Ga naar inhoud


Astra3 ontvangen met een M7-801 ontvanger in Zwitserland.


Lutine

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,Ik woon in Zwitserland.( Bern ).Hier kan je geen schotel buiten hangen zonder een bouwvergunning.Ik heb daarvoor een platte schotel gekocht merk Selfsat H30D2 tot nu toe geen enkel probleem. Gebruikte tot nu toe alleen Astra-1.Na aug.2014 heb ik daar niets meer aan als ik NL wil zien. Om nu Atra-3 te gebruiken heb ik nog een schotel nodig.Voor ik die aanschaf, heb ik(om te kijken of het werkt) de bestaande schotel op Atra-3 gericht. Kan knl 53,55 en alle regn.zenders zonder

probleem ontvangen. Nl 1.2.en 3 enz. ontvang ik zonder geluid.De ontvanger is een M7-801 met een basis kaart, van CanalDigitaal.De ontvangst

Is ca.80%.Kan iemand daar wat over zeggen?

et vr.gr. Cor Dekker

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Na 1 augustus wordt de FTV uitzending beëindigd, maart de zenders zijn nog steeds te ontvangen met een betaald abonnement.

 

Geen geluid op 23 kan betekenen dat je geluidskeuze bijvoorbeeld op dolby digitaal staat.

Even via de afstandsbediening het juiste geluidskanaal kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet, de M7 sat801 heeft geen toets audio op de afstand bediening.

Audio pid moet gewoon goed staan als je de vastscanlijst ingeladen hebt.

Een mogelijke oplossing is een fabrieksreset en dan opnieuw de zenderlijst laden.

 

Overigens moet je voor de Astra3 een HD abonnement hebben.

Heb je dat niet ontvang je de publieke zenders* niet en van de commerciële zenders ontvang je slecht RTL8 enVeronica in HD.

 

* Publieke zenders zijn tot 1 augustus FTV in SD op 19.2 en HD op 23.5

 Na 1 augustus moet voor de publieke zenders betaald worden is de verwachting.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie advies.  Moet nu eerst een 2° schotel plaatsen voor ik het weer proberen kan. Dit kan even duren, laat  jullie weten hoe dit afloopt.

De kaart die ik heb gekregen is nieuw, (deze maand) Kan ik toch aannemen dat dat HD is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de nieuwe kaart HD doorgeeft hangt af van je abonnement op de kaart.

Bij een "gratis" ruil van seca2 kaart naar de nieuwe oranje kaart is je abonnement opgewaardeerd naar het HD abonnement.

 

Suc6 met het plaatsen van je tweede schotel.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45, Sorry, dat ik het de eerste keer niet goed heb gedaan. Weet eigenlijk niet goed hoe de site werkt. Maar goed, hier nog wat info: Heb in het verleden

een oranje kaart gebruikt in Spanje ( gekregen van een kennis die terug ging naar Holland )Daarop had ik NL1.2.3 ging best goed kijk toch alleen naar het

nieuws, Mijn vrouw komt ui Zwitserland dus kijken we meestal Duitse zenders en die zijn vrij. Heb in Holland een M7801 gekocht € 149.- zonder kaart, een

pokkeding ,loopt steeds vast. Om nu niet  de ontvanger niet steeds mee te slepen, heb ik gebruik gemaakt van een aanbieding van CanalDigitaal, Voor € 99,. een 

M7801 ontvanger met kaart  (basis abon) schotel, kabel en muurbeugel. Dus ik neem aan dat de kaart goed is voor HD, Op Astra-1 werkt  hij wel op HD met de Duitse zenders. Heeft U ervaring met een platte schotel op Astra-1 en 3 ? Hier in Zwitserland werkt hij prima ook met regen en sneeuw. Met vr.gr. Lutine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat is natuurlijk een keuze. Maar als de ontvanger niet werkte, waarom geen garantie geclaimd? Nu heb je tegen afsluiting van een jaar of misschien zelfs 2 jaar zo zelfde brol in huis. HD van Duitsland is mooi natuurlijk, maar niet relevant. Ze zijn immers niet gecodeerd. Voor de Nederlandse kanalen op Astra 3 geldt dat je een HD abonnement moet afsluiten. Uiteraard nu nog met uitzondering van NED1 HD, NED2 HD en NED3 HD die tot 1 augustus 2014 nog vrij te ontvangen zijn mits een geldige kaart in de ontvanger zit. In Spanje zul je waarschijnlijk een ander LNB type moeten gebruiken dan in Nederland of Zwitserland. Wordt dan een monoblock LNB i.p.v. Een duo LNB. Hier kunnen medelanders in Espagña waarschijnlijk wel mee helpen.. Voor de Canal Digitaal Fastscan is het belangrijk dat LNB 1 op Astra 1 en de LNB 2 op Astra 3 staat ingesteld. Zie de DiseqC instellingen in je ontvanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is goedkoop duurkoop.

