Ga naar inhoud


Ervaringen Re 8220?


Erudiet

Aanbevolen berichten


Waarschijnlijk zal dit een goede satelliet ontvanger worden.

Maar vandaag is deze nog voorzien door de eerst soft versie met volgende fouten.

Bij het zappen hinderlijke 'tik' in het geluid.

Bij het uit standby komen is de zender meestal gestoord, zappen naar een andere zender verhelpt het probleem maar timer opnamen uit standby

mislukken dus.

Internet TV en radio werkt niet.

EN, er is nog geen ander merk zoals bv.Octagon die dit Fortis model (EES300) uitgebracht heeft, zodus is het (nog) niet mogelijk andere

merk software te gebruiken zodanig dat de vertrouwde mcas en mclient

plugin's gebruikt kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seniorsatter: google met rebox re8220-en je vindt het. Dacht dat Tv  Totaal erover schrijft.

 

TozdeoG : Is dat uit ervaring? Heb je dit toestel? Verder heb ik altijd met de software van Rebox gewerkt op mij 9000.

Nooit problemen gehad, tenzij nu: Overschakeling naar 8psk doet mij de das om. Kan onmogelijk condensator bijplaatsen.

Moet na 7 jaar trouwe dienst hem aan de kant zetten, en daarom graag de RE 8220. Dus software ander merk interresseert mij niet. Ben geen hobbyist....Dan kocht ik inderdaad iets anders.

 

 

Maar nogmaals, heb je dit toestel in gebruik of niet?

 

Erudiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seniorsatter: google met rebox re8220-en je vindt het. Dacht dat Tv  Totaal erover schrijft.

 

TozdeoG : Is dat uit ervaring? Heb je dit toestel? Verder heb ik altijd met de software van Rebox gewerkt op mij 9000.

Nooit problemen gehad, tenzij nu: Overschakeling naar 8psk doet mij de das om. Kan onmogelijk condensator bijplaatsen.

Moet na 7 jaar trouwe dienst hem aan de kant zetten, en daarom graag de RE 8220. Dus software ander merk interresseert mij niet. Ben geen hobbyist....Dan kocht ik inderdaad iets anders.

 

 

Maar nogmaals, heb je dit toestel in gebruik of niet?

 

Erudiet.

Ja.

installeer Icecrypt software op een 9000 en het grote voordeel is dat er dan ook EPG voor de Britse zenders is.

Deze zal ooit een goede ontvanger worden maar gezien de snelheid van Rebox ivm software aanpassingen weet ik niet wanneer dit zal zijn, Octagon en andere zitten nu aan soft 87.

 

Voor de andere Fortis liefhebbers AIR TIVI+ voor windows bestaat nu ook (Apple was al langer verkrijgbaar), google maar eens, of kijk op de site van Octagon.

Nieuwste software versie is wel vereist. (Rode menu software bij Octagon, blauwe menu zoals bij Rebox Goole Xeobox)

Om Plugin's te vinden na het sluiten van het Octagon forum, Google op Fortisclub of ForeverHD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Seniorsatter: google met rebox re8220-en je vindt het. Dacht dat Tv  Totaal erover schrijft.

 

TozdeoG : Is dat uit ervaring? Heb je dit toestel? Verder heb ik altijd met de software van Rebox gewerkt op mij 9000.

Nooit problemen gehad, tenzij nu: Overschakeling naar 8psk doet mij de das om. Kan onmogelijk condensator bijplaatsen.

Moet na 7 jaar trouwe dienst hem aan de kant zetten, en daarom graag de RE 8220. Dus software ander merk interresseert mij niet. Ben geen hobbyist....Dan kocht ik inderdaad iets anders.

 

 

Maar nogmaals, heb je dit toestel in gebruik of niet?

 

Erudiet.

Niet alleen Rebox 8000/9000 ontvangers maar ook andere merken hebben wel eens problemen met condensatoren.Kijk maar eens naar de VU ontvangers die ook bij bosjes uitvallen.

Sinds die milieuvriendelijk dienen te zijn is de levensduur in het geding hetgeen weer tot vervroegde vervanging lijdt waardoor de schade voor het milieu groter is dankzij deze maatregel.

 

Door het eenvoudig bijplaatsen/vervangen van 2 condensatoren t.w.v. €. 3  werkt de Rebox weer prima.

Wanneer je dat zelf niet kan is er altijd wel een medesatter die dat voor je wil doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja.

installeer Icecrypt software op een 9000 en het grote voordeel is dat er dan ook EPG voor de Britse zenders is.

Deze zal ooit een goede ontvanger worden maar gezien de snelheid van Rebox ivm software aanpassingen weet ik niet wanneer dit zal zijn, Octagon en andere zitten nu aan soft 87.

 

Voor de andere Fortis liefhebbers AIR TIVI+ voor windows bestaat nu ook (Apple was al langer verkrijgbaar), google maar eens, of kijk op de site van Octagon.

Nieuwste software versie is wel vereist. (Rode menu software bij Octagon, blauwe menu zoals bij Rebox Goole Xeobox)

Om Plugin's te vinden na het sluiten van het Octagon forum, Google op Fortisclub of ForeverHD.

De huidige versie software laat de RE8000/RE 9000 prima doen waar hij voor gemaakt is, TV kijken, een programma opnemen of weergeven.

Alternatieve software is daar niet voor nodig.

 

Bij de alternatieve software is de support voor de kaartlezer een heikel punt, veel Duitse hobbysites zijn om die reden gesloten of is het niet meer toegestaan over dit onderwerp te discuteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Ceesv,

 

Door het eenvoudig bijplaatsen/vervangen van 2 condensatoren t.w.v. €. 3  werkt de Rebox weer prima.

Wanneer je dat zelf niet kan is er altijd wel een medesatter die dat voor je wil doen.

 

Dit schreef je hier,  maar het probleem is dat ik in Spanje woon, en ik hier geen enkele 'kenner' vind, die de condensatoren kan plaatsen.

Als er iemand een adresje kan bezorgen in de omgeving van 03160 Almoradi (Alicante), dan graag hoor.

 

Boven alternatieve software verkies ik dan een nieuwe ontvanger te kopen. Alhoewel het idee van Tozgeod ook niet slechts is, werkt het niet dan beland de ontvanger sowieso in de schroot.

 

Maar als er mij iemand kan helpen, dan graag.

Erudiet

aangepast door Erudiet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...