Ga naar inhoud


Voor- en nadelen Microsoft account bij installatie Windows 8?


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Bij de installatie van Windows 8 / 8.1 heb je de keuze (nou ja keuze?) om een lokaal of een Microsoft account aan te maken.

 

Wat zijn nu de voor- / nadelen van een Microsoft account t.o.v. een lokaal account?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Heb je al gezocht?   http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/microsoft-account-tutorial

 

Met een Microsoft account kun je onder andere:

  • Spullen uit de store aanschaffen
  • Synchronisatie van instellingen, contactpersonen, documenten enz.over verschillende computers met hetzelfde account maar ook met een Windows Mobile 8.* smartphone
  • cloudopslag in onecloud
  • ....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, uiteraard maar dit is natuurlijk niet boeiend.

Het gaat mij hoofdzakelijk om de voor- of nadelen die het normale gebruik van Windows 8.1 kunnen beïnvloeden.

Misschien had ik dit erbij moeten vertellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van cloudopslag lijkt me toch wel van invloed op je dagelijks gebruik en of je wel of geen apps kunt aanschaffen (ook gratis) lijkt me ook wel in het dagelijks gebruik van invloed.. Voor de rest niets spannends

 

Het werkt ongeveer gelijk aan een Apple account of playstore account.  Het werkt ook zonder maar je hebt gewoon minder mogelijkheden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met de cloudeopslag klopt helemaal maar ik gebruik al Dropbox.

Op Apps van Windows sta ik nu ook niet echt te springen.

 

Al met al dus voor mijn niet verder interessant om bij de volgende installatie een Microsoft account te gebruiken.

In elk geval weer bedankt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel handig om livetiles te hebben waarin in 1 oogopslag je nieuws headlines en weer te hebben zonder een programma te openen maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...