Ga naar inhoud



louwe

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Ik woon in spanje de streek van Taragonna.

 

Ik heb een complete set voor hdtv met recorder , mijn signaalsterkte is 72% , en kwaliteit 100%

 

De laatste tijd is het zo dat mijn M7 veel problemen heeft , ik beschrijf ze even ,,

misschien erkend iemand waar het probleem zit.

 

- De programmagegevens moeten soms meerdere per dag gedownload worden ,

  en soms gebeurd het dat dit niet mogelijk is.

 

- Regelmatig valt de M7 uit , en moet volledig nieuw opstarten met de instellingen , taal,kanalen zoeken enz

 

- tijdens afspelen gebeurd het bijna iedere keer  dat het afspelen plotseling  stopt , door terug op de start 

  te drukken kan je dan weer verder. 

 

- Bij de minste regen krijg ik storing , en het wegvallen van het beeld.

 

- Reeds meerdere fabrieksinstellingen gedaan , maar problemen blijven.

 

- Wie herkend die problemen , en wat is er aan te doen.

 

Op voorhand bedankt.

       mvg: Louwe

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je 2 kabels liggen van de lnb naar de ontvanger?mijn ouders hebben een andere type,en werkte na een firmware upgrade niet naar behoren.Na het leggen van een 2de kabel,werkte die weer naar behoren.Ik zeg niet dat dit de oorzaak is van je probleem,maar zou graag weten of U 1 of 2 kabel liggen hebt naar de ontvanger?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitvallen van de ontvanger en daarna weer opnieuw instellen, heb ik al eerder bij iemand meegemaakt. Die heeft al twee andere ontvangers gekregen, maar probleem bleef. Lijkt mee een probleem van de ontvanger zelf.

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Beetje OT.. Maar we hebben al jaaaaaaaaren meer last dan plezier van die zogenaamd gecertificeerde doosjes. Snap het misschien niet hoor, maar koop dan een gewoon een eigen ontvanger. Zo goedkoop zijn die gecertificeerde doosjes ook niet! Na de Irdeto Nokia 9500s is er eigenlijk niks goed werkend aangeboden door Canal Digitaal. Helemaal met de komst SECA was het pet. Kaart *moest* in de ontvanger! anders deed hij het niet. Geen instelmogelijkheden. Alles met een gefixeerd menu omdat de Fransen zo moeilijk kunnen wennen aan aanpassingen! Maar 500 kanalen max van de 999 te gebruiken kanalen vanwege de gefixeerde zenderlijst. Hebben ze jaren en jaren volgehouden dat het niet kon vanwege het gebrekkige geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb dit wonder apparaat gekregen bij een abo van canal digitaal.

De hierboven omschreven problemen maak ik op een dag meerdere malen mee.

Ik heb in 6 maanden nu al de derde nieuwe thuis, het helpt allemaal niet. S

Spul is in bruikleen tot feb 2015, maar ik ga straks toch voor de VU+

 

Dit is echt een hopeloze bak, zelfs de klantenservice en de webcare afdeling zijn dit met me eens.

 

Puinbak, niet kopen en als je hem in bruikleen krijgt bij een abo, gelijk op zolder zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer je daar een antwoord kan op krijgen,moet je zelf eerst vragen "wat wil ik doen" met de ontvanger?

Ikzelf werk met enigma ontvangers,maar dat kan misschien bij jouw te moeilijk zijn,of gewoon overkill zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik wel antwoord op geven.

Ik heb momenteel de kleine schotel van CD hangen met 3 koppen,

Mijn abo loopt nog tot feb 2015.

Maar die M7 is echt een ramp en die wil ik dus vervangen voor een echte.

Ik neem redelijk wat op en soms zou het handig zijn om 2 dingen tegelijk op te nemen.

Dus kom ik uit op een machine met 2 tuners en een Harddisk ingebouwd in de machine.

 

Ik lees redelijk veel en volgens mij moet ik een VU+ hebben en dan de Duo2??

 

Graag jullie mening, zou je het anders doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 2 dingen tegelijk wilt opnemen,zonder een derde te kijken,is een ontvanger met 2 tuners ok.Wil je tijdens je 2 opname's ook nog een derde zender kijken,dan heb je 3 tuners nodig,en zal je een ontvanger moeten hebben waar je 3 tuners of meer kan inbouwen.

Het moet daarvoor niet perse een enigma ontvanger zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is slechts ten dele waar.

Wanneer 2 zenders op dezelfde transponder gehuisvest zijn kan je met 2 tuners 3 of meer programma's behappen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is slechts ten dele waar.

Wanneer 2 zenders op dezelfde transponder gehuisvest zijn kan je met 2 tuners 3 of meer programma's behappen.

Dat weet ik ook,maar mijn antwoord was bedoeld,dat hij "in elke SITUATIE" 2 zaken tegelijkertijd wilt opnemen en 1 bekijken.

Als dat dus "3" verschillende transponders zijn,dan heeft hij dan wel "echt" 3 tuners nodig.

En nu een vraag voor jou ceesv:leent "elke" ontvanger,dus ook de goedgekeurde m7 bakjes de gelegenheid om 2 zaken op te nemen van "één" tuner,of is dit enkel weggelegd voor enigma ontvangers?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is niet alleen weggelegd voor de enigma ontvanger.

 

En als je iets bedoelt te zeggen maar het niet zegt, kan je verwachten dat je bewering gepareerd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een vu of xtrend,deze laatste zijn iets voordeliger,voor de topicstarter een uitkomst zal zijn.

De xtrend 9500 koop je nieuw al voor 319 inclusief verzenden.

 

Erg veel gebruiksgemak,zelfs bij de eerste installatie met OpenPLi erop.

De software detecteert en configureert automatisch je duo-lnb.

De gebruiksvriendelijke wizard loodst je stap voor stap door de instellingen heen.

 

Voor je het weet zit je rustig tv te kijken met een box die gewoon doet wat ie moet doen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...