Ga naar inhoud


M7 DSR8141/22 Bij de eerste instalatie ontbreekt zenders zoeken optie


pongkie

Aanbevolen berichten

Na het aanzetten van de decoder krijg ik de opties

1. Taal kiezen

2. SD of HD lijst inladen

3. Wijzig Disecq en Uitgebreide instellingen

Ik zie dus geen optie - Zenders zoeken -

Wat ik ook kies SD of HD lijst de optie Zenders zoeken ontbreekt.

 

Wie kan mij daarbij helpen

Alvast bedankt

post-40052-0-01581900-1399284338_thumb.jpgpost-40052-0-12063000-1399284403_thumb.jpgpost-40052-0-44628700-1399284447_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik je een duo-lnb , weet je zeker dat de schotel goed staat uitgericht

Disecq instellingen zijn 19.2 A 23.5 B

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het kiezen van een kanalenlijst, SD of HD maakt niet uit, verschijnt het signaalcontrole scherm. (zie bijlage)

De decoder controleert dan automatisch de kwaliteit van het signaal van de Astra 19.2

Heeft de decoder geen goed signaal of helemaal geen signaal dan wordt de kanalenlijst niet geladen.

Je zal dan eerst moeten zorgen voor signaal op de Astra 19.2

 

Signaal kwaliteit scherm.jpg

aangepast door Johan45
bijlage toegevoegd

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reaktie

Mijn derde figuur komt overeen met jouw miniatuur , behalve dat de optie Volgende Stap : Zenders zoeken niet verschijnt.

Deze optie moet hoe dan ook verschijnen., dacht ik. Of verschijnt de optie alleen als alle i(Disecq) nstellingen goed staan?

Bij uitgebreide instellingen moest ik elke Disecq verbinden met een Satelliet

Disecq A - Astra 19

Disecq B - Astra 3

Disecq C - Leeg

Disecq D - Hotbird Deze keuze kan ik niet veranderen.

Jedoch geen Volgende stap - Zender zoeken te zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende stap komt in beeld als de decoder het signaal heeft getest en goedgekeurd.

Je kan dat zien in het balkje.

Ik vermoed dat je geen signaal hebt waardoor je niet verder komt.

De 8141 heeft twee aansluitingen voor de coax kabel, welke gebruik je.?

Je kan de coax ook even omwisselen en zien wat er gebeurt.

Wel eerst de decoder van de stroom afhalen bij het verwisselen/aansluiten van de coax.

Zo voorkom je dat je sluiting maakt bij het aansluiten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik gezien ja.

Je kan nog even controleren of de instellingen zoals hierboven door jou getypt nog hetzelfde zijn.

Disecq A - Astra 19

Disecq B - Astra 3

Disecq C - Leeg

Disecq D - Hotbird Deze keuze kan ik niet veranderen. (dat klopt, niets van aantrekken heeft geen invloed op de werking)

 

Is dit het geval dan kan je nog proberen om de decoder naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Dan begint het circus opnieuw ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle instellingen kloppen zoals genoemd.

Helaas kan ik niet via het normale menu fabrieksinstellingen kiezen , zoals je weet zou ik dan nadat zenders zoeken is gelukt pas de optie fabrieksinstellingen kiezen.

Wel kan ik door op de decoder beide aanwezige + en - ingedrukt te houden de decoder aan zetten om tot een volgende menu te komen.

Hier heb ik de volgende keuzes:

1.Harddisk controle

2.Connectiviteit

3.Sat 1 en Sat 2 scan

4.Fabrieksinstellingen

5.Software update

6.Apparaat gegevens

Heb Fabrieksinstellingen gekozen , opnieuw gestart maar helaas zonder resultaat

Ook bestaat er de mogelijkheid om bij standby stand de groen knop van de AB in te drukken om tot een hidden menu te komen

Hier zijn de volgende opties beschikbaar

1. HDD refurbish

2. Flash Erase

3. Eeprom erase

4. Erase all

5. Appstore erase

6. Niagra download

7. Nieuw software download

Heb 2, 3 , 4 en 5 gedaan , allen zonder resultaat d.w.z ik kreeg dezelfde 3 figuren te zien , goed signaal maar geen optie : Volgende stap - Zenders zoeken te zien..

Opties 6 en 7 funktioneren niet.

De eigenaar kwam uiteindelijk opbiechten dat het apparaat wel heeft gefunctioneerd maar plotseling zwart beeld kreeg , daarna opnieuw opgestart en fabrieksinstellingen gekozen. Hierna is Start installatie mislukt.

Heb een aantal recenties op internet gelezen , en ben behoorlijk geschrokken , immers mijn M7-801 werkt perfect.

Mede daardoor de eigenaar geadviseerd de decoder terug te sturen (heeft nog garantie)

Hartelijk dank voor je hulp ik hou het voor gezien.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb hetzelfde probleem hier... vandaag 3 keer voor gebeld. uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze dit probleem nog nooit hebben meegemaakt. ik lees hierboven dat je door + en - op de decoder in te drukken in een menu terecht zou komen. dit heb ik ook geprobeerd maar ik kom niet bij een menu terecht. heb de knoppen zeker 45 seconden ingedrukt.

via de groene knop kom ik wel in een menu, daar heb ik alles gedaan wat ik kon doen. zonder resultaat...

 

de signaalsterkte is groen dus dit kan normaal het probleem niet zijn denk ik. of kan het nog steeds aan de verbinding liggen?

 

ik hoop echt dat er hier iemand mij wat meer uitleg kan geven dan de mensen aan de telefoon.

 

mvg, 

timhenning

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...