Ga naar inhoud


tvv-kaarten geblokkeerd wegens vermoeden van cardsharing/


Avalon560

Aanbevolen berichten

Een softcam illegaal?  Niet noodzakelijk.

Er zijn meerdere wegen die tot hetzelfde resultaat leiden.  En zolang je maar geen gebruik maakt van de patenten van een ander is de weg die je bewandeld niet illegaal.

 

Nochtans gebeurt het gebruik maken van elkaars patenten constanten.  Denk maar aan de discussie tussen Apple en Samsung/Google over het gebruik van elkaars patenten in de mobiele telefonie.  Zij hebben uiteindelijk gekozen om het in der minne te regelen, en niet tot een rechtzaak te laten komen.  Zij zijn natuurlijk slim genoeg om er net zoveel aan te veranderen dat er kan geargumenteerd worden dat het iets anders is.  (natuurlijk is er duchtig gekopieerd - maar bewijs het maar eens).

 

In dit geval zal Kudelski altijd zeggen dat er stukken sofware van hun inzitten.  Al is het maar om hun patenten te beveiligen.  En vermits Kudelski duurdere advocaten kan inzitten tegenover een hobby programmeur, zal ie eerder geloofd worden door een rechter.

 

Trouwens veel patenten zijn aanvechtbaar.  In een patent moet je voorbeelden aangeven hoe het patent kan gebruikt worden. Als je dat doet geef je eigenlijk al Uw geheimen prijs.  Meestal wordt er dan gekozen voor voorbeelden die er niet toe doen.  Dit feit kun je gebruiken om aan te tonen dat dan net het patent niet geldig is voor het feit dat U wordt aangewreven.  (Ik heb nogal wat ervaring met patenten uit de chemie.  En als je patent wou gebruiken, ging je kijken naar de voorbeelden en je blijf netjes buiten de voorbeelden en dan zat je safe). 

De claims in een patent zijn altijd zo breed geformuleerd dat je alles mee kunt verbieden.  Zelfs het recept van brood bakken kan gezien worden als een infringment op het patent van Kudelski.  De claims van het patent moeten ondersteund worden door de voorbeelden.  Staat het niet in de voorbeelden dan is die claim bediscussieerbaar.

De claims in patenten zijn geschreven door advocaten. dus mensen die niets van de techniek kennen en die zitten er nogal eens naast.  (De techniekers lezen dit wel na, maar in een discussie tussen een technieker en een advocaat, wie denk je dat er zijn zin krijgt in een discussie over een legal document?)

 

Willy

 

PS: probleem is natuurlijk dat rechters eigenlijk ook advocaten zijn.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Jaap008,Ik kreeg een antwoord met : we hebben jouw kaart nummer op internet gevonden. Dus doet u cradsharing !

En dan bleef het stil. geen antwoord van ombuds dienst, geen antwoord van TVV

In mijn antwoord sta dat ik in mijn contract niets heb staan ivm cs. dateert van lang geleden hoor. Trouwe klant, niets te verbergen, één ontvanger geen sharing geen vriendendienst ook niet intern.

 

Softcam, bestaat dat "legaal", kan daar dan wel een patent op bestaan? De hardware bouwers moeten wel de decoder hardware kopen in hun "legale" decoders. en DAT kan enkel via de mensen die encriptie algorithme verzorgen. Deze in de vorm van soft verkopen is net zoal harakiri.

Daar betalen de HW makers dan de "rechten" op de decoding.

 

Waarom is ooit  de eerste Dreambox gebouwd geweest ? Omdat elke provider zijn doosje had en de mensen beu waren om telkens andere HW te moeten kopen als ze verschillende abo's hadden. Kasten vol met bakjes die enorme nutteloze energie verspilden, met 5 afstand bedieningen

Daarna zijn de pce modules het gat komen dichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaap008,Ik kreeg een antwoord met : we hebben jouw kaart nummer op internet gevonden. Dus doet u cradsharing !

 

Tja , dan dien je klacht in , word die onderzocht , met een huiszoeking gestaafd tot rechtsgeldig bewijs en zal een rechter je veroordelen met een fikse boete en een vergoeding voor de geleden schade  erbovenop , en zeker niet M7 .Maakt trouwens niet uit wat ze vinden , zei mogen niet voor rechter spelen en iemand VEROORDELEN  en dus schuldig verklaren , ook al staat het in hun voorwaarden . 

 

Ja, lees maar eens terug.

 

Het komt erop neer, volgens betrokkenen, dat men bij de juridische dienst van TVV een verweer kan neerleggen, dat de betreffende kaart niet meer kan worden geactiveerd en dat de klant welkom is een nieuw abonnement af te sluiten.

