Ga naar inhoud


stroom aanleggen t.b.v. nieuwe keuken


strongetje

Aanbevolen berichten

Klopt, ik heb een poosje bij radiotelescopen gewerkt om daar brandbeveiliging aan te leggen en het 1e wat ik kreeg was een hele doos met AMP klemmen want solderen en klemmen daar stond zo ongeveer de doodstraf op.

 

Maar ga je iets solderen aan een klem waarna je het uiteinde van de klem onder de schroef zet dan heeft de soldering geen invloed op klemverbinding en is er ook geen negatief effect zoals het los gaan zitten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik werd een keer gewaarschuwd door een medewerker dat er rook uit een schakelkast kwam, een met 3 x 750 A beveiligde verdelerkast..

Bleek de isolatie van een kabel in de brand te staan welke vastgeschroefd was aan een 250 A mespatroon.

 

Wanneer de schroefverbinding van de kabelschoen zelf een overgangsweerstand krijgt en steeds warmer wordt zal het kabel einde uitgegloeid worden en loopt de weerstand van de kabel steeds verder op.

 

Ik kon het vuur uitblazen, en net op tijd de rook weg ventileren voordat de rookmelder zou aanslaan.

 

Ik heb tegenwoordig een infra-rood thermometer waarmee ik aansluitingen controleer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

€ 16.000/maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

heb ook geprobeerd om een stukje isolatie te verwijderen en dan dubbel te vouwen, en hierna te solderen.

dit geeft naar mijn mening te weinig contact oppervlakte tussen klem en kabel.

 

 

SOLDEREN in een sterkstroom installatie....?????

Whaaaaaaaaa!!!!!!

 

Haal hier een installatiebureau bij en ga niet bij voorbaat je installatie in de hens steken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe dik is zo'n kabel die 750 ampere aan moet kunnen eigenlijk?

Dat gaat in een gebouw niet meer met een kabel, er lagen 3 x 3-adrige 95 mm2 kabels parallel met aparte losse aard en nulleider kabels naar ons eigen onderstation.

Wanneer het in de winter gevroren had kon ik zien aan de dooisporen waar de kabels begraven lagen.

Voor de deur hadden we een eigen transformator met middenstroom meting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SOLDEREN in een sterkstroom installatie....?????

Whaaaaaaaaa!!!!!!

 

Haal hier een installatiebureau bij en ga niet bij voorbaat je installatie in de hens steken.

was gewoon een test.

ben er dus achter gekomen dat dit niet werkt.

 

en een installatiebureau komt er sowieso al niet bij.

die euro's steek ik liever in de nieuwe keuken.

 

maar ja als je iets vraagt over elektriciteit, beginnen de meeste al te schreeuwen dat je er beter een vakman bij kunt halen.

in de praktijk werkt een goede DHZ nog beter als een vakman.

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Strongetje, in het algemeen is de leek zich niet bewust van de gevaren van een ondeugdelijke elektrische installatie.

Verder is het de raadgever niet altijd duidelijk hoe "handig"de doe het zelver is.

Daarom is een waarschuwing geen overbodige luxe.

 

Ik denk bijvoorbeeld aan de hobby loodgieter die pas geleden door de rechter veroordeeld is omdat eerst de eigenaar van de woning door koolmonoxide vergiftiging overleed en de avond daarop de zoon die in de woning overnachtte na de dood van zijn vader.

 

Ik ben vroeger wel eens verlengsnoeren tegen gekomen met aan 2 zijden een stekker.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strongetje, in het algemeen is de leek zich niet bewust van de gevaren van een ondeugdelijke elektrische installatie.

Verder is het de raadgever niet altijd duidelijk hoe "handig"de doe het zelver is.

Daarom is een waarschuwing geen overbodige luxe.

hallo ceesv,

 

heb +/- 35 jaar geleden voor elektrotechniek geleerd.

weet dus wel een beetje waar ik mee bezig ben.

van kleins af aan zat ik al met de breinaalden van mijn moeder in de stopcontacten te steken  :tired:

met krachtstroom heb ik nooit gewerkt, maar deze ga ik hier ook niet gebruiken.

maar weet wel dat er tussen de fases 400 volt staat.

 

ik probeer graag diverse oplossingen(mede die ik op diverse forums vraag), en kies dan voor de voor mij beste oplossing.

 

als iemand vraagt hoe die de blauwe en bruine draad moet aansluiten, snap ik dat je beter een installateur kunt laten komen.

