Ga naar inhoud


Oscam wil niet meer handmatig updaten


Aanbevolen berichten

Ik deed altijd het volgende

 

Ik downloade oscam van de site http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tuxbox-oe2.0

 

Dan had ik het bestand oscam-svn9665-mips-tuxbox-oe2.0-webif-Distribution.tar.gz 

 

Pakte alles uit en hernoemde ik het naar OScam_1.20-unstable-9665 en OScam_1.20-unstable-9665 en OScam_1.20-unstable-9665.sh

 

Daarna editte ik het met de writer van openoffice dan kreeg ik het volgende:

 

#!/bin/sh

########################################
###### Powered by Vu+ Image Team ######
## http://www.vuplus-support.org ##
########################################

CAMNAME="OScam_1.20-unstable-9665"


remove_tmp () {
rm -rf /tmp/cainfo.* /tmp/camd.* /tmp/sc.* /tmp/*.info* /tmp/*.tmp* /tmp/oscam*
[ -e /tmp/.oscam ] && rm -rf /tmp/.oscam
[ -e /tmp/.emu.info ] && rm -rf /tmp/.emu.info
[ -e /tmp/oscam.mem ] && rm -rf /tmp/oscam.mem
}

case "$1" in
start)
echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
remove_tmp
touch /tmp/.emu.info
echo OScam_1.20-unstable-9665 > /tmp/.emu.info
/usr/bin/OScam_1.20-unstable-9665 -b -r 2 -c /etc/tuxbox/config
;;
stop)
echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME"
kill `pidof OScam_1.20-unstable-9665`
remove_tmp
;;
restart)
$0 stop
sleep 2
$0 start
exit
;;
*)
$0 stop
exit 0
;;
esac

exit 0

 

Dan copieerde ik het OScam_1.20-unstable-9665 naar de map usr/bin/ en veranderde ik de bestandsrechten naar 755

Daarna copieerde ik het OScam_1.20-unstable-9665.sh bestand naar de map usr/script/ en veranderde ik de bestandrechten ook naar 755

 

Dan ging ik naar de vu en in vti met de blauwe knop naar het cam center en deactiveerde ik eerst de oude en activeerde dan de nieuwe soms moest ik de ontvanger even herstarten maar meer was er niet aan de hand.

Tegenwoordig heb ik het bestanmd in wel 5 6 verschillende editors geprobeerd te editten maar oscam wil dan niet meer opstarten.

 

Wat doe ik fout

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is wel de ingewikkeldste methode die ik heb gezien/gelezen.
Haal al je oude Oscam-meuk van je STB en installeer opnieuw Oscam vanuit de (bijv.) OpenPli Server (Softcams)

In je STB in de map /user/bin/ staat je zojuist geïnstalleerde oscam binary simpel en alleen als oscam.
Iedere keer als je een laatste versie vanuit de Oscam trunk ophaalt (en/of andere sites) hoef je enkel maar de oscam binary in de map /user/bin/ te vervangen en even de rechten op 755 zetten.

 

Misschien hier even kijken/ophalen;

http://www.streamboard.tv/wbb2/attachment.php?attachmentid=51786

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel de ingewikkeldste methode die ik heb gezien/gelezen.

Haal al je oude Oscam-meuk van je STB en installeer opnieuw Oscam vanuit de (bijv.) OpenPli Server (Softcams)

 

In je STB in de map /user/bin/ staat je zojuist geïnstalleerde oscam binary simpel en alleen als oscam.

Iedere keer als je een laatste versie vanuit de Oscam trunk ophaalt (en/of andere sites) hoef je enkel maar de oscam binary in de map /user/bin/ te vervangen en even de rechten op 755 zetten.

Is heel mooi maar voor mij niet zoveel moeite 2 minuten werk en het is klaar het heeft op deze manier altijd gewerkt in vti zo kan ik nog eens terug vallen bij een bug naar de versie ervoor anders ben ik alles in1keer kwijt en kan ik niet meer terugvallen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk wel, je startscript blijft altijd gelijk (voor de naam oscam) en bij een nieuwe Oscam svn rename ik de laatste altijd in het betreffende revisie nummer, op deze wijze bewaar ik altijd de laatst(e) goed werkende.

 

Maar als je het bij je eigen systeem wilt houden, wie ben ik zei de gek om je daar te van af te houden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb @toppers advies gedeeltelijk opgevolgt alles verwijdert nieuwe handmatig gedownload in vti en op inyternet script aangepast en het werkt weer weet niet wat er aan de hand is geweest maar nu werkt het weer

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stilzwijgend sluit ik mij aan bij Toppers.

Ik haal hier mijn bin file op voor mijn DUO: 

Het uitpakken geeft een 'oscam' (binary) file.

 

Deze upload ik naar de DUO map /usr/bin met Filezilla.

Heb het scriptfile aangepast dat hij oscam (binary) leest, dit file heb ik nog nooit weer aangepast daarna.

 

Dus een eenvoudige C&P (overschrijven) van alleen maar het nieuwe oscam file ... klaar is kees

BTW, als je oscam (binary) éénmaal op 755 hebt gezet, blijven de rechten na de C&P gelijk.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar ik knip en plak de tekst in het sh bestand hierdoor kan ik op de tv ook zien welke oscsam er op draait zodat ik niet per ongeluk een verkeerde er in heb zitten

Daarna de 2 bestanden er heen copieren en op 755 zetten.

Het eenigste verschil wat ik meer dan  jullie doe is het sh bestand editten en er heen copieren meer niet.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is natuurlijk het simpelst om gewoon te hernoemen naar "oscam" dan hoef je het script nog maar 1x aan te passen. En daarna telkens als er een nieuwe versie is kwestie van downloaden en hernoemen naar "oscam" en naar de box ftp-en.

 

De fouten ontstaan juist als je telkens het script moet bewerken met versie nummers lijkt me nogal logisch.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar maakt iedereen zich druk om zo doe ik het

We maken ons niet druk, als het werkt voor jou.

Maar uit het oogpunt van bewerkelijkheid wilden we alleen een iets 'minder bewerkelijke' oplossing aandragen.

 

Maar, opgelost en dat telt  ;)

  • Like 1

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...