Ga naar inhoud


xtrend stream NL regionaal


Antoin

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,

Wanneer ik bij de favorieten , Stream NL Regionaal RTV Utrecht wil kijken loopt de xtrend 9000 tuner

vast. Ik kan deze weer draaiend krijgen als ik hem uitzet.

Hoe los ik dit op.

De regionale zender RTV Utrecht is niet via de satelliet te ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


RTV Utrecht was bij mij ook altijd een lastige. Als-ie al wilde starten was de kwaliteit van het beeld niet om aan te zien en zo traag als ..... (vul maar in).
Als ik nu op mijn ET9500 (met OpenPLi 4.0 image van afgelopen nacht) de stream probeer te starten loopt de Xtrend bij mij niet vast maar (na lang wachten) is er ook geen stream.

Ik heb de stream uit de settings van Hans (rtmp://silverflash.rtvutrecht.nl:1935/live/rtvutrecht_hi.stream) geprobeerd en ook http://www.surfnet-tv.nl/info/regiotv_utrecht_nb.asx / asx://www.surfnet-tv.nl:80/info/regiotv_utrecht_nb.asx geprobeerd.

 

Woon je in of redelijk in de buurt van de provincie Utrecht?
Je zou dan met een DVB-T stick van nog minder dan twee tientjes en een tv antenne RTV Utrecht gratis kunnen ontvangen, ook op je ET9000.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV Utrecht was bij mij ook altijd een lastige. Als-ie al wilde starten was de kwaliteit van het beeld niet om aan te zien en zo traag als ..... (vul maar in).

Als ik nu op mijn ET9500 (met OpenPLi 4.0 image van afgelopen nacht) de stream probeer te starten loopt de Xtrend bij mij niet vast maar (na lang wachten) is er ook geen stream.

 

Ik heb de stream uit de settings van Hans (rtmp://silverflash.rtvutrecht.nl:1935/live/rtvutrecht_hi.stream) geprobeerd en ook http://www.surfnet-tv.nl/info/regiotv_utrecht_nb.asx / asx://www.surfnet-tv.nl:80/info/regiotv_utrecht_nb.asx geprobeerd.

 

Woon je in of redelijk in de buurt van de provincie Utrecht?

Je zou dan met een DVB-T stick van nog minder dan twee tientjes en een tv antenne RTV Utrecht gratis kunnen ontvangen, ook op je ET9000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alex 1970

 

Ik koop een dvb-t stick en een antenne.  Ik sluit hem vervolgens aan op mijn xtrend 9000 tuner . Ik  sluit deze usb stick aan

Hoe sluit ik de antenne aan  en waar vind ik deze zender op mijn xtrend tuner. Ik woon in Soest.

 

Met de vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alex 1970

 

Ik koop een dvb-t stick en een antenne.  Ik sluit hem vervolgens aan op mijn xtrend 9000 tuner . Ik  sluit deze usb stick aan

Hoe sluit ik de antenne aan  en waar vind ik deze zender op mijn xtrend tuner. Ik woon in Soest.

 

Met de vriendelijke groet,

 

Als je de juiste drivers installeert (verschilt per stick), de stick aansluit en op de stick de antenne en dan de Xtrend opnieuw opstart heb je er een extra tuner bij:

post-40400-0-33854400-1397593038_thumb.jpg

(Hier tuner C).

 

Je kan waarschijnlijk de meegeleverde sprietantenne gebruiken aangezien je 9 km van de zender Amersfoort woont.

Bij tunerinstellingen stel je bij Regio Europa DVB-T:

post-40400-0-90727100-1397593116_thumb.jpg

 

Daarna kan je de zenders inscannen, bijv. bij handmatig zoeken (RTV Utrecht zit op kanaal 50):

post-40400-0-42958500-1397593348_thumb.jpg

 

Let op, niet alle DVB-T sticks worden ondersteund.

 

Ga je een actieve antenne gebruiken (dat is een antenne met ingebouwde versterker, de antennes die bij Digitenne meegeleverd worden zijn zulke antennes) dan heb je een zg. power inserter nodig om de antenne van voedingsspanning te voorzien.

(Tenzij de stick dit kan (meestal niet), dan kan je dat bij de tunerinstellingen aanzetten of als je antenne zelf een stroomaansluiting heeft, bijv. een zg. campingantenne).

 

Maar zoals gezegd gok ik dat je op 9 km afstand al ontvangst hebt op het (meestal) meegeleverde sprietje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alex 1970

 

Ik heb nog een digitenne USB portable dvb-t  reciever  E30 plus en een digitenne antenne met ingebouwde versterker . Kan ik hier wat mee?

Weet jij welke usb driver moet ik dan instaleren?

Of als dit niet werkt welke DVB-T stick raad jij mij aan.

Bij voorbaat hartelijk dank.

 

met de vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedere usb-dvb-t stick is bruikbaar die van Digitenne iig niet. :crazy:

 

Deze zijn getest:

Hauppauge WinTV Nova-T (dib0700 chipset)

Hauppauge WinTV Ministick (smsusb chipset)

Crypto Redi PC 50 (af9015 chipset, qt1010 or mxl5007t tuner)

Crypto Redi PC 100 (smsusb chipset)

Sinovideo USB DVB-T (af9015 chipset, tda18218 tuner)          

 http://openpli.org/forums/topic/17379-general-support-for-usb-dvb-t-sticks-in-openpli-20-series/ in het Engels. :)

De Terratec Cinergy Tstick RC Rev.3 werkt ook goed (uit eigen ervaring) met de Xtrend ET9x00.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Terratec Cinergy Tstick RC Rev.3 werkt ook goed (uit eigen ervaring) met de Xtrend ET9x00  .

Ook met openpli 4?

 

Er zijn diverse Terratec Cinergy T-sticks waarvan sommige zelfs met hetzelfde typenummer toch een andere chipset hebben.

Ik heb ook een Terratec Cinergy T-stick maar dan de MKII maar die is wel minder gevoelig dan een andere stick die ik ook heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...