 

mvg,

Mark

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is waarom vraag je dan in godsnaam of je mag solderen?  ja sorry hoor, (ik heb er helemaal geen verstand van maar sluit wel alles aan) dat ik een beetje bot reageer maar ook toen moch dat niet en nu nog niet dus veel verstand lijk je mij niet te hebben en is het dus raadzamer om in ieder geval iemand met gedegen kennis je te helpen cq dat hij het zelf even maakt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ceesv,

 

heb +/- 35 jaar geleden voor elektrotechniek geleerd.

weet dus wel een beetje waar ik mee bezig ben.

van kleins af aan zat ik al met de breinaalden van mijn moeder in de stopcontacten te steken  :tired:

met krachtstroom heb ik nooit gewerkt, maar deze ga ik hier ook niet gebruiken.

maar weet wel dat er tussen de fases 400 volt staat.

 

ik probeer graag diverse oplossingen(mede die ik op diverse forums vraag), en kies dan voor de voor mij beste oplossing.

 

als iemand vraagt hoe die de blauwe en bruine draad moet aansluiten, snap ik dat je beter een installateur kunt laten komen.

 

mvg,

Mark

 

Er is een hoop veranderd in de afgelopen 35 jaar.

 

En ik vraag mij af wat de verzekering zegt over doe het zelfen met electriciteit - zeker krachtstroom...

 

Mensen roepen snel dat je er iemand bij moet halen wanneer het om electriciteit gaat, omdat wanneer je vragen moet stellen over electriciteit je er beter iemand bij kan halen.

 

Ik wil je zeker niet onderschatten - ik heb geen idee van jouw kunde en expretiese - maar misschien kun je je vragen beter ook voorleggen bij mensen die hier dagelijks mee werken?

 

Vergeet niet - dit spul heeft de potentie je hele huis in de as te leggen...

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

was gewoon een test.

ben er dus achter gekomen dat dit niet werkt.

 

en een installatiebureau komt er sowieso al niet bij.

die euro's steek ik liever in de nieuwe keuken.

 

maar ja als je iets vraagt over elektriciteit, beginnen de meeste al te schreeuwen dat je er beter een vakman bij kunt halen.

in de praktijk werkt een goede DHZ nog beter als een vakman.

 

mvg,

Mark

 

Een test?? :confused: Het gaat hier wel over de veiligheid van de bewoners cq buren.

Wat als je er pas achter kwam dat deze test niet goed ging werken nadat je hele toko afgebrand was?

 

Was de installateur toch iets goedkoper.

 

Een goede DHZ beter als een vakman, als je dit jezelf maar vaak genoeg influistert ga je het vanzelf geloven.

(uitzonderingen daargelaten, maar gaat in dit geval zeker niet op)

 

 

 

ik probeer graag diverse oplossingen(mede die ik op diverse forums vraag), en kies dan voor de voor mij beste oplossing.

 

 

Dus die oplossingen die je hier en daar opdoet waarvan je dus niet weet of het wel goed is pas je gewoon toe omdat het voor jou de beste oplossing is?

 

Met alle respect, maar het wordt in mijn oogpunt een beetje Mark's hobbyhoekje, ben blij dat het niet mijn installatie is of dat je mijn buurman bent..

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hallo ceesv,

 

ik probeer graag diverse oplossingen(mede die ik op diverse forums vraag), en kies dan voor de voor mij beste oplossing.

 

 

IK heb in dit forum raad voorbij zien komen wat een patent recept was voor een potentiële ramp.

De vraag is hoe de leek een scheiding maakt tussen welk advies zinnig is en welk ronduit gevaarlijk.

 

Ik geef geen oordeel over je kennis of over de kwaliteit van het advies, (de levensgevaarlijke uitgezonderd).

Het enige wat ik doe is mensen bewust maken van het risico en de gevolgen.

 

Het recente ongeval met 2 doden bij het ondeskundig aanleggen van een gastoestel onderschrijft de noodzaak van die waarschuwing

 

Verder blijf je zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben voor 9 jaar terug eens een stawagen op een camping gekocht...

 

Bij vervangen van de stopcontacten kwam ik er toevallig achter dat de wcd waar wij altijd ons electrische kacheltje van 750W op aansloten was voorzien van luidspreker draad :eek:

 

Een paar jaar later heb ik ook de gasslang naar de gaspitten vervangen... uit flauwekul even bekeken wat erop stond: vredestein anno 1978 :eek:

 

Van het zomer gaat ik tapijt in de "huiskamer" gedeelte vervangen, ben benieuwd of er nog meer lijken uit de kast komen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...