Ga naar inhoud


VU duo loopt steeds vast


freek75

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn VU duo.

Sinds een aantal weken loopt de VU iedere dag een aantal keer vast. Dan blijft het beeld stil staan en even later valt ook het geluid uit.

In eerste instantie heb ik een OpenPLI update geflashed, maar zonder resultaat.

Daarna heb ik een Elco C807 vervangen, maar het probleem is nog niet opgelost.

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

 

Groeten, Freek

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bootloader er opnieuw in

Is je ethernet goed hierdoor kan hij ook vastlopen

Als laatste kun je het originele image eens flashen die van mij liep ook steeds vast en door eerst de originele te flashen is het wel verholpen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je naast die vervangen elco ook de spanningsregulator vervangen?

die kan geleden hebben tijdens dat de elco al stuk was, dus die moet je ook vervangen.

 

en vastlopen kan ook door klapperende ethernet / internet aanbinding komen zoals muppet terecht schrijft

bovendien kan het ook zijn dat je box overbelast is door extreem softcam<>server gebruik

(een daarvan bekend is het loggen van oscam die de cpu + geheugen kan overbelasten)

edit: <<< mocht dat het geval zijn op de oude duo, kan een usb stick met swap erop aangemaakt uitkomst bieden

ciao

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was de flash een schone flash dus zonder gebruik van de backup instellingen?

Zo niet dat dus is doen. Verder zo min mogelijk plug ins er op zetten en de EPG voor kortere periode en minder zenders gebruiken.

Dan is afwachten hoe de ontvanger het dan doet, daarna voorzichtig aan de gewenste uitbreidingen er weer op zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik weten over welke pli het gaat?ik heb dus voor mijn FTV kaartje cccam 2.21 lopen,en ts mediaplayer.Hier speelt ie zonder problemen,en die is zelfs aangesloten via een switch en een router,omdat hier zoveel kabels nodig zijn.Ik heb enkel last met tandwieltjes,als ik de mediaplayer in applicatie gebruik,onder de NAS mediabestanden.

Ik merk op,als ik teveel verschillende bestanden afspeel selecteer,en blader onder de NAS,dat ie gelijk begint te vertragen.

Ik meen hier op dit forum nog gelezen te hebben,dat het beter is niet cccam 2.30 te gebruiken,maar wel cccam 2.21.

ikzelf gebruik een oudere versie van pli 3.0,en update maar,als ik niet verder kan,want mijn mening is,"werkt het,laat het werken".

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Hoe werkt een usb met een swap? ik heb daar nog niet eerder van gehoord.

 

afhankelijk van het image wat op de VU+ draait kun je een USB stick aankoppelen (niet al te groot qua MB s )

via de devicemanager op media/usb liefst in ext2 linux

en dan op die stick een swapfile aanmaken

welke enkel bij overmatig geheugen gebruik door processen op de duo (dus te weinig voor de flash) in werking treedt

 

dat zou kunnen helpen (bij een specifieke configuratie van de box)

 

maar heel belangrijk is post #2, dat je ethernet stabiel is

er zijn mensen die dat verband niet leggen, alhoewel dat er wel is.

heb je een eeuwigdurende verbinding met de provider via adsl / dsl / vdsl in de router

en wordt die eeuwigdurende verbinding zonder tijdlimiet doorgegeven aan de VU+

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de swap geprobeerd, maar daarmee is het probleem niet verholpen. wat betreft de ethernet verbinding, hoe kan ik dit testen? wanneer ik de canal digitaal pas in deze box heb dan heeft de ethernet verbinding hier toch geen invloed op? Met de pas in de duo loopt deze namelijk nog steeds vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn schoteluitrichting en kabelaansluitingen nog 100% (indien het vastlopen een beelduitval is en niet een totaal vastlopen en opnieuw op moeten starten)?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tonski, swap wordt gebruikt om zaken uit memory die niet direct nodig zijn even naar disk te verplaatsen om gebruikte code in het memory kwijt te kunnen. Heeft dus niets met je flash te maken.

 

Als je alles hebt geprobeerd en niets helpt dan zou je nog kunnen overwegen om hem ter reparatie aan te bieden bij een dealer? Wellicht is reparatie nog lonend, er kan natuurlijk iets stuk zijn op je mainboard.

 

Als je er een harddisk in hebt, haal die eens los, zowel de sata als de voeding en kijk eens of dat uitmaakt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt natuurlijk gelijk wiz, betreffende de term flash en swap

(er is ook FlashExpander o.31-r2 all.ipk als plugin eventueel)

 

maar hier in het bericht gaat het niet zozeer om het geheugen als blijkt dat met een kaal image (dus genoeg geheugen) de problemen ook optreden

 

Freek75,

Als de ethernet verbinding per rj45 aangesloten is en verbinding heeft met internet via je router, dan bepaald de kwaliteit van de verbinding eventueel dus ook storingen het (in)stabile gedrag van de receiver.

Hoe dat te controleren...?

Allereerst de systeem logfile van de router bekijken in het webinterface van die router want daar staan eventuele verbindingsfouten vermeld. (zie bijlage als voorbeeld -> mijn internet lag er effe uit)

 

Bovendien is de vraag of de DUO direct via LAN aan de router hangt of dat er een ethernet switch tussen geschakeld is... en heb je wel een cat5 ethernet kabel twisted pair of is die zelf gemaakt misschien. ( A.U.B. geef ook aan wat voor apparatuur in het netwerk gebruikt wordt )

 

De netwerk instellingen zijn belangrijk, alsook of er DHCP of vaste IP-adressen gebruikt worden.

Maak een screenshot eventueel.

Controleer via telnet commando of er andere verbindingen zijn  >netstat -a< (en die dan zelfs ongewenst blijken te zijn) telnet kan in windows zelf in de uitvoeren cmd of via DCC_E2.exe

Check de IP verbinding zoals de VU hem in gebruik heeft genomen, wederom via telnet commando:

>ethtool eth0< gelijk aan dit bericht zie je dan of er 10 of 100 Mbit wordt gebruikt

 

Er zijn ook nog ethernet sniffers om online te kunnen analyseren wat er gebeurd onderling.

 

ciao ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...