Ga naar inhoud


VU+DUO2 en Canal Digi pakket


bossjock

Aanbevolen berichten

Een newbe!

Heb een VU+DUO2 gekocht en aangesloten. 2 SAT lijsten binnen gehaald 19,2 en 23,5. Heb op 23,5 echter geen beeld in het CD pakket. Mededeling luidt: "Zender niet gevonden SID not found in DAT). Op dezelfde sat heb ik wel "das Erste HD". Fastscan uitgevoerd op "Canal Digitaal".

Alles geprobeerd. De leverancier heeft er een PLI image opgezet. Daarmee zou het 1,2,3 moeten werken, maar helaas dus. Heb een disecq switch 1.1.

Iemand die dit bekend voorkomt en een oplossing weet?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


is Cccam 2.3 wel geinstalleerd op de box?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Je moet even je DiseqC instellingen aanpassen aan je persoonlijke situatie! Je geeft geen info over je geïnstalleerde schotel, LNB's en dergelijke. Als je over een vaste schotelopstelling beschikt met een DuoLNB dan kies je bij Instellingen->Zenders Zoeken->Tunerconfiguratie. Stel Tuner A in op Configuratiemodus: Eenvoudig. Modus: A/B. Poort A: Astra 19.2 en Poort B:Astra 23,5.

Deze keuze bevestigen. Box herstarten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Mimisiku.

Ik heb een Visiosat met daarop 8 lnb's met een Disecq 1.1 switch. De VU+ heb ik gevraagd te zoeken naar zenders op de lokatie Astra 19.2 en 23.5 op resp. LNB 1 en 2. Zenderlijst is ontvangen.

Heb dus geen verkeerd LNB nummer ingevoerd. Wat kan de oorzaak zijn dat ik geen beeld heb. Moet de C+ card misschien ondersteboven ingevoerd worden? (geloof ik niet, maar ik ben zoekende).

Wat is de juiste tunerconfiguratie voor Astra 23.5? Weet jij dat?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd staat er een PLI op de ontvanger geinstalleerd. Moet ik misschien terug naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw proberen? Vervolgens een alternatieve image downloaden. Welke? Waar?

Nogmaals ekskuus ik ben een beginner als het op VU+ aankomt. Wel leuk maat ook een beetje lastig dus. Dank!

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een newbe!

 Heb op 23,5 echter geen beeld in het CD pakket. Mededeling luidt: "Zender niet gevonden SID not found in DAT). Op dezelfde sat heb ik wel "das Erste HD". Fastscan uitgevoerd op "Canal

 

Het lijkt erop dat de Astra 3 settings van je ontvanger naar de Astra 1 LNB kijken.

 

Of je ontvanger kan niet goed omgaan met de diseqc switch tussen je schotel en ontvanger of je ontvanger heeft de Astra 3 niet goed geprogrammeerd op de juiste diseqc positie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank CeesV. Ben dat met je eens, want Das Erste HD zit niet op 23.5. Kijkt dus inderdaad naar Astra op LNB 1 denk ik.

Hoe los je dat op?

Nog een vraag: is er ergens op het forum een manual voor de Duo2 te vinden?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jürgen, die had ik al gevonden, geprint en gelezen. Is een stuk uitgebreider dan de "Kurzanleitung" van de fabrikant, maar gaat vooral over de Hardware natuurlijk. Mijn probleem zit vooral in de werking en installatie van de software. Daar zit immers mijn probleem (zie ook mijn initiële vraag). Vraag aan jou is dus of je me een lead naar zo'n "gebruiksaanwijzing" (PLI-image) kan geven. Dank alvast voor je reactie.

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst eens;  druk blauw-PPanels-CCcam PPanel-CCcam Cam info

 

dan zou je dit moeten zien; post-66958-0-46645300-1397379438_thumb.jpg

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag aan jou is dus of je me een lead naar zo'n "gebruiksaanwijzing" (PLI-image) kan geven. Dank alvast voor je reactie.

Een panklare handleiding voor installatie OpenPLI bestaat niet maar misschien heb je iets aan de TuT Installatie VTI bovenin dit forum, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Weliswaar niet voor OpenPLI maar de procedure is nagenoeg gelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad: in Vti vanaf build 6.5 zit CCcam 2.3 standaard in de app-feed, installeren, kaartje "op de kop" erin, opnieuw start en alle CD zenders worden gevonden.

Soms gaat dat een beetje "geleidelijk" of na nog een startup maar normaal heb je er geen omkijken naar.

Mij beviel Vti beter dan OpenPli, maar da's persoonlijk... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij geen ontvangst heeft op 23,5 is er toch echt iets mis met de aansluiting naar de schotel en/of de tuner configuratie

 

ook zonder kaart en softcam kun je TOCH ontvangst hebben

zwart weliswaar maar xx% snr is ontvangst

 

SID not found in PAT betekend dat er geen ontvangst is voor zender en/of tuner

zenderlijst

tunerconfiguratie

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De diseqc configuratie staat verkeerd, hij ontvangt Das Erste op 23.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...