het niet uitstellen...

Mij is hij dan in elk geval kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...