Ga naar inhoud


VU duo loopt steeds vast


freek75

Aanbevolen berichten

Bij mij heeft hij meer dan 2 jaar zonder problemen gedraaid.

Denk dus niet dat mijn netwerkverbinding er iets mee te maken heeft.

Er hangt trouwens nog een duo 2 aan die aansluiting (ook al enkele maanden) en die heeft nergens last van.

Dus ook de schoteluitrichting kan er niets mee te zien hebben.

ik denk persoonlijk aan een hardware probleem...

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

wanneer de smart card in deze box zit heb ik toch niets met het netwerk te maken? Het maakt namelijk niets uit of ik de smartcard in mijn vu duo heb of in de solo2. de duo blijft steeds hangen. nu blijft hij na het rebooten soms ook of starting hangen. Dan brand de rode led en blijft de vu op de zender van opstarten. De afstandbediening werkt dan ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt zou je denken maar als je een wrakke verbinding hebt kan je storing met je vu krijgen.

Bijv heb hier een solo en een solo2 als ik wat reset op de solo kan het best zijn dat ik mijn modem ook moet resetten.

Waarom vertel het maar gelukkig gebeurt het zelden maar toch heel vervelend.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

In eerste instantie heb ik er nieuwe firmware opgeladen door alleen de usb stick er in te steken. Blijkbaar overschrijft de box dan niet allee software. Nu heb ik uit pure wanhoop vanaf mijn computer alle mapjes gedelete. Er blijven dan nog een paar over die ik niet kon deleten. Toen heb ik een nieuwe fimware geflashed en hij loopt nu al een week zonder problemen. Iedereen bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn VU duo.

Sinds een aantal weken loopt de VU iedere dag een aantal keer vast. Dan blijft het beeld stil staan en even later valt ook het geluid uit.

In eerste instantie heb ik een OpenPLI update geflashed, maar zonder resultaat.

Daarna heb ik een Elco C807 vervangen, maar het probleem is nog niet opgelost.

 

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

 

Groeten, Freek

Hi Freek, ( en anderen met hetzelfde probleem )

Hier een lekker vlotte reaktie omdat ik dit recentelijk zelf ook tegenkwam.

Na een vervanging vd beruchte CondensatorS kreeg ik dit probleem, ik had echt moeite met solderen  vanwege de hoge temp van het VU gebruikte soldeer en kon met voorstellen dat er iets niet goed zat.

Een nieuw soldeerstation aangeschaft en alles opnieuw gesoldeerd en vervangen, voila als nieuw!

Nu weet ik niet welke condensater verantwoordelijk was maar ik heb er 5 stuks vervangen, de 3 220uF en de 2 1000uF.

Ook heb ik onder elke C een klein pF Ctje gesoldeerd, schijnt de levensduur te verbeteren.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...