Ga naar inhoud


Vraagje betreffende W7 32 en 64 bits


ronaldsl
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

IK moet voor iemand een laptop opnieuw installeren met W7 64 bit. (hij wil een specifiek 64 bits prg gaan gebruiken)

 

Misschien domme vraag.....ik realiseer me dat een 64 bits programma niet werkt op een W7 32 bits.

 

Werken alle programma's in 32 bits wel zonder problemen op een 64 bits OS ?

 

Grt, Ronald

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het een oude lap top is, zou ik 32 bit nemen, maar 64 bit  zal ook wel werken

de software en drijvers die je gebruikt zullen wel werken ,de meeste software word geschreven

in 32 en 64 bit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dit heeft niets te maken met backward compability maar met het feit dat er een emulator is ingebouwd in de 64 bits versie om 32 bits code te kunnen draaien. Dit heet WOW  (Windows on Windows).  Daar merk je verder helemaal niets van. 99.9999% van alle 32 bits software draait onder een 64 bits OS.

 

Waar je wel rekening mee moet houden:

  • de drivers. Dit moeten 64 bits versies zijn maar dat is voor een beetje moderne apparatuur geen probleem.
  • Verder heeft de 64 bits versie meer schijfruimte (20 t.o.v. 16 GB) nodig met de installatie en het minimum geheugengrootte is anders dan voor de 32 bits versie.(2 GB t.o.v. 1 GB) 
  • De processor e.d. moeten 64 bits geschikt zijn.  (Het moet wel heel erg oud zijn wil dit niet het geval zijn)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOW = World of Warcraft...

 

En als hij al een 64 bits installatie had moet je nooit terug gaan.

 

Ik weet niet hoeveel geheugen hij in de laptop heeft zitten, maar 32 bits kan b.v. maar maximaal 4gig aan werkgeheugen (herkennen) gebruiken. Om nog maar 1 reden te noemen.

 

Overigens is er voor bijna alle software een 32 en 64 bits versie te vinden (iig al de gratis/freeware stuff).

En dat brengt ons weer bij het geheugen. Als hij een programma draait specifiek voor een 64 bits systeem (CAD?) dan zal hij wel een hele berg geheugen erin hebben zitten, omdat het programma in kwestie dit nodig heeft.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOW = World of Warcraft...

 

 

 

Er zijn meer hondjes die fikkie heten

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_on_Windows

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is, nog gekke dingen tegengekomen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heeeeel goed medicijn.... SSD

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... en dat laatste kan ik bevestigen.

 

Toen ik vorig jaar op mijn 3 jaar oude Dell laptop de harddisk waarop Windows 7 stond door een Samsung SSD had vervangen had dat een versnelling met circa een factoor 4 tot gevolg.

 

Dit niet alleen tijdens het booten maar ook bij programma's zoals bijvoorbeeld Outlook.

In elk geval een aanrader.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...