Ga naar inhoud


Muis knop


moonchild

Aanbevolen berichten

Super leuk zo#n eigen apple forum ;) Ik hoop dat ik hier vragen mag stellen zonder gelijk uitgelachen te worden?

 

Hoe kun je nou werkenmet een muis met maar 1 knop? Je kan dan toch niet kiezen wat er met een bestand moet gebeuren, zonder rechter muisknop dus. Of hoe werkt dit anders.

 

En kun je elke muis op MacX gebruiken of heb je een speciale nodig? En als je een muis gebruikt met 2 knoppen gebruikt, kun je dan kiezen welke je wil gebruiken?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Een moderne mac heeft gewoon een tweede muistoets die je in kunt stellen zoals je wilt.

 

Je kunt ook een normale usb muis gebruiken, maar de Apple magic mouse is zoooooveel beter.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een normale usb muis gebruiken, maar de Apple magic mouse is zoooooveel beter.

 

En zooooooooooooooooooooveel duurder! :D :D

 

Sorry Michel...moest er even uit!

 

Ik heb die Magic Mouse een tijdje geprobeerd. Het design is mooi, niets van te zeggen.

Mijn probleem met die muis was dat hij gewoon niet leker in de hand lag. Na lang gebruik kreeg ik er zelfs krampen van in mijn hand.

Op een gegeven moment wilde ik dat ding het liefst tegen de dichst bijzijnde muur aan flikkeren.

 

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk maar ik was er niet wild van.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen? Ouderwets!!  

 

 

Dat zeg ik ook pas sinds ik een MacBook Pro heb  :)

 

Overigens kreeg ik van een muis RSI, en gebruikte ik op mijn windhoos PC een trackbal, dat ging een stuk beter.

 

Maar op de MacBook heb ik leren werken met het Magic Trackpad, en dat is ideaal! Niet te vergelijken met het krakkemikkige ding op mijn Sony Vaio die ik voorheen gebruikte. 

 

Linkermuisknop is met 1 vinger het Trackpad induwen, en rechtermuisknop is met 2 vingers het Trackpad induwen. 

 

Verder zijn er kennelijk veel overeenkomsten tussen het werken op de iPad en de Trackpad, want ik hoef er gewoon niet over na te denken met welke machine ik bezig ben, het ding doet gewoon wat ik bedoel. 

 

Maar inderdaad, de grote variatie in soorten muizen, trackbal's, trackpad's enz, die er te koop zijn toont aan dat er zo'n ding heel persoonlijk is!

 

En @Drs. IJzerbout: Als jij een muis tegen de muur wil flikkeren lijkt het mij dat je er juist wel wild van bent  :D  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En zooooooooooooooooooooveel duurder! :D :D

 

Sorry Michel...moest er even uit!

 

Ik heb die Magic Mouse een tijdje geprobeerd. Het design is mooi, niets van te zeggen.

Mijn probleem met die muis was dat hij gewoon niet leker in de hand lag. Na lang gebruik kreeg ik er zelfs krampen van in mijn hand.

Op een gegeven moment wilde ik dat ding het liefst tegen de dichst bijzijnde muur aan flikkeren.

 

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk maar ik was er niet wild van.

 

Dat is ten eerste niet helemaal waar. Een magicmouse kost 69,-- en dat kost de betere logitech mouse ook (meer zelfs).

 

Het is precies hetzelfde als het verschil tussen het kopen van een Kia of een Audi. De beter afgewerkte en technisch geavanceerdere auto kost nou eenmaal meer. Da's logisch.

 

Daarnaast werkt een magicmouse ook veel beter dan de gemiddelde muis.

 

Ik gebruik zelf geen muis meer, maar het magic trackpad van apple, dat echt helemaal geweldig is.

 

@tangobravo, ik snap niet waarom jij met 1 of 2 vingers op het magic trackpad duwt. Een lichte aanraking is al voldoende.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tangobravo, ik snap niet waarom jij met 1 of 2 vingers op het magic trackpad duwt. Een lichte aanraking is al voldoende.

 

Helemaal eens, zo stond hij ook ingesteld toen ik hem kreeg, maar dat heb ik uitgeschakeld, ik gebruik nu de 'klik' van het fysiek induwen van het trackpad. Ik gaf te vaak een onbedoelde 'aanraking'. (Beetje bibberig misschien?  :D  :D )

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ten eerste niet helemaal waar. Een magicmouse kost 69,-- en dat kost de betere logitech mouse ook (meer zelfs).

 

 

Daar moet ik je gelijk in geven.

Mijn probleem met de MagicMouse was domweg dat ie niet lekker in mijn hand lag. Ik kreeg echt pijn in mijn hand na langere tijd werken.

Misschien komt het omdat linkshandig ben.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Links of rechtshandig zou bij de magic mouse niet uit mogen maken. Die is geheel symmetrisch en links/rechts instelbaar.

 

De magic mouse is echter heel erg plat en als je een hele dikke muis gewend bent moet je het minimaal een gewenningsperiode van 3 weken geven.

 

Technisch is de magic mouse in ieder geval erg goed, BT4.0 en diverse sensoren die het mogelijk maken te swipen in plaats van scollen (en dat over vrijwel het hele oppervlak van de muis).

 

Ik vind het een heel erg prettige muis, maar vind de magic trackpad echt vele malen handiger dan welke muis dan ook.

 

Mvg,

 

Michel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met de magic mouse kun je ook van links naar rechts "scrollen" wat met een normale muis niet kan, vind ik heel handig dat scrollen

 

Dat is niet waar...   Bij bijna elke muis kun je al jaaaaren het scrolwieltje kantelen en daarmee kun je van links naar rechts scrollen.

 

Oggsj.png

mx-5500-contactingts.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Laten we dan zeggen, degene die niet in de rommelbak liggen. Ik kom tig computers tegen en als men een iets luxere muis heeft dan de standaard zit het erop.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...