Ga naar inhoud


Gebruikerservaringen Gigablue quad+


hotzenklotser

Aanbevolen berichten

nee, in afwachting van een reservering...

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is de ab?

 

En heeft iemand die luxe ab met toetsenbord? Is het wat?

Afstandsbediening werkt/is prima. Ik heb 2 keer de luxe ab deze is goed werkt perfect en persoonlijk vind ik hem beter in de hand liggen oftewel je kunt gemakkelijker bij alle knopjes komen . Tevens voelt hij wat zwaarder aan wat ik prettig vind en ook een voordeel er zitten geen losse batterijen in opladen gaat met usb kabeltje . Batterijen gaan overigens erg lang mee dus opladen is af en toe eens. :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand al getest hoe snel gigabit met deze ontvanger is via ftp of samba?

Netwerk is erg snel , ik gebruik de quad ook als ontvanger om op te nemen en te kijken (gelijktijdig . Het is gelukt met 16 opnames tegelijk en ook nog kijken dus netwerk moet wel snel zijn daar ik met een nas werk. :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 simultane opnames? :huh: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik dacht altijd dat je per tuner en coax maar 1 kanaal tegelijkertijd kan opnemen?

 

16*5Mbit/s per zender zou trouwens in theorie ook met een 100Mbps receiver moeten kunnen.

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een test , met C+ heb je een begrenzing van 4 opnames en 1 kijken echter op de (buitenlandse) fta kanalen zit geen beperking en kun je erg veel opnemen (zie you tube review gigablue quad+) Wat ze daar laten zien kan dus in werkelijkheid wel degelijk de quad+ is dus wat dat betreft een super ontvanger... :)  :)

Daarom ben ik dus ook erg benieuwd naar een hopelijk snel uitkomende review van Michel  van deze ontvanger kijken of hij ook min puntjes kan vinden :(  :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten ze eerst maar eens leverbaar worden ! Vooralsnog weer vertraagde leveringen dus al 2 weken langer wachten !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd.......  ga ik nog maar een keer bellen.

Levering vertraagd stond er toch echt in de mail.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt waarschijnlijk aan de omzet van je leverancier, de een verkoop veel meer dan de ander dus je leverancier keuze is in dit geval de meest waarschijnlijk oorzaak.

De Gigablue is momenteel een erg veel verkochte en gewilde ontvanger de reden waarom is wel duidelijk nu dacht ik, gewoon een beetje geduld hebben . Ik heb er maanden op moeten wachten de laatste dagen dat de box onderweg was waren de moeilijkste :cry:  :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal het zijn, ik kan mij dat ook wel een beetje voorstellen. Geeft niet hoor en ik herken dat wel, wachten en ongeduldig worden :)

Gelukkig heb ik mijn DM 8000 maar weer eens voorzien van een andere image, ik gebruik meestal PLI maar zo af en toe zet ik de Merlin image erop met de plugin van Gemini :) is het net alsof ik een nieuwe ontvanger heb :)

Hotsenklotser, veel plezier man ! En ik wacht geduldig op het telefoontje.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de werk snelheid 1300MHZ

deze is ook volledig HDMI? EN HBVV zal daar ook wel werken en nog verschillende andere apps

de dream 8000 heeft DVI &400MHZ

verder weet ik het ook nog niet heb zelf ook dream 8000

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en per slot van rekening komt er toch maar overal op elke ontvanger dezelfde film he

dus ik vervang mijn 8000 zeker nog niet,zolang hij werkt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

1. De aansluiting op een DM8000 is weliswaar DVI, maar het signaal is gewoon HDMI. Aangezien er een DVI-HDMI kabel bij zit heeft een DM8000 dus gewoon HDMI.

 

2. De 'snelheid' van 1300Mhz is leuk voor applicaties van derden, maar je box gaat er zeker geen beter beeld door geven en ook zeker niet sneller door zappen, hooguit kan je menu er iets sneller door aanvoelen, maar daar moet je echt niet te veel van verwachten.

 

3. De hardware van een DM8000 is van onovertroffen extreem hoge kwaliteit. Alleen maar A-klasse componenten en dat is in de Gigablue absoluut niet het geval. Daarmee zeg ik helemaal niet dat een Gigablue slecht is, maar het is wel absoluut appelen met peren vergelijken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...