Het setje van € 99,- is in Nederland bruikbaar.

Voor Spanje zal het bijgeleverde schoteltje en LNB niet ideaal zijn om het maar zwak uit te drukken.

Sprietje kan daar wel wat meer over vertellen, als de locatie in Spanje bekend is.

Maar... dat is van later zorg, eerst maar locatie Zwitserland in orde zien te krijgen.

 

@Lutine

 

Je schrijft ook dat je problemen hebt met je decoder, je M7 sat801 loopt vast.

Dat zou natuurlijk niet mogen en komt waarschijnlijk door verouderde software in de decoder.

In het menu van je decoder kan je de software versie zien. De laatste versie momenteel is 204A

Heb je dit niet, en die kans is erg groot, dan zal er nieuwe software in je decoder moeten om hem goed te laten functioneren.

 

Ook je nieuwe M7 sat801 decoder heeft waarschijnlijk niet de nieuwste versie software, en kan je maar  beter controleren voordat je naar Spanje afreist.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Johan45,

Natuurlijk kan je gelijk hebben wat betreft de prijs voor z'n setje. Div. van mijn bekenden in Spanje hebben een 801. Heb niet vernomen dat daar problemen mee zijn. En dan ga je er vanuit dat CanalDigitaal geen rotzooi verkoopt. Maar minder lijkt waar. In Juni,  als ik Holland ben ga ik met dat ding wel voorbij. Dan Spanje: We wonen in Almunecar (ca.65km E van Malaga) Daar hebben we een plat dak, zodat ik om de schotels heen kan lopen. De schotel is 110 cm: daar zit een dubb. en een enkelen LNB op de enkelen staat gericht op  23 en de dubb. op 19.  ( i.v.b.  dat we voor onze gasten als ze er zijn  TV hebben ).Voor eigen gebruik zit er tussen 19 en 23 een  aut. schakelaar. De ontvanger voor het gastenverblijf  heeft geen kaart en pakt alleen de Duitse zenders) .Dan heb ik er nog een schotel van 110 cm staan voor het internet. Deze heeft een zeer grote LNB met een ingang en een uitgang en staat op Astra-3 gericht. Deze is van het merk Newtec Cy.  Tot dat ik met de M7 begon,( had  een Philips type DSR2221/3 )  werkte alles prima. Hopelijk vinden we het probleem van deze ontvanger. De software is 204a .De nw ontvanger heb ik nog niet hier, om rede dat CD deze niet naar het buitenland wilde sturen. Die heb ik dan maar naar fam. in Rotterdam laten sturen. Dan nog even de prijs, Toen ik de eerste M7 kocht moest daarvoor  €149.-  betalen de kaart had ik toen niet nodig, maar ze vroegen er wel € 85.- voor. Nu had ik alles voor 99 €. Als je nu op de site kijkt bij CanalD....vragen ze er 299.- €  .  Boefjes..of lag het magazijn vol ????   RA RA.    Hoor graag nog van je.

Met vriendelijke groet.  Lutine.                                                             

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo Mimisku,

 

Hartelijk dank voor je mail. In Spanje  werkt het wel goed,  buiten dan het vast lopen, daarvoor ga ik bij de verkoper voorbij. Ik zit nog in de garantie. 

De schotel die ik in Zwitserland gebruik is een platte merk,  ,,Selfsat. H 30 d1"   ben er tevreden mee tot nu toe. Probleem met deze schotels is, er kan 

maar één LNB in. Ik ga er nu een 2° schotel bij zetten. Schotel 1  staat al op 19 en schotel 2 gaat dan naar 23.

Met vriendelijke groet, Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo Lutine,

 

In Almunecar ( Los Pinos ) heb ik onlangs een Big Bisat geplaatst met 4 LNB's voor HB/A1,A2 en A3

Ik heb enkel problemen met Astra 3 ontvangst ( ca 45-49 % )

De ander geven 85 - 90 % ontvangst.

Zou ik nu ook een extra grotere schotel moeten plaatsen voor A3 op 23.5 voor betere ontvangst in combinatie met de Disqecq switch van de Big Bisat ?

 

mvg

 

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...