Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten

Ik en twee vrienden van mij zijn ook van plan de Quad+ aan te schaffen. We hebben nu een DM8000 en hechten veel waarde aan de vier tuners, vandaar de keuze. Hoe zit het met het streams? De DM8000 is vrij beperkt daarin qua keuze.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee of het op deze ontvanger werkt. Weet ook niet of het in de plugin feed staat. Maar als het op de VU+ werkt dan moet het op deze ontvanger ook kunnen werken met misschien een paar kleine aanpassingen die ik helaas niet kan maken.

 

Iemand ervaring mee???

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou moeten werken met elke linux receiver, niet alleen VU+. Zo werkt het probleemloos met xtrend ontvangers. Toch zou het leuk zijn dit even bevestigd te zien, al te vaak dingen meegemaakt die wel zouden moeten werken in theorie, maar in praktijk het niet doen.

 

Zou jij even kunnen testen Ronnie1966 als ik je instructies geef?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dream 8000 doet het ook heel goed,waarom zou ik toch veranderen he

en wat zou de levens duur zijn van die toestellen ? merken X

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje ,,,Ik heb jarenlang een dm8000 gehad en ook div andere dm ontvangers en deze hebben mij nooit teleurgesteld.

De reden dat ik van ontvanger gewisseld ben was dat de dm op leeftijd was en na vele jaren trouwe dienst toe was aan vervanging.

Ik heb mijn 3 boxen verkocht en er twee gigablue ontvangers voor teruggekocht namelijk een 800ue+(2sat tuners) en een Quad+ (4 sattuners) fantastisch fijne ontvangers qua gebruik eigenlijk hetzelfde als de dmm boxen met 1 heel groot voordeel ze zijn stukken goedkoper dan de dmm boxen en de kwaliteit is prima.( eigenlijk maar een derde van de nieuwprijs van een dm8000)  Ze draaien ook op firmware wat eigenlijk hetzelfde allemaal is als PLI.

Ik wacht dan ook met smart op een review van Michel want ik ben erg benieuwd naar zijn mening over deze boxen.

En ja ik denk dat gigablue een stevige concurrent is van dmm , op zowel de kwaliteit als de erg gunstige prijsstelling. :)  :)

 

Tja de levensduur??? dat weet geen mens ze zijn namelijk gloednieuw . Een erg dure box zoals een dm8000 moet wel lang meegaan gezien de prijs maar heeft ook veel mensen teleurgesteld .(o.a. voedingsproblemen ) Hoe het met de gigablue zal gaan dat moet de toekomst uitwijzen ,wat ik al wel weet is dat ze super stabiel zijn vastlopers komt eigenlijk niet voor en dat t.o.v. een dm8000 die toch verschillende keren per week /dag vastliep en een herstart nodig was tot groot verdriet van moeders want haar opnames gingen dan de mist in.

aangepast door hotzenklotser
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en twee vrienden van mij zijn ook van plan de Quad+ aan te schaffen. We hebben nu een DM8000 en hechten veel waarde aan de vier tuners, vandaar de keuze. Hoe zit het met het streams? De DM8000 is vrij beperkt daarin qua keuze.

 

 

Uit de zenderlijst van Hans doen de meeste het gewoon maar dit heeft toch niets met de tuners te doen toch??

 

Heb er zelf 1 en ik ben zeer tevreden:)

 

Groet Ronnie1966

En de streams van de NPO?

Bijv. Journaal 24, NPO cultura e.d.?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, aanstaande week komt mijn lang verwachte GQB+ binnen met 2 extra DVB-C tuners.

De gebruikers op ons forum hebben ondertussen weer wat meer ervaring in de hardware en diverse images.

Ik ben wel benieuwd welke het meest wordt gebruikt en met welke configuratie.

Omdat ik nu een PLI image gebruik op mijn DM8000 denk ik eraan om de openrsi te gaan gebruiken sinpelweg omdat de pli bouwers geen plannen hebben om deze ontvanger te ondersteunen.

Deze image lijkt volgens mij het meest op pli.

De ontvanger wordt uitgeleverd met een openmips image en ik ben erg benieuwd hoe deze image werkt op de GBQ+.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

openRSI  werkt perfekt  :) je kunt ook eens openMips en openView eens testen die hebben ook al een extra instelling voor het display oa met beeld van de zender je moet dan alleen Ccam er nog extra los gaan installeren die zit namelijk niet in de feed dat mag in duitsland schijnbaar niet :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb openatv  op de quad+ gehad , werkt ook prima mooie firmware maar de voorkeur van moeders is toch openrsi bediening is exact gelijkt pli op de dm8000.

Installatie is ook gemakkelijker met openrsi daar de cccam er al in zit .

Ik heb op de 800ue+ nog wel de openatv staan , hij staat bij mij boven en ik gebruik hem zelf.

 

Openmips werkt ook perfect op de gigablue ontvangers maar net zoals gezegd is ,,,cccam is wat lastiger als bij openrsi. :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...