Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Met alle beschikbare images. Ik voel er weinig voor dat we naderhand neergesabeld worden omdat we met de verkeerde image getest zouden hebben ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook een netwerkmount en interne harddisk erbij testen?

 

Ik heb er nu een 2TB disk ingestopt,naast een NAS mount voor opnemen, maar de mount naar de harddisk zelf verdwijnt als ik 300Gig ga overpompen.

Uiteindelijk de netwerkmount verwijderd en na een restart en nogmaals formatteren was de disk benaderbaar.

Eerst een kleine directory gecopieerd en vervolgens ruim 300Gig geselecteerd.

Box zelf is zojuist vastgelopen, maar het copieren loopt gelukkig door.

 

Ik copieer mbv een windows PC bestanden van de NAS naar de Gigablue

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de aankoop en het lezen box uitgepakt en een andere firmware geflashed. Wat werkt dat heerlijk en lekker snel op deze box. Interne HDD ingebouwd met bijgeleverde connectors. Gezien inmiddels met OpenRSI ( Ik ben PLi gewend ) en deze zou soortgelijk zijn. Na dag 1 overgegaan naar OpenATV. Werkt super hier! Box voldoet geheel aan mijn wensen en verwachtingen. Bezit/bezat DM7000 / DM7025 / DM800 / DM800 clone / Gigablue Quad+ en kijkt via een wavefrontier T90 en een andere rotor opstelling.

 

Kan na 1 week bezit alleen maar zeggen dat het een topbox is. Na defecte clone DM800 heb ik getwijfeld over de VU solo2, de Xtrend8000 en deze. Vooralsnog geen spijt van deze keuze.

DM800
Gigablue Quad+
Wave T90 / 9 lnb's 2x diseqc 10/1

Rotor schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kan je ook een netwerkmount en interne harddisk erbij testen?

 

Ik heb er nu een 2TB disk ingestopt,naast een NAS mount voor opnemen, maar de mount naar de harddisk zelf verdwijnt als ik 300Gig ga overpompen.

Uiteindelijk de netwerkmount verwijderd en na een restart en nogmaals formatteren was de disk benaderbaar.

Eerst een kleine directory gecopieerd en vervolgens ruim 300Gig geselecteerd.

Box zelf is zojuist vastgelopen, maar het copieren loopt gelukkig door.

 

Ik copieer mbv een windows PC bestanden van de NAS naar de Gigablue

 

Dat is wel een vrij ongebruikelijke situatie. Ik kan niet bedenken waarom ik via een windows PC 300GB aan data van een NAS naar een interne disk zou willen kopieren.

 

Als ik dat zou willen doen, zou ik dat gewoon via telnet direct vanaf de nas naar de gigablue willen doen... :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat me iets bij dat in linux bepaalde bestandsnamen fout gingen tijdens een copieer aktie van NAS naar NAS of dreambox.

Ik vind het met de PC ertussen overzichtelijker.

 

Neemt trouwens niet weg dat de box dan maar vast moet lopen tijdens het copieren.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Goedemorgen allemaal en Michel,

 

Hier als bijlage een foto van het opnemen met de Quad+. Te zien is dat hij 7 kanalen tegelijk opneemt met openrsi en gewoon met cccam2.30 en 4 sattuners.

Dat hij in de review van Michel vastloopt bij 3 opnames zal misschien voor Michel zijn Quad wel zo zijn maar bij het merendeel (allemaal min die van Michel) werkt het opnemen prima. post-72867-0-00266300-1408526094.jpgHij kan dan ook het beste ingeleverd worden voor een quad+ die dat wel kan.Graag opname ervaringen hier vermelden, kijken wie het beste is met opnemen ;)  :)

aangepast door Backspace
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het installeren van OpenRSI werkte bij mijn Quad+ het opnemen niet meer. Dat kwam omdat ik er een zeer oude CCcam versie op had gezet (2.0.9).

Die versie kan kennelijk maar één stream tegelijk decoderen. Met versie 2.3.0 ging het weer goed, als vanouds.

 

Voor de zorgvuldigheid even een fotootje van gemaakt:

 

 

post-32487-0-19867400-1408706878_thumb.jpg

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...