Ga naar inhoud


Hoe te handelen bij problemen na verloop garantietermijn fietsaccu


Jürgen

Aanbevolen berichten

Volgens mij kom je zo niet verder.

De winkelier wil niet meer meewerken en de algemene voorwaarden en garantiebepalingen zijn te onduidelijk en/of ontbreken betreffende reeds vervangen onderdelen.

 

Een accu is het Stiefkind van de consumenten producten en kan altijd stuk gaan.

Ofschoon het Product elektrische fiets met Accu een Wonderkind zou moeten zijn, want met verlengkabel kom je niet ver.

 

Dat is eigenlijk een principiële kwestie inzake de elektrische fiets en de afhankelijkheid van de batterij.

Maar aan de andere onderdelen zie je ook de Stiefkinderen van het product, zoals de verende voorvork. (even Gazelle zelf bekeken)

 

De EU regelt 2 jaar garantie voor normaal gebruik betreffende de functionaliteit van een product.

Verslijt van componenten of onderdelen zoals accu's of banden valt daar niet onder.

Accu's zijn wettelijk enkel 6 maanden gegarandeerd of uitzonderlijk meerdere jaren door de fabrikant van de accu zelf.

 

Ja dat is een behoorlijke domper voor het Product Elektrische Fiets vooral omdat we weten dat er jarenlange ervaringen van auto's m.b.t. accu's bestaan die langer meegaan en bovendien nog goedkoper zijn ook als los component.

 

Het is schokkend om te lezen wat het kwaliteitsproduct fiets nu geworden is met een elektrische hulpmotor.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien valt het nu nog wel mee want ik ben onverwacht een kleine stap verder.

De dealer heeft inmiddels op mijn mail van woensdag, waarin ik hem aansprakelijk stel, positief gereageerd en daarin schrijft hij dat het allemaal klopt wat in mijn mail staat en hij zijn medewerking zal verlenen om de nodige actie voor een eventueel herstel / vernieuwing te ondernemen.

De defecte accu is vanmorgen bij de dealer ingeleverd en deze wordt nu ter beoordeling naar Gazelle verzonden.

De verwachte responstijd zal circa 3 weken bedragen, dus het zal mij benieuwen, wordt vervolgd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er wel bedrijven,die goed meewerken,aan defecte batterijen.Mijn kameraad had een nieuwe batterij gekocht voor zijn laptop en 2 jaar garantie gekregen.2 weken voor die 2 jaar,was die stuk,en hij heeft zonder problemen een nieuwe toegestuurd gekregen.Een voorbeeld hoe het moet. :)

ik hoop dat er voor jürgen iets goed uit de bus komt,en dat er constructief een akkoord kan komen betreffende de vervanging de prijs en de service.

Wat garantie betreft,heb ik al diversen meegemaakt.

zijnde als 6 maanden op het herstelde onderdeel,en de rest van het toestel de normale garantie.

Bij volledige vervanging heb ik ook al meegemaakt dat deze niet weer 2 jaar geldig was,maar dat de garantievoorwaarden bleven van het eerst aangekocht toestel.

Als ze hierbij buiten de belgische wetgeving gaan,weet ik niet.Maar ik ervaar wel,dat de een geen problemen maakt met garantie,en dat het bij bepaalden wel 7 maanden moet duren om een toestel te herstellen. :(  :mad:

Ben benieuwd hoe het met dit verhaal van jürgen zal aflopen.

Maar hij zal wel de afloop en tussenstappen ons wel verder blijven informeren.Zo leren wij ook bij  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons in de beveiliging krijg je ook alleen weer garantie op het vervangen onderdeel en niet op het geheel.

En dan ook nog 24 maand op de onderdelen en 3 maand op de montage of het component moet binnen 24 maand defect zijn geraakt door foutieve montage. (dit omdat je voor een component van 50 euro tot soms wel 250 euro aan montagekosten moet maken)

Wil een klant dat niet dan mogen ze ons ook het mogelijk defecte onderdeel opsturen, wordt deze maximaal 14 dagen gratis getest en gecontroleerd en bij gebleken defect krijgen ze ook gratis een nieuwe toegestuurd.

Blijkt een onderdeel niet defect te zijn dan volgt wel een factuur voor de onderzoekskosten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ jürgen:

Zit er al (positieve) beweging in,of is het ijzig stil langs de kant van de herstellers?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want zoals ik al in bericht #68 schreef zal de doorlooptijd circa 3 weken bedragen en die zijn nog niet voorbij.

Zelf verwacht ik pas eind juni iets te horen.

Ben uiteraard zelf ook benieuwd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het heeft wat langer geduurd dan de verwachte 3 weken maar het langere wachten heeft in elk geval een goed resultaat opgeleverd.

Via mijn Gazelle dealer kreeg ik vandaag bericht dat Gazelle mijn defecte 3 jaar oude accu zonder enige bijkomende kosten vervangt en opstuurt en dat na een intussen verlopen garantieperiode van 2 jaar.

Ikzelf had verwacht dat er een of andere geldelijke vergoeding zou plaatsvinden op basis van pro rata, dus zoiets als 40% of 50% korting op een nieuwe accu van € 500,= want ik heb de accu immers al 3 jaar gebruikt.

 

Op zich een prima afhandeling door Gazelle.

Op mijn vraag aan de Gazelle dealer of er nog een motivatie voor deze 100% vervanging was meegestuurd maar dat was niet het geval.

Wel zei hij dat mij bijgevoegde  brief waarin ik de conformiteitswet (conformiteitsgebrek) aanhaalde daar zeker aan heeft bijgedragen.

 

Dus ik ben weer een blijde Gazelle rijder. :D

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig eens een bericht te lezen,dat goed is afgelopen,en goed werk geleverd is van een fabrikant/invoerder.

Meestal lees je enkel negatieve zaken,over fabrikanten.

En nu het zomer wordt,zal je weer 100% kunnen genieten van het fietsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...