 

Dit is al helemaal lachwekkend , ze vinden dit en dat , maar als klant ben je nog steeds welkom mits aanschaf van een nieuwe kaart , komaan zeg . Ik heb het vermoeden dat ze van codering gaan wisselen en nog een hoop kaarten hebben liggen die dan betaald zijn en waardeloos gaan worden , lees grote verliespost en slecht nieuws voor de aandeel houders .

 

Mijn advies aan de gedupeerden , samenspannen , advocaat nemen ( eerste gesprek is altijd gratismet voorlegging waarvoor je veroordeeld wordt door een commercieel bedrijf  )en per dag een 1000 €  eisen dat je kaart onbruikbaar is per kop , ze zullen rap terug in hun hol kruipen

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij nog laten wijsmaken,als je iets bouwt,dat hetzelfde doet,dan het origineel,maar de manier waarop je doet,moet zoveel percentage schelen,van het originele.Als ik dat goed begrijp,is als ze op een geheel andere manier de communicatie tussen decoder en kaart doen,dat er dan geen sprake kan zijn van het schenden van patentrechten,omdat het in feite,een andere of een gedeeltelijke andere manier is.

Dit is echter al een paar jaar geleden,en het is goed mogelijk,dat deze naar de prullenmand kan worden gezet,door een andere,nieuwere wetgeving die daarin strenger is geworden.

En dat de kaart op het net te zien is.Als een minder goed bedoelde persoon diverse cardserials weet,en maakt een valse webpagina als zijnde een cccam pagina en zet die ergens online,dan zullen ze zeggen hé die kaart is zichtbaar vanuit internet,dus die doet aan cs,terwijl het wel kan zijn,dat de eigenlijke eigenaar een m7 decoder heeft,en misschien zelfs geen internet.

Komaan zeg,een beetje bewijslast van M7 zou toch op zijn plaats moeten zijn,vooraleer u ze kunnen beschuldigen van cs en u kaart op zwart zet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch knap wanneer je een 14 cijferig getal weet te bedenken inclusief bijbehorend ingesloten pariteits controlebit, die gelijk is aan jouw kaartnummer.

En dan daarbij een ip adres hebben wat ook nog geografisch in jouw omgeving ligt.

 

Je moet je niet zoveel laten wijsmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

 Toch knap wanneer je een 14 cijferig getal weet te bedenken inclusief bijbehorend ingesloten pariteits controlebit, die gelijk is aan jouw kaartnummer.

 

:(  ..............

 

4 Byte hex is voldoende hoor, en die kun je zo "plukken" , hoeveel Serials moet je hebben.

 

Komt nog bij dat de eerste uitgegeven Seca 3 kaarten beginnen met 1.28 dec.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig voor u,maar alle andere aanbieders hebben verplichte bakken,en U bent niet meer baas over u beeldbuis zou ik zeggen,maar dat is uit de mode.

In mijn positie zou ik toch vechten,want eigen hardware is goud waard.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

heb onlangs nog eens de ombudsdienst gevraagd hoe het zat, na een week een mailtje met een mail naar TVV over hoe het zat

Waarvoor dient die ombudsdiens voor telecom eigelijk ?

Een papegaai ? Ik hoopte bemiddelaar, maar daar is niets van te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

't is weer tijd voor mijn zesmaandelijks bezoekje aan sat4all.

 

en haha, 't is weer zover... het gelul over kaarten die buitendienst gezet zijn voor cardsharing.

 

Ik hoop dat er een aantal mensen zijn van dyn-dns en consoorten die dit lezen. Zoek het IP-adres op van een aantal verkopers van TVV.

Zoek op je server een aantal mensen waarvan geweten is dat ze aan card-sharing doen. Link het IP adres van die verkopers in de tabel met IP-adressen van de cardsharers. Ik denk dat er veel van die verkopers via hetzelfde IP-adres hun TVV kaarten registreren. De kans is groot dat er massas TVV-kaarten onterecht buiten dienst zullen gesteld worden...

:D 

 

Allez, tot binnen een maand of zes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een stomme vraag misschien.

Hoe wil je dat doen met die ip adressen in belgie, die veranderen toch elke 24 uur?

Of is dat niet meer?

  • Like 2

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

That's the point:

 

Als je bij BGC aan cardsharing wil doen, dan kan dit niet omdat je een vast IP-adres nodig hebt.

De truc is: je sluit aan bij een DNS-Server met het IP-adres dat je op dit moment hebt. Dit tesamen met uur en datum.

 

De DNS-Server houd de IP-adressen die je de hiernavolgende dagen krijgt bij. In een tabel. Als ik jou IP-adres van aansluiten vraag aan de DNS-server krijg ik je nieuw en huidig IP-adres. Sta je niet in het adresboek krijg je niks...

 

Als de verkoper mij registreert met zijn IP-adres, en ze vinden zijn adres in de dyn-server ben ik een illegale card-sharder...

 

Wedden dat het niet lang duurt als CD verkeerde gegevens binnenkrijgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...