Ga naar inhoud


Hoeveel gewicht in de tegelvoet voor een T90?


Ramiro

Aanbevolen berichten


Mooi, ja ik hoor hier dus verschillende verhalen dat ik hem wel moet afzagen.

Waar staat jouw opstelling? Ik weet niet of ik veel wind heb of niet.

Ik heb inderdaad M10 bouten en genoeg moeren gekocht, ik hoop dat ze lang genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je alle materialen om de schotel gewoon op te bouwen.

Niet ingewikkelder maken. Nergens voor nodig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijp inkorten is aan te bevelen. Zoals al eerder gezegd, zorg dat de schotel zo laag mogelijk hangt.

Ik had mij T90 op een niet ingekorte buis staan, en ik heb de hele boel wel eens horen dansen bij windkracht 9 of hoger.

Hij is nooit omgewaaid, maar je slaapt beter met een stabielere installatie :grin:

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de T90 kun je de Satlex-calculator gebruiken. Ik heb de locatie al ingevuld en ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Wil je meer satellieten ontvangen, dan moet je de meest oostelijke en westelijke veranderen.

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.0&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=13.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3369&lo=4.7873&country_code=es

 

Ik zit te denken aan dit rijtje satellieten:

28.2E, 23.5E, 19.2E, 13E, 9E, 4.8E, 0.8W, 5W

Wat wordt dan mijn midden LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijp inkorten is aan te bevelen. Zoals al eerder gezegd, zorg dat de schotel zo laag mogelijk hangt.

Ik had mij T90 op een niet ingekorte buis staan, en ik heb de hele boel wel eens horen dansen bij windkracht 9 of hoger.

Hij is nooit omgewaaid, maar je slaapt beter met een stabielere installatie :grin:

Om die reden heb ik de schotel lager op de pijp gemonteerd en de pijp gelaten zoals die is.

Ook best stabiel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ramiro

Zit je nu een beetje naar de bekende weg te vragen?
Ik heb je in bericht 15 al aangegeven hoe je de T90 moet afstellen.
Je wilt nu de 28.2E en de 5W als uitersten ontvangen. Dan krijg je gewoon deze situatie:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-5.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3369&lo=4.7873&country_code=es
En hier is de 11,6 graden oost het midden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ramiro

 

Zit je nu een beetje naar de bekende weg te vragen?

Ik heb je in bericht 15 al aangegeven hoe je de T90 moet afstellen.

Je wilt nu de 28.2E en de 5W als uitersten ontvangen. Dan krijg je gewoon deze situatie:

http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-5.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3369&lo=4.7873&country_code=es

En hier is de 11,6 graden oost het midden.

 

 

Sorry, ik probeerde niet naar de bekende weg te vragen. Ik denk dat ik het eerder niet begrijp.

Ik had juist gelezen dat je (ook) een satelliet kan kiezen die je op positie 0 op de rail zet.

Is dit een andere methode en wat is aan te raden?

aangepast door Ramiro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de Hotbird precies in het midden kunnen stellen. Dat is wel te doen want de Eutelsat 5W is heel sterk te ontvangen in Nederland. Dan krijg je deze situatie:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=31&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-5.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.3369&lo=4.7873&country_code=es

Het voordeel is dat je de schotel precies richting de Hotbird kunt richten. Het nadeel is dat je de 5west iets meer van opzij ontvangt waardoor je iets minder signaal krijgt voor de 5 west maar wel iets meer voor de 28,2 / 28,5 oost. De 5W komt dan 22,6 graden azimuth uit het midden van de schotel.
Hanteer je de gewone manier, dan moet de richting van de schotel 1,75 graad naast de Hotbird afgesteld worden om het signaal van de Hotbird op de lnb te krijgen. De Hotbird-lnb staat dan immers op L-1,5.
Maar de verschillen in versterking zijn minimaal. Als je de Hotbird precies in het midden zet, krijgt de 5W precies 1,3dB minder dan de lnb die in het midden van de schotel staat, dus geen enkel probleem.
 

post-60869-0-73317700-1401175145.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...