Ga naar inhoud


VMWare of VirtualBox voor gebruik Linux op Win 8.1


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik zou op mijn laptop naast Windows 8.1 Linux kunnen installeren maar denk dat het gebruik van VMWare of VirtualBox een betere optie is.

 

Heeft iemand ervaring met beiden en zo ja, welke krijgt de voorkeur?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor wat het waard is. Ik gebruik al jaren VMWare. Eerst op een paar servers en pc's bij mijn werkgever. Gebruik het thuis voor het testen van software of inderdaad om eens te spelen met Linux.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMWare is veel beter naar je eigen behoefte in te stellen. Virtualbox is de laatste tijd wel bezig met een inhaalslag maar mijn voorkeur heeft absoluut Vmware. Trouwens als je Windows 8.1 pro hebt heb je standaard HyperV. (Je moet het alleen nog even installeren) en dat is zeker het overwegen waard omdat het erg mooi geïntegreerd is.

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/hyper-v-run-virtual-machines

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas geen Windows 8.1 Pro, dat kan bruintje niet trekken :D

 

Heb overigens zo net VMWare i.c.m. Ubuntu geïnstalleerd, op zich functioneert het wel maar heeft toch zijn beperkingen t.o.v. een direct geïnstalleerde versie.

 

Ik zal toch eens kijken of ik zonder al teveel problemen Ubuntu naast Windows 8.1 als MultiBoot kan installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatieprocedure van Ubuntu is afwijkend waardoor er niet gevraagd wordt in welke taal deze geïnstalleerd moest worden (dus NL).

Taal wijzigen lukte naderhand niet, geen idee waarom.

Verbinding via de 2 verschillende WLAN adapters functioneerde niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult wel iets fout doen of je snapt niet hoe Ubuntu werkt.  Je moet Dutch downloaden en dan naar boven slepen voor de juiste volgorde (het staat er duidelijk in het Engels) na de volgende opstart is hij dan in het Nederlands (ik heb het zojuist gedaan)

 

Schermafdruk toegevoegd vanuit Ubuntu onder Vmware

Schermafdruk van 2014-04-06 15:22:58.png

Screenshot from 2014-04-06 15:32:40.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik Ubuntu nog niet helemaal snap hoe Ubuntu werkt is niet verbazingwekkend als je net een paar dagen daarmee stoeit.

Ik heb echter nu al herhaaldelijk Ubuntu stand-alone succesvol geïnstalleerd en dat met vele aanvullende opties en dat ging prima.

Tijdens de installatie kon ik dan de taal, etc kiezen maar tijdens de installatie met VMWare niet.

 

Nu vind ik dat natuurlijk ook vreemd want ik zie eigenlijk geen verschil tussen die beide installties.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, je kunt dus wel degelijk de taal veranderen ook als het in Vmware loopt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede kans dat je je WLan adapters niet zult zien onder VMWare je gebruikt voor internet de "interne" verbinding via NAT of Bridged.

 

Maar internet moet gewoon werken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een herhaalde poging heb ik via VMWare in Ubuntu nu ook de Nederlandse taal.

Het probleem was dat ik er vanuit ging dat die taal automatisch werd geïnstalleerd zoals bij een directe installatie.

Heb wel even moeten zoeken hoe ik de Nederlandse taal geactiveerd kreeg maar het is nu gelukt.

Ook de verbinding naar het Internet functioneert nu prima.

 

René,

Ik zag net te laat jouw reactie.

Inderdaad, je ziet de adapters niet maar de verbinding is er wel want anders had ik de taalmodule en de overige updates niet kunnen binnenhalen.

 

Allen bedankt voor de respons.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...