Ga naar inhoud


Mappen copiëren van USB naar HD VU+Duo


markie2

Aanbevolen berichten

Ik moet regelmatig complete mappen copiëren van USB naar de VU+ waar ik geen netwerk of internet heb.

Via de list functie lukt dat enkel bestand per bestand, of mis ik iets?

Is daar een betere oplossing voor, vb een file manager bedienbaar metr de AB, en is dat installeebaar via een USB stick?

Draaid PLI 2.1.

Alvast bedankt.

 

 

 

 

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb om m'n Solo2 pli4 staan, zelfde probleem.

 

Ik heb tux vroeger op m'n DB7025 gehad, maar om m'n Solo2 wil ie niet installeren.

Iemand die werkend op een Solo2 of een Duo?

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jawel er is iets wat nog sneller is, mc (midnight commander). De vroege computeraars onder ons kennen vast nog wel norton commander, mc lijkt daar heel veel op. Tonski zijn methode verplaatst de data vanaf de vu via je pc naar je usb disk hetgeen heel rap kan werken, maar de throughput van de gigabit netwerk kaartjes van de vu boxen levert op geen enkele wijze de performance die je met een gigabit netwerkkaart zou kunnen behalen.

 

Zie bijgevoegd screenshot. Links zou je dan je interne harddisk inhoud kunnen zien, rechts je usb disk. Selecteer wat je wilt kopieren, F5 en voila de data gaat dan vanaf je interne harddisk meteen naar je usb disk.

 

Je moet dan of telnetten naar je vu of er met ssh een connectie mee bouwen.

 

 

mc root@vuduo2:~_029.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal wel mooi, maar het moet zonder PC werken, daar staat enkel de box en een TV, moet dus gewoon met de AB kunnen.

Laptop meezeulen is niet handig, we gaan daar meestal met de motor naartoe.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch de stick toch mounten en de bestanden rechtstreeks van op de stick bekijken zonder ze naar de vu te verplaatsen.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

jawel er is iets wat nog sneller is, mc (midnight commander). De vroege computeraars onder ons kennen vast nog wel norton commander........

 

wiz,

 

Ja Norton Commander ken ik zeker nog uit het verleden. Maar als ik in de telnet sessie "mc" intyp dan krijg ik "not found". Waarschijnlijk moet ik mc eerst installeren in de box (in mijn geval VU+duo en solo). Hoe doe ik dit. Ik vind mc ook niet in de lijst van extensions.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja sorry. Ik heb een Pli image 3.1.1.

Die 3.1.1. is de kernel versie. De Pli versie kan ik nergens vinden alleen een Enigma datum van 2014-07-19 en een Last upgradedatum van 2014-07-20. Ik heb vorig jaar een Pli v3 geflashed en ik doe minstens 1 a 2 keer per maand een softwareupdate. Wordt het dan vanzelf een v4?

 

Sander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, openpli4 moet je er zelf opzetten(flashen), dit gebeurd niet bij een software update. ;)

het is wel aangeraden pli4 er op te zetten daar pli3 gestopt is.

je mag wel autobackup/autoinstall gebruiken.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel er is iets wat nog sneller is, mc (midnight commander). De vroege computeraars onder ons kennen vast nog wel norton commander, mc lijkt daar heel veel op. Tonski zijn methode verplaatst de data vanaf de vu via je pc naar je usb disk hetgeen heel rap kan werken, maar de throughput van de gigabit netwerk kaartjes van de vu boxen levert op geen enkele wijze de performance die je met een gigabit netwerkkaart zou kunnen behalen.

 

Zie bijgevoegd screenshot. Links zou je dan je interne harddisk inhoud kunnen zien, rechts je usb disk. Selecteer wat je wilt kopieren, F5 en voila de data gaat dan vanaf je interne harddisk meteen naar je usb disk.

 

Je moet dan of telnetten naar je vu of er met ssh een connectie mee bouwen.

 

 

attachicon.gifmc root@vuduo2:~_029.png

 

Mijn oorspronkelijke vraag was: hoe kan ik gebruik maken van MC (Midnight Commander) op een VU+ Solo met een OpenPli 4.0 image. Volgens Wiz zou dat via een telnet sessie moeten kunnen. Als ik echter MC intyp krijg ik "Not found". Ik zie ook geen plugins in het software menu van Pli staan met iets van MC commander. Of is MC gewoon niet beschikbaar in Pli?

Heeft iemand een oplossing?

 

Sander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...