Ga naar inhoud


HD800UE+ 2 weken oud wil niet meer opstarten , overleden?


throw

Aanbevolen berichten

Zo, triest, mijn 2 weken oude HD800 EU plus is zojuist overleden. Ik had er openrsi op zitten en een paar dagen geleden openuitzendinggemist op gezet, prima allemaal. Maar vanavond kwamen er kuren, als ik de pijl naar boven of beneden gebruikte om de kanlen lijst te zien en te scrollen ging dat niet deed enigma een restart. In de menu komen ging wel en daar op algehele restart gedrukt en dat deed hij niet bleef hangen. Dus maar een 'harde' restart met de hoofdschakelaar aan de achterkant. Nu start hij niet meer op, de led balk blijft rose/rrod en de box start niet meer op. Dus ook niet opstarten en merken dat er een usb stick in zit met een image ook niet. De hoofdknow aan de achterkant zorgt alleen maar dat de led balk aan gaat in roze/rrod en verder gebeurt er niets.

 

Ergens een andere manier van resetten of is hij daadwerkelijk overleden en moet ik hem opsturen?

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je hem nog benaderen voor hem opnieuw te doen?Dus openrsi er opnieuw opzetten,of lukt niks meer?

Indien nee,--> garantie aanspreken indien mogelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

jtag? wat is dat?

Nee box niet meer te benaderen stekker er in en hoofdschakelaar aan er gebeurd niets met scherm etc alleen de led balk brand rood wat normaal is als hij uit staat en zou dus blauw branden als hij aan is maar hij is dus niet meer aan te krijgen.

Volgens mij zit er geen koeler in zoal een fan/ventilator, weet niet of dat bij de quad+ wel is. Deze box staat nooit uit, laat hem 24 per dag aan staan misschien kan hij daar niet tegen? De box kwam met openmips geïnstalleerd en TS panel, heb er opensri op gezet en dat ging perfect zonder crashes to gister avond dat ik geen kanalen kon wisselen en opnieuw wilde opstarten was het dus over en uit behalve de rode led balk. Zal of een zekering zijn of dus een motherboard probleem. Als er toch iets met de software zou zijn moet dat zelf op te lossen zijn maar omdat hij dus niet meer opstart is opnieuw flashen ook geen optie meer.

Jammer, wel erg gauw dat hij nu al de brui er aan geeft, las op internet wel meer dezelfde problemen van anderen ergens dus het is blijkbaar niet helemaal nieuw, moesten allemaal terug voor garantie. Als het een bekent probleem is, moet ik misschien toch uitkijken naar een ander merk. De service van gigablue schijnt niet erg goed te zijn, gelukkig stuur ik hem gewoon terug naar de winkel en zoeken die het maar uit.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar niet gaan met een jtag,omdat de ontvanger "open" moet,en dan willen de meesten wel moeilijk doen ivm garantie.

Als die niet meer benaderbaar is voor nieuwe andere soft,is er volgens mij maar één ding te doen,en dat is terug naar winkel.

En bepaalde versie's serie's kunnen nu wel een constructie fout hebben,maar als een fabrikant wil overleven,moeten ze dit verhelpen en aan jouw een werkend model geven.Want negatieve reclame gaat snel rond,en die is meestal gratis.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste ontvangers moeten ''open'' nog voor ze de winkel uitgaan, denk aan diegene met een hdd, zo'n ramp is dat niet

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel heb ik nog de volgende opmerking betreft mijn probleem hier Ik had de box tijdelijk even neer gezet en de sat ingang verbonden met de sat uitgang van een andere box, dus zelfde lnb. Dat betekent doorgaans natuurlijk dat je maar kanalen kan bekijken die in de zelfde groep/polarisatie zit als waar de andere box op ingesteld staat. Ik zou morgen een kabel gaan bij trekken en een LNB er bij zetten of ander uitgang van de qudro LNB pakken. Maar dat moet toch geen probleem zijn voor de boxen dat ze tijdelijk op de zelfde LNB zitten? Of sturen ze allebij dan een volt/stroom puls naar de LNB waardoor ze elkaar stuk zouden maken? lijkt mij niet toch. Ik heb ze nu apart staan, losgekoppeld van elkaar maar dat is dus al te laat.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Normaal kan dat prima *tenzij* je de LNB hebt aangeschroefd terwijl de apparaten aan stonden!! Je kunt dan zomaar 13 of 18v kortgesloten hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit vroeger nog gedaan,en gaf geen problemen naar de ontvangers toe.Wel was het zo,dat als de een aangeschakeld stond,en verticaal doorstuurde naar de lnb,dat de slave ontvanger,dan geen horizontaal ontvangde.

dit beïnvloed de software van de ontvanger niet,alsook de hardware.In mijn ogen kan je niks verkeerd doen.

maar je doet er best aan iedere ontvanger zijn kabel te voorzien vanaf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Helaas is de kwaliteit van de ontvangers niet meer als vroeger! De kleinste elektrische misstap wordt tegenwoordig genadeloos afgestraft. Waar vroeger kortsluitbeveiliging nog werkte is het nu meteen kaboem!! Zelfs in mijn oude Pace MSS1000IP zat dat nog... Geweldige bak was dat... Maar ja.. Dat was eens......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk als ik ontvangers aansluit of verwijder, wat ik ook doe, zodra de coax los moet, zet ik altijd alles uit. 1 klein kortsluitinkje bij het loshalen kan al voor problemen zorgen dus dat is het niet.

Maar wat ik dus tijdelijk gedaan had was de opstelling uit het analoge kopstation(CATV) tijd perk, de LNB verbonden met een splitter/ 4 way power divider van Teleste, de FJS804 0.9-1.75ghz , (elke aansluiting -8.5db) daar heb ik een oude könig fta ontvanger op zitten en nu tijdelijk op een 2de aansluiting de gigablue dus. Ik zou deze week de boel opruimen en eden permanente aansluiting maken(1 per lnb aansluiting) en ook die splitter/power divider maar weghalen. Zou me toch niet kunnen voorstellen dat de power van de könig naar de lnb toe de gigablue verknoeid, de gigablue stuurt zelf ook een polarisatie/voltage signaal naar de lnb dus het zou wel eens kunnen natuurlijk, maar kan het mij aan de andere kant ook weer niet voorstellen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja splitter gaat er nu dus tussen uit, levert misschien nog iets beter signaal op ook. De box is onderweg terug naar de dealer.

Ben benieuwd. Er zal vaak wel een ingesoldeerde zekering zitten op de ic board maar die ganik niet zoeken en vervagen zolang er garantie is.

Ik had al wat andere onnodige spliters en combiners weg gehaald maar deze zat er nog.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het niet zo goed,maar heb je 2 lnb ingangen van ontvanger gesloten aan een splitter?

indien ja,en die heeft geen dc sperring,dan kan het zijn,dat de ene ontvanger die 18 volt geeft en de andere 14 volt,dat de ontvanger die 18 volt geeft,deze van 14 volt heeft gebroken.Ooit iemand hoort,die zoiets deed,en gans de tunerblik van de ene ontvanger was defect.

En zoals iemand hier schrijft,komt de elektronica zeer gevoelig.Vooral als de spanning wegvalt voor 1 sec is dit voor veel toestellen moordend.Maar als men overal ups'en moet zetten daarvoor,vind ik wat overdreven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...